Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met Daan

Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met Daan
  • Algemeen
  • 23 okt 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe Albert Heijncampagne met brand character Daan wordt volop ingezet op maaltijdgemak. De campagne start maandag en sluit aan op de vernieuwing van het versplein in meer dan 500 winkels. Het assortiment is tevens vergroot met onder meer verse Aziatische producten, stoomgroenten, pureersauzen en verse maaltijden.

‘We kregen veel positieve reacties op de introductiecommercial van Daan als nieuwe supermarktmanager van Albert Heijn. Nu is het tijd voor het vervolg!’, reageert Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn.

In de nieuwe commercial verschijnt Daan in allerlei herkenbare klantsituaties met een makkelijke en lekkere maaltijdoplossing. Want of je nu in het spitsuur zit met je gezin, wilt sporten of druk bent als oppas-opa, je wil wel lekker en vers eten maar tijd om uitgebreid te koken is er niet. In deze campagne wordt daarom volop ingezet op maaltijdgemak, zowel in de winkel als online verkrijgbaar. 'We laten zien dat het iedere dag mogelijk is om in een handomdraai een lekkere en betaalbare maaltijd vol groente op tafel te zetten. Net zo makkelijk.'

De campagne sluit mooi aan op de grootschalige vernieuwing van het versplein in meer dan 500 winkels van Albert Heijn. Het vernieuwde versplein-assortiment is verrijkt met onder meer verse Aziatische producten, stoomgroenten, pureersauzen en verse maaltijden. Er zijn twee nieuwe verspakketlijnen geïntroduceerd: Seizoensfavorieten en Culi’s Keuze ('verspakketten samengesteld door topchefs', red.). In totaal kun je kiezen uit meer dan 70 verspakketten en ruim 100 nieuwe gemaksproducten.

Bekijk een voorproef van de a.s. commercial hier:



  • Algemeen
  • 23 okt 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Over de vernieuwing van het versplein: het vernieuwde concept krijgt aparte schappen voor verspakketten en snacks, zodat klanten sneller en eenvoudiger geïnspireerd worden om vers en voedzaam te eten, volgens Groenten Nieuws, Tasty Trails en FP. De nieuwe verspakketten zijn er in drie varianten:

  • alledaagse gerechten,
  • Culi’s Keuze, en
  • seizoensfavorieten.


Onder de gerechten vallen onder andere een kiptajine, risotto met kastanjechampignons en een ovenschotel met prei en kerrie. Verder breidt Albert Heijn het tussendoortjes- assortiment uit met twintig nieuwe snacks zoals gedroogd fruit en zaden- en pittenmixen, naast de vertrouwde 'snoepgroenten'. Het aantal kant-en-klare maaltijden betreft meer dan 60 nieuwe of vernieuwde producten, van stoomsoepen tot wereldgerechten zoals goulash.


'Daan' is goed ontvangen en speelt weer de hoofdrol

De nieuwe campagne over maaltijdgemak en het vernieuwde versplein start op 27 oktober 2025 en is te zien op tv, online en in de winkels van Albert Heijn.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken