Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe campagne 'Veerkracht'

Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe campagne 'Veerkracht'
  • Media
  • 28 okt 2025 @ 13:37
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een berichtje, een knuffel of een klein cadeautje: soms maken juist de kleinste gebaren het grootste verschil. Met die gedachte lanceert Pink Ribbon dit jaar de campagne ‘Veerkracht’, ontwikkeld door bureau Monks. De campagne vraagt tijdens Borstkankermaand oktober opnieuw aandacht voor borstkanker, en zet de kracht van verbinding en steun centraal.

De bekende Pink Ribbon Armband vormt daarbij het symbool van de campagne. Dit jaar is het sieraad ontworpen door stylist en modeontwerper Jeltje van der Pol, terwijl Quinty Trustfull haar stem leent aan de campagne. 'Verbinding is zo ongelofelijk belangrijk, en kan al ontstaan uit de kleinste gebaren,' zegt Purva Michaels, Senior Creative bij Monks. 'Ook dit jaar is de Pink Ribbon Armband weer een prachtig symbool voor die gezamenlijke veerkracht.'

Onderzoek naar borstkanker

De campagne is zichtbaar via televisie, online en digitale buitenreclame, en hoorbaar op de radio. De armband is te koop via shop.pinkribbon.nl en bij onder meer Albert Heijn, DA, Norah en Wibra. De opbrengst gaat naar onderzoek naar borstkanker.

Met ‘Veerkracht’ onderstreept Pink Ribbon dat steun niet altijd groots hoeft te zijn, soms is een klein gebaar al genoeg om iemand door een moeilijke tijd heen te helpen.

 

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken