Christian Alexander viert imperfectie met nieuwe parfums

- Bureaus
- 11 sep 2025 @ 16:28
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 sep 2025 @ 16:28
- Kel Koenen
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen introduceert onder de merknaam 'Christian Alexander' een internationale parfumlijn die haaks staat op de gelikte conventies uit de parfumwereld. De vier geuren 'Provocateur', 'Palm Royale', 'Cozy' en 'Zesty' worden gepresenteerd in opvallend kleurrijke verpakkingen.
‘De fles is wat ik noem bijna schreeuwerig’, zegt Oomen. ‘De wirwar van gekleurde dunne en dikke lijnen is eigenlijk een visuele afgeleide van de moodboards waarmee ik drie jaar geleden begon. Ik wilde geen gelikte uitstraling, maar wel een die direct opvalt. Het statement dat ik met Christian Alexander wil maken is: het is oké om jezelf te zijn. Vier dat je imperfect en anders bent.’
De parfums zijn nadrukkelijk uniseks. ‘Ik geloof niet in het strakke onderscheid tussen mannen- en vrouwenparfums’, legt Oomen uit. ‘Een man kan vallen voor een damesgeur en andersom. Voor mij sluit dit perfect aan bij de filosofie van Christian Alexander: de kracht van de eigen identiteit en het individu.’
Voor de creatie van de parfums werkte Oomen samen met de jonge ontwerpster Andrea de Lessus (31), opgeleid aan de prestigieuze L’École Supérieure du Parfum in Parijs. Naast haar werk voor Christian Alexander ontwikkelt ze ook exclusieve bespoke parfums voor een selecte, vermogende clientèle.
De positionering, verpakking en campagne zijn ontwikkeld door Fitzroy | United Playgrounds. Oprichter Jur Baart zegt hierover: ‘Na de eerste gesprekken met Chris wisten we dat hij het over een hele andere boeg wilde gooien. Hij heeft een sterke visie waar we goed naar geluisterd hebben en visueel hebben gemaakt. Het resultaat is een onderscheidende parfumlijn die niet alleen bijzonder ruikt, maar ook in het oog springt. Wij zijn trots dat we samen met hem dit hele proces mochten doen.’
Credits
Strategie en concept: Fitzroy | United Playgrounds
Fotografie: Linda Stulic
Verpakking: Fitzroy | United Playgrounds
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
- Heyoo.ai bouwt platform voor... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes