Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam

- Bureaus
- 21 nov 2025 @ 10:47
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 nov 2025 @ 10:47
- Kel Koenen
World Trade Center Amsterdam viert zijn 40-jarig bestaan met een koerswijziging. Met ‘Welcome To Change’, ontwikkeld door The Stone Twins, transformeert het iconische kantorengebouw tot een internationale cross-sector hub voor de nieuwe economie. Hiermee wil het WTC zijn rol als verbindende spil tussen corporates, startups, impactorganisaties en investeerders verder versterken.
De herpositionering valt samen met een omvangrijke renovatie, die het complex opener en toegankelijker maakt. Daarnaast introduceert WTC Amsterdam nieuwe proposities, zoals een publieksprogramma met evenementen en – op termijn – een coworkingomgeving voor nieuwe generaties ondernemers. Hiermee positioneert WTC zich steeds meer als een plek waar vooruitgang en samenwerking centraal staan. De recente komst van organisaties als School of Moral Ambition, InnoEnergy, Cognito (Amsterdam Fintech), The Green Times en Fronteer illustreert die beweging.
De nieuwe koers werd gepresenteerd tijdens het jubileumfestival 40hrs – Welcome to Change, dat meer dan vijftig sprekers samenbracht rond de thema’s finance, impact en tech. ‘Met de viering van 40 jaar WTC zetten we tegelijk de toon voor de komende 40 jaar’, vertelt Femke Weller, General Manager bij WTC Amsterdam. ‘Change doesn’t come from sameness, it comes from difference – juist die verschillende perspectieven willen we samenbrengen. Als open en levendige plek faciliteren we dat mensen elkaar ontmoeten die normaal uit uiteenlopende werelden komen.’
Bekijk de nieuwe merkfilm hieronder:
Volgens Declan Stone, medeoprichter van The Stone Twins, onderstreept de nieuwe identiteit een fundamentele verschuiving: ‘De nieuwe propositie “Welcome To Change” speelt in op de W-T-C-initialen en laat zien dat de transformatie veel verder gaat dan een gerenoveerd gebouw. Het weerspiegelt hoe de WTC-community werkt, denkt en groeit.’
Credits
Merk: World Trade Center Amsterdam
Brand Strategy & Identity: The Stone Twins
Marketingcommunicatie: the brand department
Digital: Omelette du Fromage
Regie: Pim Havinga
Productie: Bas van den Elzen
Copywriter: Ilona van de Laarschot
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

