KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail

KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
  • Online
  • 13 sep 2025 @ 12:30
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KLM heeft met de lancering van Airmail, haar nieuwe AI-aangestuurde e-mailtool, in korte tijd een groot bereik gerealiseerd. Sinds de officiële uitrol in augustus zijn er vijftig gepersonaliseerde nieuwsbrieven verstuurd naar ruim 6,3 miljoen klanten wereldwijd.

Met Airmail spelen de lokale marketingteams van KLM sneller en effectiever in op uiteenlopende reisinteresses. De tool biedt keuze uit bijna zestig bestemmingen en vijf thema’s, zoals culinair, strand of kunst & cultuur. Daarmee kunnen teams eenvoudig merkvaste e-mails samenstellen die aansluiten op de wensen van specifieke klantsegmenten. Het opstellen van mailings kost bovendien 90 procent minder tijd dan voorheen.

Volgens Daniel Passtoors, Head of Concept and Campaign team bij KLM, ligt de kracht van de innovatie in de combinatie van automatisering en menselijke controle. ‘AI is niet de reden waarom we marketing doen, maar hoe we het slimmer, grootschaliger en met meer impact kunnen doen. Airmail is de eerste stap in die reis, waarin we KLM’s jarenlange toewijding aan klanten combineren met de kracht van AI om reizen persoonlijker, relevanter en inspirerender te maken.’

De airline ziet de tool als een oplossing voor de vraag naar schaalbare, gepersonaliseerde e-mailcontent bij 65 lokale KLM-teams wereldwijd. In samenwerking met LiveWall en Cape wil KLM Airmail verder ontwikkelen richting een volledig geautomatiseerde en gepersonaliseerde e-mailreis, waarbij AI-gegenereerde content naadloos inspeelt op de behoeften van individuele reizigers.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken