DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne

DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 30 okt 2025 @ 17:27
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een nieuwe wervingscampagne om ervaren vakmensen aan te trekken als arbeidsbegeleider in Nederlandse gevangenissen. Onder de titel ‘Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak’ laat DJI zien hoe ambachtslieden — van fietsenmakers tot bakkers — een cruciale rol kunnen spelen in het herstel en de resocialisatie van gedetineerden.

De campagne vormt een vervolg op het bekroonde employer branding-concept ‘Er zit meer achter’ en is ontwikkeld door employer brandingbureau SteamTalmark. Met de nieuwe doelgroepbenadering wil DJI mensen aanspreken die hun vak verstaan, maar nog niet eerder hebben overwogen hun kennis in te zetten binnen het gevangeniswezen.

‘De uitdaging is dat de doelgroep die wij zoeken deze functie nauwelijks kent’, zegt Charlotte de Groot, recruitmentmarketeer bij DJI. ‘Veel vakmensen werken als zelfstandige en hebben nog nooit gedacht aan een baan in een gevangenis. Maar juist daar kunnen ze écht het verschil maken door structuur en betekenis te bieden.’

Bekijk hieronder één van de campagnevideo's:



De campagne bestaat uit zowel online als offline middelen, met vier video’s in de hoofdrol. De filmpjes openen met een close-up van een stanleymes, hamer of schroevendraaier, waardoor het lijkt alsof een dreigende scène volgt. Al snel blijkt dat het gaat om een arbeidsbegeleider die samen met een gedetineerde aan een project werkt. Volgens Èwa Oduguwa, artdirector bij SteamTalmark, laat de campagne zien dat ‘gedetineerden door de begeleiding van een arbeidsbegeleider kunnen werken aan hun toekomst.’

De boodschap richt zich nadrukkelijk op ervaren vakmensen met een sociaal hart. ‘We spreken hen aan op hun mentaliteit’, zegt Laura Barmentloo, campagnespecialist bij DJI. ‘Bij DJI zetten ze hun kennis en ervaring in op een plek waar dat écht verschil maakt. Zo verbinden we de praktische kracht van het vak met maatschappelijke waarde.’

Credits
Dienst Justitiële Inrichtingen: Charlotte de Groot-Braakman, Daniël Vastenhout, Inge Klein – van der Weij, Laura Barmentloo
SteamTalmark:
Account: Kelly Klinkhamer, Natasha Hendriks, Onno Gout
Strategie: Gijs de Jong
Creatie: Èwa Oduguwa, Jolien Kappert, Maarten Kuipers
Productie: Productiemaatschappij: Kaaps Film
Regie: Geertje Kil
Producer: Lisa Post
DOP: Olaf Tijhuis

In samenwerking met Initiative Media

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken