Overstappen.nl lanceert merkcampagne met Kick de kikker

- Bureaus
- 13 okt 2025 @ 17:39
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 okt 2025 @ 17:39
- Kel Koenen
Overstappen.nl, al vijftien jaar een vaste waarde in online vergelijken, maakt de stap van functionele vergelijker naar herkenbaar consumentenmerk. In samenwerking met Fitzroy | United Playgrounds en mediabureau Draft Digital lanceert het bedrijf een ambitieuze merkcampagne met de nieuwe mascotte Kick de kikker en de slogan ‘Da’s altijd slim’.
Overstappen.nl wil hiermee structureel werken aan merkbekendheid, vertelt managing director Arno Feenstra. ‘We proberen met slimme oplossingen onze klanten te helpen besparen op hun vaste lasten. Dan helpt het als je een partner hebt die zelf ook ondernemend in de wedstrijd zit. Fitzroy en Mach8 ontwikkelden een AI-gedreven concept waarin Kick de hoofdrol speelt. Hiermee zetten we Overstappen.nl eindelijk full-funnel neer – van merk tot conversie. En ja, het vergelijken van leveranciers of direct het goedkoopste product afsluiten… da’s altijd slim!’
Bekijk de nieuwe commercial hieronder:
De campagne, volledig geproduceerd met behulp van AI, is ontwikkeld door Fitzroy en zusterbedrijf Mach8. Volgens Fitzroy-oprichter Jur Baart laat de samenwerking zien hoe creativiteit en technologie elkaar versterken: ‘Challengers zoals Overstappen.nl willen merkbouw én conversie. Met Kick als centraal karakter en een doorvertaling op ieder touchpoint bouwen we aan een merk dat blijft hangen.’
Draft Digital verzorgt de mediainzet, met een ‘always-on’ strategie via STER en online kanalen, gericht op de doelgroep van 30 tot 60 jaar. Eigenaar Lars Postmus: ‘Door AI en data slim in te zetten, kunnen we niet alleen offline performance meten, maar ook synergie creëren met digitale kanalen. Zo zorgen we dat elke media-euro maximaal rendeert.’
Credits
Bureau: Fitzroy | United Playgrounds
Productie AI: Mach8 | United Playgrounds
Voice-over: AI
Muziek: AI
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

