'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam

- Food-en-retail
- 1 dec 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 1 dec 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Die Grenze opent deze week zijn eerste vestiging in Amsterdam, een opvallende stap in de snelle expansie van de discountformule. Met 50 nieuwe filialen in vijf jaar tijd groeit de keten, ontstaan in Denekamp anno 2007, uit tot de snelst uitbreidende winkelketen van Nederland.
De nieuwe winkel in Amsterdam Nieuw-West is de 80ste locatie en meteen een van de grootste, melden De Ondernemer en Het Parool.
Voor marketeers is de formule interessant vanwege het onderscheidende inkoop- en assortimentmodel. Die Grenze werkt niet met vaste assortimentslijnen, maar met restpartijen en partijen die dicht tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten, waardoor het aanbod continu wisselt en de winkelbeleving verrassinggedreven blijft. De keten profileert zich bovendien als oplossing voor voedselverspilling, doordat producten van onder meer grote supermarktketens alsnog hun weg naar de consument vinden.
Hoewel de keten officieel als drogist te boek staat, positioneert Die Grenze zich feitelijk als breed warenhuis. Het assortiment varieert van huishoudelijke apparaten en seizoensartikelen tot snacks, cosmetica en energiedrank, met een strategie die draait om lage marges, hoge rotatie en snelle doorverkoop. Voor consumenten die prijsbewust zijn of waarde hechten aan duurzaamheid biedt dat een duidelijke propositie.
Met de komst naar Amsterdam betreedt de Twentse formule volgens De Ondernemer een sterk concurrerende markt, maar Die Grenze rekent op onderscheid door prijs, verrassing en snelheid, waarbij wat vandaag wordt ingekocht vaak binnen enkele dagen in de winkel ligt.
Die Grenze verwacht in 2026 opnieuw enkele nieuwe vestigingen te openen, maar houdt de groei bewust flexibel en afhankelijk van kansen in de markt. Bekijk hieronder de bedrijfsfilm van Die Grenze.
beeld: Die Grenze
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




