De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje

De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
  • Bureaus
  • 5 sep 2025 @ 03:57
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Koffiemerk De Koffiejongens lanceert samen met bureau Closed on Monday een nieuw merkverhaal en landelijke campagne. Onder het motto ‘Twee kleine jongens met grootse plannen’ presenteren zij zich als nieuwsgierig buitenbeentje in een wereld die wordt gedomineerd door grote koffiemerken.

In de campagne volgen we twee jongens die letterlijk de wereld in rollen: van plantages tot hoge ladders en vergezichten door een verrekijker. Daarmee verbeelden ze de zoektocht naar de beste en eerlijkste koffie. ‘We trekken onze stoute schoenen aan om goede dingen te doen’, zegt Masha Kodden, CMO van De Koffiejongens. ‘Dat begon met composteerbare cups en 100% biologische koffie. Maar nieuwsgierigheid stopt niet. Deze campagne laat zien dat ons avontuur pas net begonnen is.’

Ook Robin Versnel, Creative Lead bij Closed on Monday, benadrukt het onderscheidend karakter: ‘De Koffiejongens is geen merk dat braaf meeloopt. Ze gaan op pad, vallen, staan op en ontdekken steeds iets nieuws. Precies dat gevoel wilden we vangen: een campagne die nieuwsgierigheid opwekt en mensen meeneemt in het avontuur.’

De campagne is vanaf deze week zichtbaar in print, OOH en via social.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken