DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne

- Bureaus
- 30 okt 2025 @ 17:27
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 okt 2025 @ 17:27
- Kel Koenen
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een nieuwe wervingscampagne om ervaren vakmensen aan te trekken als arbeidsbegeleider in Nederlandse gevangenissen. Onder de titel ‘Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak’ laat DJI zien hoe ambachtslieden — van fietsenmakers tot bakkers — een cruciale rol kunnen spelen in het herstel en de resocialisatie van gedetineerden.
De campagne vormt een vervolg op het bekroonde employer branding-concept ‘Er zit meer achter’ en is ontwikkeld door employer brandingbureau SteamTalmark. Met de nieuwe doelgroepbenadering wil DJI mensen aanspreken die hun vak verstaan, maar nog niet eerder hebben overwogen hun kennis in te zetten binnen het gevangeniswezen.
‘De uitdaging is dat de doelgroep die wij zoeken deze functie nauwelijks kent’, zegt Charlotte de Groot, recruitmentmarketeer bij DJI. ‘Veel vakmensen werken als zelfstandige en hebben nog nooit gedacht aan een baan in een gevangenis. Maar juist daar kunnen ze écht het verschil maken door structuur en betekenis te bieden.’
Bekijk hieronder één van de campagnevideo's:
De campagne bestaat uit zowel online als offline middelen, met vier video’s in de hoofdrol. De filmpjes openen met een close-up van een stanleymes, hamer of schroevendraaier, waardoor het lijkt alsof een dreigende scène volgt. Al snel blijkt dat het gaat om een arbeidsbegeleider die samen met een gedetineerde aan een project werkt. Volgens Èwa Oduguwa, artdirector bij SteamTalmark, laat de campagne zien dat ‘gedetineerden door de begeleiding van een arbeidsbegeleider kunnen werken aan hun toekomst.’
De boodschap richt zich nadrukkelijk op ervaren vakmensen met een sociaal hart. ‘We spreken hen aan op hun mentaliteit’, zegt Laura Barmentloo, campagnespecialist bij DJI. ‘Bij DJI zetten ze hun kennis en ervaring in op een plek waar dat écht verschil maakt. Zo verbinden we de praktische kracht van het vak met maatschappelijke waarde.’
Credits
Dienst Justitiële Inrichtingen: Charlotte de Groot-Braakman, Daniël Vastenhout, Inge Klein – van der Weij, Laura Barmentloo
SteamTalmark:
Account: Kelly Klinkhamer, Natasha Hendriks, Onno Gout
Strategie: Gijs de Jong
Creatie: Èwa Oduguwa, Jolien Kappert, Maarten Kuipers
Productie: Productiemaatschappij: Kaaps Film
Regie: Geertje Kil
Producer: Lisa Post
DOP: Olaf Tijhuis
In samenwerking met Initiative Media
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

