Hertog Jan lanceert docu over Prestige en Vatgerijpt-weekend

Hertog Jan lanceert docu over Prestige en Vatgerijpt-weekend
  • Content
  • 21 nov 2025 @ 12:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Hertog Jan zet dit najaar de merkbeleving en contentmarketing rond Prestige en de jaarlijkse Vatgerijpt-release stevig aan. De brouwer introduceert een tweedelige documentaire over de nieuwe Vatgerijpt 2025: De Rijn-editie. Daarnaast kunnen consumenten langskomen op een speciaal weekend te Arcen.

In de nieuwe 'Rijn-editie' wordt Meesterbrouwer Micha wordt gevolgd tijdens zijn zoektocht naar inspiratie langs de Rijn, van Zwitserland tot diep in Duitsland. Deze week verscheen de tweede en laatste aflevering online (link zie hieronder), waarin de ontstaansgeschiedenis van de vierde variant wordt onthuld: de Grand Prestige Blond, 'voor het eerst gerijpt op Bierbrand-vaten'.

Volgens Hertog Jan is het een logische stap in de doorontwikkeling van de serie. ‘Deze editie laat zien hoe ver je smaak kunt oprekken als je niet alleen op het bier, maar ook op het vat kiest voor vernieuwing,’ aldus een woordvoerder. De docu is onderdeel van een bredere merkactivatie rond exclusiviteit, ambacht en collectability.

Parallel aan de documentaire organiseert de brouwer eind november een speciaal Vatgerijpt-weekend in Arcen, waar de brouwerij staat. Op 29 en 30 november 2025 kunnen bezoekers hier als eersten de vier nieuwe varianten proeven, inclusief een verrassingsbier. Ook is er een Vatgerijpt Proeverij op 28 november, waarvoor nog beperkt kaarten beschikbaar zijn. 'Alle rondleidingen zijn uitverkocht.'

Tijdens het weekend worden alleen volledige sets van het nieuwste brouwsel aangeboden; losse flessen zijn niet verkrijgbaar. Voor een selecte groep kopers is bovendien een gelimiteerd emaille 'Prestige-bord' beschikbaar, waarmee Hertog Jan de verzamelwaarde van de serie verder benadrukt. Daarnaast wordt in Arcen exclusieve merchandise geïntroduceerd die niet online verkrijgbaar is.

De verkoopstrategie volgt het bekende gefaseerde model: eerst Proeftuin-leden, vervolgens nieuwsbriefabonnees en daarna het brede publiek. Voor alle online verkooprondes wordt opnieuw met een wachtrij gewerkt, aldus de brouwerij. Voor liefhebbers die het evenement onverhoopt toch missen, biedt Hotel & Restaurant De Maasparel op 12 en 13 december 2025 nog een speciaal 'Vatgerijpt-arrangement' in aanwezigheid van de meesterbrouwer van het biermerk.

beeld: Hertog Jan



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken