Michelin maakt nieuwe Bib Gourmands 2025 bekend

- Food-en-retail
- 29 sep 2025 @ 12:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 29 sep 2025 @ 12:00
- Peter van Woensel Kooy
Michelin maakt vandaag de nieuwe Bib Gourmands 2025 voor Nederland bekend, voorafgaand aan de officiële sterrenuitreiking op 6 oktober in Mecc Maastricht.
De Bib Gourmand-onderscheiding wordt toegekend aan restaurants die uitblinken in goede kwaliteit gecombineerd met een gunstige prijs/ kwaliteitverhouding; oftewel waar men een uitstekende culinaire ervaring kan verwachten zonder excessieve prijzen.
In de Michelingids 2025 voor Nederland zijn twaalf nieuwe restaurants opgenomen. Nederland kent al vele kaarten waarop het Bib Gourmand prijkt, zoals van Marie in Hotel De L'Europe, geliefd omdat je er laagdrempelig en toch uitstekend kan eten. De negen nieuw toegevoegde namen die het BG-vignet nu mogen voeren zijn (in alfabethische volgorde):
- Avenue43 – Oss
- Bistro De Ertepeller – Papendrecht
- Café de Gaper – Leiden
- Café Sjiek – Maastricht
- Karel V – Goes
- NEV – Eindhoven
- Petite – Sint-Oedenrode
- Prix de Rome – Maastricht
- Reua Thai – Nuth
Deze zaken krijgen een persoonlijke vermelding in de officiële Michelin-gids en in de bijbehorende app, waarmee hun zichtbaarheid onder fijnproevers wordt versterkt. Genoemd worden in gids, via het vignet en op de app geldt in de horeca als een enorme 'marketingboost' en erkenning. De redactie Food & Retail van MarketingTribune had ook een vermelding van restaurant De Reiger in de Amsterdamse Jordaan op de Bib Gourmand-lijst verwacht, mede na de recente '9' van culi-rerecensente Mara Grimm in Het Parool. Dit is blijkbaar een kwestie van tijd.
De presentatie van de Michelingids 2025, inclusief de toekenning van sterren, Bib Gourmands en Green Stars, vindt plaats op maandag 6 oktober 2025 in Mecc Maastricht, parallel aan de horecabeurs BBB Maastricht.
Met deze nieuwe aanvullingen onderstreept Michelin volgens vakmedium Misset Horeca dat goede gastronomie niet louter draait om exclusiviteit, maar juist ook toegankelijk moet zijn — een uitgangspunt dat in het Bib Gourmand-concept verankerd is.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert spaaractie 'Samen lekker cheffen'
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker
- Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je verdient ’t’
- ACM onderzoekt marges en prijsstrategieën supermarkten
- Bakker Bart opent winkels op grotere treinstations
- DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Zeeman geeft toe dat haar lab... 29-09-2025
- Michelin maakt nieuwe Bib Gourmands... 29-09-2025
- Eru opent Smeerbar als onderdeel... 26-09-2025
- HelloFresh opent pop up 'De... 26-09-2025
- Albert Heijn pakt eenzaamheid onder... 25-09-2025
- Oma's Soep viert 100.000e ontmoeting... 22-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes