Limited Heineken-fles bij start feestmaand

- Food-en-retail
- 4 dec 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 4 dec 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Met de Kerst-feestmaand voor de deur introduceert Heineken een opvallende limited edition verpakking die inspeelt op sfeer, traditie en het groeiende belang van ‘premium gifting’. Het merk zet in op een visueel sterke presentatie.
Die bestaat uit een speciale fles in six-pack en een stijlvol houten krat, exclusief verkrijgbaar bij geselecteerde Albert Heijn-winkels vanaf maandag 8 december 2026 en netjes pas nadat de Sint het land verlaten heeft.
‘We willen consumenten een moment van herkenning én verrassing bieden,’ zegt een woordvoerder van Heineken. ‘Deze editie is ontwikkeld om het decembergevoel, van warme avonden tot spontane borrels, tastbaar te maken.’
Herwaardering van traditie
Heineken speelt hiermee in op een trend waarin nostalgie en merkiconografie opnieuw aan kracht winnen. Feestdagen veranderen, maar het gezamenlijke Heineken-moment blijft, aldus het merk: ‘December draait om samenkomen, kleine rituelen en een koud bier dat precies bij die sfeer past.’
Product als aanjager van spontane borrelmomenten
De limited edition fles is volgens Heineken ontworpen als ‘een fles vol herinneringen’. Het merk zet in op zichtbaarheid aan tafel, onder de kerstboom of als feestelijke meebrenger. Vanaf 8 december liggen de six-packs (adviesprijs €7,99) en houten kratten (adviesprijs €19,99) in beperkte oplage in de winkels.
‘Wie indruk wil maken tijdens decemberborrels, weet: op = op,’ aldus Heineken.
Deze actie past volgens de brouwerij binnen een bredere beweging waarin FMCG-merken december steeds vaker benutten om met opvallende ontwerpen merkvoorkeur en impulsaankopen te stimuleren.
foto: Heineken
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




