Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe campagne 'Veerkracht'
.jpg)
- Media
- 28 okt 2025 @ 13:37
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 28 okt 2025 @ 13:37
- Imke Walenberg
Een berichtje, een knuffel of een klein cadeautje: soms maken juist de kleinste gebaren het grootste verschil. Met die gedachte lanceert Pink Ribbon dit jaar de campagne ‘Veerkracht’, ontwikkeld door bureau Monks. De campagne vraagt tijdens Borstkankermaand oktober opnieuw aandacht voor borstkanker, en zet de kracht van verbinding en steun centraal.
De bekende Pink Ribbon Armband vormt daarbij het symbool van de campagne. Dit jaar is het sieraad ontworpen door stylist en modeontwerper Jeltje van der Pol, terwijl Quinty Trustfull haar stem leent aan de campagne. 'Verbinding is zo ongelofelijk belangrijk, en kan al ontstaan uit de kleinste gebaren,' zegt Purva Michaels, Senior Creative bij Monks. 'Ook dit jaar is de Pink Ribbon Armband weer een prachtig symbool voor die gezamenlijke veerkracht.'
Onderzoek naar borstkanker
De campagne is zichtbaar via televisie, online en digitale buitenreclame, en hoorbaar op de radio. De armband is te koop via shop.pinkribbon.nl en bij onder meer Albert Heijn, DA, Norah en Wibra. De opbrengst gaat naar onderzoek naar borstkanker.
Met ‘Veerkracht’ onderstreept Pink Ribbon dat steun niet altijd groots hoeft te zijn, soms is een klein gebaar al genoeg om iemand door een moeilijke tijd heen te helpen.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

