Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam

Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
  • Bureaus
  • 21 nov 2025 @ 10:47
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

World Trade Center Amsterdam viert zijn 40-jarig bestaan met een koerswijziging. Met ‘Welcome To Change’, ontwikkeld door The Stone Twins, transformeert het iconische kantorengebouw tot een internationale cross-sector hub voor de nieuwe economie. Hiermee wil het WTC zijn rol als verbindende spil tussen corporates, startups, impactorganisaties en investeerders verder versterken.

De herpositionering valt samen met een omvangrijke renovatie, die het complex opener en toegankelijker maakt. Daarnaast introduceert WTC Amsterdam nieuwe proposities, zoals een publieksprogramma met evenementen en – op termijn – een coworkingomgeving voor nieuwe generaties ondernemers. Hiermee positioneert WTC zich steeds meer als een plek waar vooruitgang en samenwerking centraal staan. De recente komst van organisaties als School of Moral Ambition, InnoEnergy, Cognito (Amsterdam Fintech), The Green Times en Fronteer illustreert die beweging.

De nieuwe koers werd gepresenteerd tijdens het jubileumfestival 40hrs – Welcome to Change, dat meer dan vijftig sprekers samenbracht rond de thema’s finance, impact en tech. ‘Met de viering van 40 jaar WTC zetten we tegelijk de toon voor de komende 40 jaar’, vertelt Femke Weller, General Manager bij WTC Amsterdam. ‘Change doesn’t come from sameness, it comes from difference – juist die verschillende perspectieven willen we samenbrengen. Als open en levendige plek faciliteren we dat mensen elkaar ontmoeten die normaal uit uiteenlopende werelden komen.’

Bekijk de nieuwe merkfilm hieronder:

 



Volgens Declan Stone, medeoprichter van The Stone Twins, onderstreept de nieuwe identiteit een fundamentele verschuiving: ‘De nieuwe propositie “Welcome To Change” speelt in op de W-T-C-initialen en laat zien dat de transformatie veel verder gaat dan een gerenoveerd gebouw. Het weerspiegelt hoe de WTC-community werkt, denkt en groeit.’

Credits
Merk: World Trade Center Amsterdam
Brand Strategy & Identity: The Stone Twins
Marketingcommunicatie: the brand department
Digital: Omelette du Fromage
Regie: Pim Havinga
Productie: Bas van den Elzen
Copywriter: Ilona van de Laarschot

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken