Gouden Zaag 2025: kandidaten gezocht

- Bureaus
- 9 okt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 9 okt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Wie zaagt als aanstormend creatief toptalent in Nederland het hardst aan de poten van de gevestigde orde? Voor de 22ste keer in successie start de zoektocht naar de nieuwe winnaar van de Gouden Zaag. Ken jij nog een goed startend topteam? Nomineer!
Deelnemers kunnen inzenden tot uiterlijk 22 oktober tot 18:00 insturen. Kijk ook om je heen of je jong talent ziet dat kansrijk is en hun portfolio of pitch wil toesturen aan het Jonge Hondenbestuur. Emailadres: info@jongehonden.nl met als subject: 'The Gold Is Mine 25'. Hier kun je evt ook meer info krijgen. Vermeld ook duidelijk je contactgevens en om wie of welk team het precies gaat.
De uitreikplek en datum volgt. Het JongeHonden-bestuur selecteert de zes beste inzendingen. Vervolgens zal de vaste vakjury van Lode Schaeffer (Indie) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune) in conclaaf gaan, de zes kandidaten worden belicht in MarketingTribune. Daarna zal Lode de winnaar bekend maken tijdens de traditionele mappenavond van de JongeHonden (datum volgt).
Bekijk alvast de oogst van vorig jaar en de beelden van de uitreiking bij Dept [hier]. De Zaag, internationaal ook wel Golden Saw genoemd, blijkt een goede graadmeter voor toekomstig succes. Zo liepen eerdere winnaars Gijs Sluijters & Joris Tol (nu Dentsu Creative) zomer 2024 nog het Palais des Festivals in Cannes uit met een Grand Prix voor 'Stukje van mij'.
'The Golden Saw aka Gouden Zaag is a vital part of JongeHonden’s mission, and we’re thrilled to join forces with MarketingTribune and Indie Amsterdam to put young creatives in the spotlight again this year. This award is a potential career game-changer, and we can’t wait to see all the incredible portfolios and celebrate the next rising talent who will take home this year's Saw / Gouden Zaag', legt JongeHonden-bestuurslid Remco Steijvers (creative Alfred) uit. Bij editie 22 is nu tevens Marloes Hartsuiker (creative Happiness) betrokken.
En for the record, in het bestuur van de Jonge Honden alias YoungDogs, dus ook verantwoordelijk voor de shortlist, hebben dit jaar zitting:
- Juliana Miguéis from Soursop
- Mick van der Loo from GoSpooky
- Marloes Hartsuiker from Happiness Amsterdam
- Anastasia Zemleanschih from Dentsu Creative Amsterdam
- Lotte Aalsma from Dept
- Mart Verschuren from The Family
- Noah Young from Artbox - centre for creation
- Remco Steijvers from Alfred
Wie nomineer jij dit jaar voor de Gouden Zaag? Laat het weten voor 22 oktober 18:00 en stuur je portfolio of pitch naar het Jonge Hondenbestuur.
mail: info@jongehonden.nl met als subject: 'The Gold Is Mine 25'.
artwork: JongeHonden
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- ‘Liever één keer te vaak dan te laat’
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- Branche tekent voor eerlijke pitchpraktijken
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht09-10-2025
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe... 09-10-2025
- Mastercard lanceert inclusieve... 09-10-2025
- CZ omarmt ‘zorginstinct’ in nieuwe... 08-10-2025
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’... 08-10-2025
- D66 maakt ruimte met campagne ‘Het... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes