Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met ‘Pas-op-Pop’ campagne
.jpg)
- Content
- 10 sep 2025 @ 08:40
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 10 sep 2025 @ 08:40
- Imke Walenberg
Een regenboogdino, een reuzenvlinder en zelfs een vriendelijke alien: sinds deze maand duiken ze op in Nederlandse woonwijken als opvallende ‘Pas-op-Poppen’. Met deze creatieve campagne wil Univé automobilisten attenderen op spelende kinderen en zo bijdragen aan veiligere straten. De actie is ontwikkeld in samenwerking met digital agency Dept.
De poppen zijn gebaseerd op tekeningen die kinderen tot en met twaalf jaar indienden tijdens de landelijke kleurwedstrijd Teken mee voor een veilige buurt. Meer dan 400 inzendingen stroomden binnen, waaruit twintig winnaars werden geselecteerd. Hun ontwerpen zijn omgezet in levensgrote cut-outs en geplaatst in de buurten waar de kinderen wonen. Daarnaast zijn de winnende creaties zichtbaar in een landelijke outdoorcampagne en in video’s met Univé-ambassadeur Dafne Schippers.
'Buitenspelen is essentieel voor de ontwikkeling en gezondheid van kinderen,' zegt Marije Zuurbier, senior adviseur merk en communicatie bij Univé. 'Maar dat kan alleen in een veilige omgeving. Met de Pas-op-Poppen willen we weggebruikers op een positieve manier beïnvloeden en hen eraan herinneren dat er kinderen spelen in de buurt.'
Daadwerkelijk effect
Onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid laat zien dat kindertekeningen daadwerkelijk effect hebben: automobilisten rijden langzamer wanneer ze deze in het straatbeeld zien. Voor kinderen als de achtjarige Elena uit Oost-Nederland, een van de winnaars, maakt dat een groot verschil. 'De auto’s rijden heel hard bij ons in de straat. Hopelijk lukt het nu wel om ze af te laten remmen.'
De campagne sluit aan bij eerdere initiatieven van Univé, zoals de samenwerking met Jantje Beton tijdens de Nationale Buitenspeeldag en het programma Buitenspeeldromen. Daarmee onderstreept de verzekeraar haar ambitie om buurten veiliger en kindvriendelijker te maken, én om de ‘binnenzitgeneratie’ weer naar buiten te krijgen.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
- NRC lanceert campagne over houvast... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes