Recordaantal inzendingen Grand Prix Content Marketing

Recordaantal inzendingen Grand Prix Content Marketing
  • Content
  • 26 sep 2025 @ 16:38
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Grand Prix Content Marketing (GPCM) breekt dit jaar alle records. Voor de editie van 2025 zijn meer dan 100 cases ingezonden, een absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van de prestigieuze prijsuitreiking.

De GPCM erkent en beloont jaarlijks de allerbeste voorbeelden van contentmarketing en geldt als hét platform voor marketeers en creatieve professionals die hun werk willen delen, leren van inspirerende cases en erkenning krijgen van vakgenoten. ‘Dit record laat zien dat contentmarketing in Nederland springlevend is’, zegt juryvoorzitter Freek Janssen. ‘De Grand Prix is uniek omdat je beoordeeld wordt door vakgenoten. Zoals een winnaar vorig jaar treffend zei: “Het is een eer om een prijs te krijgen van je eigen vakgenoten.” Dat is precies de essentie.’

De jury let scherp op de kwaliteit en impact van de inzendingen. Bram Koster, eveneens juryvoorzitter, benadrukt: ‘De Grand Prix draait niet om budget, maar om inhoud, creativiteit en strategie. We kijken heel kritisch naar wat een case écht bijzonder maakt. Campagnes die strategie, creatie en resultaat overtuigend combineren, maken de meeste kans.’

Dit jaar zijn er inzendingen in zeven categorieën: B2B, B2C, B2E, Campagne, Jongeren, Maatschappelijk en Non-profit. De jury reikt Awards uit voor de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen voor uitblinkende contentproducties.

De GPCM wordt georganiseerd door MarketingTribune en het Genootschap van Contentstrategen. Volgens Janssen is de uitreiking inmiddels uitgegroeid tot een avond die veel meer is dan alleen een prijsuitreiking. ‘De sfeer is losser en informeler geworden. Het stimuleert echt het gesprek tussen vakgenoten. Je leert van elkaar en viert samen de kracht van contentmarketing.’

De Grand Prix Content Marketing 2025 belooft dé staalkaart te worden van creativiteit en vakmanschap. De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 6 november in B Amsterdam.

Meer informatie: www.grandprixcm.nl

Op de foto: Deel van de winnaars van een Award of Bekroning bij GPCM 2024 (foto - Guiseppe Toppers)

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken