Marketingtransfers week 40, 2025

Marketingtransfers week 40, 2025
  • B2b
  • 3 okt 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

‘Als je snel wilt gaan, ga alleen; als je ver wilt gaan, ga samen.’ Dit Afrikaanse spreekwoord is deze week niet alleen van toepassing op een van de nieuwbenoemde leiders in marketingland, maar vat ook treffend de rode draad samen van de recente transfers. In uiteenlopende sectoren — van koffie tot huisdierenverzekeringen en van creatieve bureaus tot consultancy — zijn nieuwe leiders aangetreden in functies als CEO, managing partner en creative lead. MarketingTribune zet de opvallendste wisselingen van deze week op een rij.

Sonia Nastase wordt Business Executive Officer bij Nespresso Nederland: ‘In de afgelopen tien jaar bij Nespresso heb ik de kans gehad teams in verschillende landen te leiden en het merk in nieuwe markten te laten groeien. Nederland voelt als een logische volgende stap, waar ik mijn internationale ervaring kan samenbrengen met mijn passie voor het merk, duurzaamheid en, bovenal, voor mensen.
Samen met het team in Nederland zal ik me blijven richten op:
☕ Het stimuleren van innovatie die inspireert en Het leveren van een premium klantervaring die verrukt
☕ Het maken van keuzes die waarde creëren.
Wat mij blijft inspireren, is de kracht van samenwerking. Zoals een bekend Afrikaans spreekwoord zegt: “Als je snel wilt gaan, ga alleen; als je ver wilt gaan, ga samen.” Dit motto staat centraal in mijn benadering: vertrouwen opbouwen, samen leren, grenzen verleggen en impact creëren. Ik heb geleerd dat het behandelen van de mensen met wie je werkt als familie, het verschil maakt - zowel voor onze klanten als voor de koffieketen waar zoveel mensen wereldwijd op vertrouwen om hun dagelijks leven te ondersteunen.’

Sonia Nastase | foto: LinkedIn

De Raad van Bestuur van Nestlé heeft Alfonso Gonzalez Loeschen, momenteel CEO van Nespresso Noord-Amerika, benoemd tot Chief Executive Officer van Nespresso en lid van de Group Executive Board, met ingang van 1 november 2025. Hij werkt al meer dan 30 jaar voor Nestlé, onder meer als VP Marketing van de Beverage Division van Nestlé VS, Algemeen Directeur voor Nestlé in Puerto Rico en Chief Marketing Officer van Nespresso.

Alfonso Gonzalez Loeschen | foto: Nespresso

Ted Aerts is de nieuwe CEO Benelux van Figo Pet Insurance. ‘Ik ben zeer verheugd om deze uitdaging op mij te nemen. In een tijd waarin huisdieren door de meeste baasjes worden gezien als volwaardig gezinslid, is goede zorg voor hen belangrijker dan ooit. Uit onderzoek blijkt dat huisdiereigenaren de zorgkosten vaak met een factor vijf tot zes onderschatten, waardoor onverwachte kosten kunnen leiden tot financiële druk en schrijnende situaties - zowel voor huisdieren en hun baasjes als voor dierenartsenpraktijken. We zien dat huisdierenverzekeringen nog relatief onbekend zijn, met in Nederland een penetratiegraad van slechts circa 5%. Het is onze prioriteit om de voordelen van een huisdierenverzekering breder onder de aandacht te brengen.’ Aerts volgt oprichter Nico Schuurbiers op.

Ted Aerts

Per 1 januari 2026 wordt Marc van Rooij de nieuwe CEO van de JHB Group. Hij werkte hiervoor 34 jaar voor Shimano Europe, waarvan de laatste zes jaar als President van de Shimano Europe Group. JHB Group is een familiebedrijf, in 2011 opgericht door ondernemer Hans Brus, dat actief is in vier sectoren: voeding (Vitam), zorg (Actief Zorg), energie (Xemex) en wonen (Brinvast). Er zijn 7.500 mensen werkzaam. Van Rooij: ‘Ik verheug me enorm op deze mooie uitdaging. Samen met alle betrokkenen wil ik verder bouwen aan een toekomst waarin we als JHB Group niet alleen zakelijk succesvol zijn, maar zeker ook van positieve betekenis voor de samenleving.’ Bris is blij met de komst van Van Rooij: ‘Ik ben ervan overtuigd dat hij het bedrijf naar een belangrijke, volgende fase gaat leiden. Met zijn ervaring is hij de juiste man op de juiste plek.’

Marc van Rooij

Kim Nieuwenhuijs-Griffioen is gestart als Creative Lead en MT-lid bij reclamebureau Heldergroen. Zij werkte eerder bij Roorda Reclamebureau, Havas Lemz en Code d’Azur. ‘ En nu: helemaal geland bij Heldergroen!’

Kim Nieuwenhuijs-Griffioen | foto: LinkedIn

Mede-oprichter en Creative Partner Nik Sluijs wordt CEO bij bureau Happiness en Toprak Özturan [ex Wieden+Kennedy, DDB, Grey New York) is de nieuwe Managing Director: ‘Happiness versterkt creatieve focus in strijd tegen sea of sameness.’ Özturan zal vanuit die rol verantwoordelijkheid dragen voor de operationele kant van het bureau, en het aanspreekpunt zijn voor klanten zoals Marktplaats en Independer. Sluijs: ‘Natuurlijk zijn de vele technologische ontwikkelingen fantastisch voor onze industrie. Bij Happiness gebruiken we nu al tientallen AI-tools om sneller, beter werk te kunnen leveren. Maar terwijl we die ontwikkeling allemaal omarmen, ontstaat er een toekomst waarin gegenereerde uitingen meer en meer op elkaar gaan lijken. In onze visie ligt de toegevoegde waarde van creatieve bureaus voor adverteerders niet alleen in het omarmen van AI, maar juist ook in het verslaan ervan. Met het soort creativiteit dat geen model kan leveren: unieke menselijke inzichten en onvoorspelbare ideeën.’ Özturan vult aan: ‘De meest succesvolle marketeers met wie ik in de VS en Nederland heb samengewerkt, zagen strategie en creatie als de meest waardevolle investering in hun merk; je wordt pas onderdeel van de conversatie, als je een snaar weet te raken. Het team van Happiness begrijpt dit goed. De combinatie van talent en relevantie is wat Happiness zo aantrekkelijk maakt in deze tijdgeest, en ik kan niet wachten om samen verder te bouwen aan het succes.’ Happiness startte in 2023 in Amsterdam (in navolging van succesvolle vestigingen in Brussel en Saigon) met vier Nederlandse oprichters: Daan de Raaf (strategie), Joey Boeters en Nik Sluijs (creatie) en Iris Minnema (account). De laatste neemt na 2,5 jaar afscheid van Happiness Amsterdam: ‘Na een periode vol groei, creativiteit en impact, kies ik ervoor om meer ruimte te maken voor andere belangrijke prioriteiten in mijn leven. Maar Happiness zal altijd een bijzonder plekje in mijn hart houden. Met veel vertrouwen in het nieuwe team laat ik Happiness achter.’ De transitie naar het nieuwe leiderschap is reeds in augustus ingezet. Sinds september opereert Happiness Amsterdam volledig in de nieuwe samenstelling.

Happiness Amsterdam

Bjorn Stolte (CEO) en Frank Goossens (CFO) vormen de nieuwe directie van Handpicked Agencies. Sinds 2022 vormden zij het MT met Rob Peters, Sjoerd van Oosten en Ivo Willekens, de oorspronkelijke founders van de groep. Zij blijven aan boord maar krijgen andere rollen. Peters: ‘Onze filosofie is altijd geweest dat ruimte maken voor talent, ruimte creëert voor groei. Bjorn en Frank hebben bewezen de visie en slagvaardigheid te hebben om Handpicked verder te brengen. Vol vertrouwen geven we hen nu dan ook ruim baan.’ Stolte vervolgt: ‘Onze langetermijnvisie en onafhankelijkheid geven ons de ruimte om onze dienstverlening radicaal te blijven innoveren en te focussen op het maken van uitzonderlijk effectief werk voor onze opdrachtgevers. Zolang zij dit voelen en de resultaten zien, is onze eigen verdere groei meer het gevolg van deze strategie dan een doel op zich.’ Handpicked bestaat uit twaalf bureaus, waaronder Bluebird Day, Fingerspitz en Norday. Goossens: ‘Rob, Sjoerd en Ivo hebben in 26 jaar tijd een geweldig fundament neergezet. Een atypisch, maar buitengewoon effectief groepsmodel. Wij zijn dankbaar en trots hierop verder te mogen bouwen met onze getalenteerde groep ondernemers en specialisten.’

Bjorn Stolte en Frank Goossens

Consultancybureau Growth United benoemt Tim Tolboom tot managing partner. Tolboom startte in 2020 bij het bureau, groeide door naar director en werd vorig jaar partner: ‘Voor mij voelt deze stap niet als een grote verandering. Ik heb de afgelopen jaren mijn rol binnen Growth United steeds verder vormgegeven en ken het bedrijf en de teamcultuur inmiddels door en door. Dat mijn rol nu duidelijk op papier staat, geeft richting voor de volgende fase. Samen met het team wil ik blijven bouwen aan groei, maar altijd met kwaliteit voorop. Daarbij zie ik kansen in nieuwe technologieën, die ons werk slimmer en effectiever kunnen maken. We blijven vasthouden aan wat Growth United onderscheidt, zowel naar onze klanten als naar onze collega’s. Ik zie er naar uit om samen met Arian [oprichter Arian Eland, red.] in onze nieuwe rolverdeling Growth United verder door te ontwikkelen.’

Tim Tolboom

Marketingbureau Juist heeft per 1 september een nieuwe directie aangesteld. Jorg Gijsbers is benoemd tot algemeen directeur, Teun van den Heuvel is aangetreden als directeur Marketing en Strategie en Berrie Abelen treedt toe als eigenaar. Gijsbers en Van den Heuvel waren al eerder in een andere rol onderdeel van het managementteam en hebben de taken van voormalig directeur Filip Demuyt geleidelijk overgenomen. Demuyt blijft aan als adviseur. Teun van den Heuvel hierover: ‘Jorg en ik waren in een andere rol al onderdeel van de directie en hebben de taken van Filip Demuyt, onze voormalige directeur en mede-eigenaar, op de achtergrond al overgenomen. Die overdracht verliep dus heel soepel. Filip heeft sinds 2007 als pionier en vast gezicht van Juist een belangrijke rol gespeeld en blijft als adviseur betrokken. Onze klanten kunnen er dus op rekenen dat Juist dezelfde vertrouwde basis behoudt. Mét de frisse energie van ons als nieuwe directie.’ Abelen richt zich binnen de directie met name op financiën en bedrijfsstrategie.’

Teun van den Heuvel, Berrie Abelen en Jorg Gijsbers

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken