Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
.jpg)
- Bureaus
- 14 okt 2025 @ 16:25
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 16:25
- Imke Walenberg
Initiative heeft, in samenwerking met Yune, beide onderdeel van IPG Mediabrands, de geïntegreerde pitch van Makro Nederland gewonnen. De bureaus gaan aan de slag met de ontwikkeling en uitvoering van een overkoepelende media- en creatiestrategie voor de groothandel. De eerste uitrol van de nieuwe aanpak vond al in september plaats.
De pitch draaide om de vraag naar een holistische strategie waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen. 'Wat ons overtuigde was het vermogen van Initiative en Yune om een consistente, geïntegreerde aanpak te bieden, zowel in team als strategie,' zegt Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro Nederland. 'Ze begrijpen onze ambitie om doelgroepen samen te brengen en weten die te bereiken met een eenduidige, effectieve mediastrategie.'
Succesvolle B2B-campagnes
Volgens Edward Knol, Managing Director van Initiative, toont de samenwerking de kracht van integratie: 'Door creatie en media te verbinden, kunnen we optimaal inspelen op het mediagedrag van Makro’s doelgroepen. Dat is de sleutel tot succesvolle B2B-campagnes.'
Ook Thijs Jaski, Managing Director van Yune, benadrukt de meerwaarde van de samenwerking: 'Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat werkt op alle kanalen, van instore tot social, radio en digital out-of-home. Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken.' Met de gezamenlijke aanpak willen de bureaus Makro’s merkverhaal krachtiger en consistenter neerzetten in een snel veranderend medialandschap.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

