KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
.jpg)
- Content
- 15 okt 2025 @ 10:39
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 10:39
- Imke Walenberg
Na het succesvolle jubileumjaar waarin de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haar 200-jarig bestaan vierde, richt de organisatie de blik nadrukkelijk vooruit. Met een groots opgezette najaarscampagne wil de reddingsmaatschappij het momentum vasthouden en opnieuw duizenden Nederlanders aan zich binden.
Het jubileum leverde de KNRM meer op dan symboliek alleen. Het aantal nieuwe donateurs steeg met 37 procent ten opzichte van de drie jaren ervoor, en online verdubbelde het aantal aanmeldingen bijna. Campagnes en verhalen rondom het jubileum bereikten in totaal circa 200 miljoen mensen. De podcast Redders op Zee groeide uit tot een onverwachte hit, met ruim 40.000 abonnees en meer dan 2 miljoen streams.
De extra inkomsten worden ingezet voor het opleiden van nieuwe vrijwilligers en de aanschaf van twee reddingboten, onderdeel van een bredere vlootvernieuwing. De KNRM wil tegen 2030 het merendeel van haar 75 boten vervangen.
Vrijwilligers centraal
In de nieuwe campagne staan de vrijwilligers centraal. Alle fondsenwervende activiteiten worden samengebracht in één gecoördineerd offensief. Er komt een tweede seizoen van de populaire podcast en een vervolg op de YouTube-serie van avonturier Govert Sweep, die eerder meevoer met de redders van Ameland en Harlingen. Ook worden een landelijke outdoorcampagne en direct-mailactie ingezet, met als doel 10.000 nieuwe donateurs te werven.
Volgens Monique Hus, interim-manager Communicatie, Fondsenwerving & Marketing, is samenwerking met partners cruciaal. 'Zonder steun van partijen als Fisherman’s Friend en Bereik.nl kunnen we deze zichtbaarheid niet realiseren. Hun betrokkenheid versterkt onze boodschap.'
Met de campagne wil de KNRM Nederlanders opnieuw bewust maken van het belang van haar werk en van de vrijwilligers die dagelijks, vaak onder extreme omstandigheden, levens redden op zee.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
- Waarom een razendsnelle hosting zo belangrijk is voor je...
Laatste Nieuws
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
- Hart Voor De Zaak promoot... 06-10-2025
- Waarom een razendsnelle hosting zo... 04-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes