Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie

Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
  • Food-en-retail
  • 13 nov 2025 @ 12:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Albert Heijn trapt het Sinterklaasseizoen af met een campagne waarin het schoentje zetten centraal staat. De supermarktketen wil gezinnen helpen om het feest gezellig en betaalbaar te vieren, met nieuwe producten, slimme oplossingen en vrolijke activiteiten in de winkel en thuis.

Kinderen kunnen dit jaar in alle Albert Heijn-winkels hun schoen komen zetten. Daarvoor kunnen ze een speciale knutselschoenplaat ophalen, thuis versieren en vervolgens inleveren in de winkel. Vanaf 2 december ligt het schoentje klaar met iets moois van de Sint.
Ook thuis speelt Albert Heijn in op de traditie met een vernieuwde schoenzethaard, compleet met liedjesrad en een pakjeshendel die een cadeautje uit de haard laat rollen. Daarnaast is er een scheurkalender-doeboek en een aftelkalender met chocolaatjes en verrassingen achter sommige vakjes.

‘Magie van Sinterklaas dichtbij brengen’
Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn, zegt: ‘Sinterklaas is voor veel gezinnen het warmste feest van het jaar. Met de nieuwe schoenzethaard, het schoentje zetten in onze winkels en een vernieuwd assortiment maken we die traditie nog leuker. Zo brengen we de magie van Sinterklaas dichtbij, in de winkel en thuis.’

Bekijk hier de nieuwe Sint-commercial.



  • Food-en-retail
  • 13 nov 2025 @ 12:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nieuw en vertrouwd assortiment
Het Sinterklaasschap van Albert Heijn bevat dit jaar veel vernieuwing. Zo zijn er vijf nieuwe kruidnootsmaken, waaronder red velvet, pumpkin spice en extreem zuur. Delicata presenteert luxe chocoladeletters en voor in de schoen zijn er nieuwe cadeautjes zoals de pluche Pieten Hamstertjes en A-merk bordspellen.
'Daarnaast breidt Albert Heijn het aanbod glutenvrije en vegan producten verder uit met onder meer kruidnoten karamel-zeezout en een glutenvrije bakmix voor kruidnoten en speculaas. Het Pietenhuis met chocoladehamsters in Zaans huisjes-stijl maakt het aanbod compleet', aldus de retailketen.

Campagne en intocht op Texel
De nieuwe tv-commercial laat supermarktmanager Daan zien die alles op alles zet om een perfect Sinterklaasfeest te organiseren tot de echte Sint onverwacht binnenstapt. Op social media verschijnen korte video's met herkenbare momenten rond het schoentje zetten.
De landelijke intocht vindt dit jaar plaats op Texel. Kinderen kunnen bij Albert Heijn Den Burg de Tas van Sinterklaas ophalen, handig om tijdens de intocht kruidnoten in te verzamelen.

Nieuw: geweldige noten

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken