Nieuwe campagne Het Vergeten Kind benadrukt kracht van aandacht

- Bureaus
- 25 aug 2025 @ 10:15
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 aug 2025 @ 10:15
- Kel Koenen
In Nederland groeien 100.000 kinderen op zonder de aandacht die zij nodig hebben. Om dat zichtbaar te maken lanceert Stichting Het Vergeten Kind vandaag een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door We Agency.
Centraal staat een indringende film, geregisseerd door Lennart Verstegen (Wefilm), waarin zijn eigen zoon de hoofdrol vertolkt. ‘Een kind dat opgroeit zonder aandacht mist de basis om zich goed te ontwikkelen en veilig op te groeien’, zegt Daphne Schreuder, merkbewaker van Het Vergeten Kind. ‘Dat is voor 100.000 kinderen in Nederland de harde realiteit. Deze film is het fundament voor onze toekomstige communicatie, waarin we laten zien wat wij doen om hen te helpen.’
Bekijk de merkfilm hieronder:
Volgens Roel Welling, creatief directeur van We Agency, lag er een stevige uitdaging: ‘We wilden realistisch laten zien wat het gebrek aan aandacht met kinderen doet. Lennart besloot zijn eigen zoon te casten, waardoor een intiem en confronterend beeld ontstond. Die rauwe, realistische sfeer vormt de basis voor de campagne.’
De campagne bestaat naast de merkfilm uit diverse afgeleiden die de activiteiten van de stichting uitlichten. Zo wordt onder meer aandacht besteed aan de Heppie Vakanties & Weekenden, waarin kinderen positieve aandacht krijgen en even gewoon kind kunnen zijn. De film is vanaf deze week te zien op tv, in de bioscoop, online en via social media.
Credits
Het Vergeten Kind: Daphne Schreuder, Jochem van Unen
Merkstrategie: Marc Oosterhout
Creative agency; We Agency
Strategie: Ruben Cusell
Creative director: Roel Welling
Creatives: Marius Gottlieb, Cato Duyvis, Joey de Leeuw
Client lead: Lynn Degen
Production agency: Wefilm
Regisseur: Lennart Verstegen
DP: Lennart Verstegen
Executive producer: Beau van Assem
Producer: Joris Hoevenberg
Productie assistent: Daan Rooijakkers
Music composing: Jorrit Kleijnen (Haevn)
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- 'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets
- Rustige ochtenden voorbij op Radio 10
Laatste Nieuws
- Asito zet schoonmaakvak in nieuw... 25-08-2025
- Wij eisen de nacht op-campagne van... 25-08-2025
- Nieuwe campagne Het Vergeten Kind... 25-08-2025
- Initiative grootste mediabureau van... 25-08-2025
- Mizuno zet in op kracht van routines22-08-2025
- Ontwerpwedstrijd daagt jonge makers... 22-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers