Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap

- Media
- 18 nov 2025 @ 08:50
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 nov 2025 @ 08:50
- Kel Koenen
Tijdens het evenement 'Connecting the dots' in Amaze Amsterdam heeft Talpa Media zijn langetermijnvisie op de Nederlandse media- en advertentiemarkt gepresenteerd. CEO Allard Ruyl (foto) en COO Dorine van Mullem schetsen hoe Talpa Media zich ontwikkelt tot een open medianetwerk dat versnippering, bereik en meetbaarheid met elkaar verbindt.
Allard Ruyl, CEO van Talpa Media, benoemt voor ruim 500 adverteerders, bureaudirecteuren en mediaprofessionals de groeiende complexiteit van mediaconsumptie, de impact van AI en de beperkte transparantie van internationale platforms. Volgens hem staan merken voor de uitdaging om massa en impact te blijven combineren en dat is precies waar de strategie van Talpa Media zich op richt. ‘De realiteit is dat consumenten zich overal bevinden. Wij verbinden wat versnipperd is, met premium content, sterke merken en bewezen effect.’
Die strategie rust op vier pijlers. Ten eerste bouwen ze aan een open medianetwerk waarin merken als SBS6, Radio 538, KIJK, Podimo, BBC en Viaplay samenkomen binnen één commercieel ecosysteem. Ruyl benadrukt dat samenwerking centraal staat. ‘We creëren één ingang voor adverteerders en bureaus naar de volle breedte van het Nederlandse medialandschap.’
Daarnaast lanceert Talpa Media geïntegreerde proposities als Video Connect en Audio Connect, waarbij lineaire televisie, streaming, FAST-kanalen, radio en podcasts elkaar versterken. ‘In een steeds verder gefragmenteerd landschap bieden wij merken houvast’, zegt Dorine van Mullem, COO van Talpa Media. ‘Zo zorgen we ervoor dat merken zichtbaar, hoorbaar en herkenbaar blijven, waar de consument zich ook bevindt.’
Verder presenteerde Talpa Media de nieuwe AI-gedreven hub Sync, waarin data, planning en effectmeting samenkomen. AI-agents helpen adverteerders bij planning, optimalisatie en evaluatie. Tot slot versnelt Talpa Media met innovaties als Addressable TV en Dynamic Audio Ads de koppeling tussen creatie en media. Lokale verankering blijft daarbij de onderscheidende factor. ‘Wij combineren technologie met lokale relevantie en vertrouwde context’, stelt Ruyl. ‘Elke euro die wij verdienen, investeren we terug in makers, formats en content die hier gemaakt en bekeken wordt.’
In dat kader was er ook een leuke primeur! Baantjer keert terug. In de remake kruipt Thomas Acda in de huid van rechercheur De Cock (met cee-oo-cee-kaa). De serie verschijnt in 2026 op SBS6 en Kijk. Reclame-icoon Erik Kessels sluit af met een geestig betoog over het belang van menselijke imperfectie. Een treffend slotakkoord: in een wereld vol AI blijft creativiteit vooral ontstaan uit intuïtie, fouten en onverwachte invalshoeken.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

