Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz

Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
  • Food-en-retail
  • 31 okt 2025 @ 15:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

23 voormalige franchisenemers van Blokker slaan de handen ineen en openen op 6 november hun winkels opnieuw onder de naam Allesz. De nieuwe formule draait om samenwerking, lokale kracht en een eigentijdse marketingaanpak.

De coöperatie, die bestaat uit 23 winkels verspreid over het land, wil zich onderscheiden door een combinatie van landelijke slagkracht en lokale identiteit. De aangesloten ondernemers kiezen bewust voor een coöperatief model, waarin zij gezamenlijk eigenaar zijn en meebeslissen over strategie, marketing en assortiment.

‘Allesz is opgericht door ondernemers die geloven in samenwerking als kracht,’ zegt voorzitter Alwin Piest. ‘We combineren onze ervaring als lokale retailers met een moderne formule. Dat maakt ons wendbaar, herkenbaar en toekomstgericht.’

De winkels krijgen een frisse Allesz-huisstijl en bieden een breed assortiment van bekende merken, aangevuld met seizoensproducten en praktische services. Daarmee wil de formule zich positioneren als eigentijds alternatief binnen de non-foodretail, met een focus op relevantie voor de buurt en de consument van nu.

De KW Groep uit Apeldoorn ondersteunt de coöperatie op het gebied van inkoop, marketing en databeheer, meldt Retaildetail. Volgens de initiatiefnemers vormt dit model een duurzaam alternatief voor traditionele franchiseconstructies, waarbij ondernemers meer zeggenschap houden over hun bedrijfsvoering en lokale marktbenadering.

Met Allesz hopen de oud-Blokkerondernemers nieuw leven te blazen in de fysieke winkelstraat, 'door de kracht van samenwerking te koppelen aan een moderne retailstrategie'.

beeld: nieuw vignet Allesz

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken