Mysteryland lanceert duurzaam mobiliteitsplan

- Algemeen
- 20 aug 2025 @ 15:12
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 aug 2025 @ 15:12
- Kel Koenen
Mysteryland zet dit jaar een grote stap richting duurzaam festivalvervoer. Het evenement introduceert een vernieuwend mobiliteitsplan waarmee bezoekers sneller, goedkoper en duurzamer naar het terrein reizen.
In samenwerking met Connexxion worden reguliere, volledig elektrische buslijnen ingezet die rechtstreeks voor de ingang stoppen. Tijdens piekmomenten worden extra bussen toegevoegd, zodat festivalgangers zonder dure pendelbussen of lange wachtrijen kunnen aankomen. ‘We praten liever niet óver duurzame opties, maar maken ze tot de meest logische keuze’, zegt Maarten van ’t Veld, sustainability manager bij ID&T. ‘Door te zorgen dat de duurzaamste manier van reizen ook de slimste is – op basis van prijs, gemak, comfort en reistijd – kiezen bezoekers er vanzelf voor.’
Naast de elektrische OV-bussen zet Mysteryland ook acht volledig elektrische touringcars in vanuit het hele land. Verder worden filevrije fastlanes en aparte entrees ingericht voor partybussen. Een online Journey Planner helpt bezoekers de meest praktische reisoptie te kiezen, volgens het Stomp-principe waarbij wandelen, fietsen en OV voorrang krijgen op de auto. Mysteryland is door de Community of Practice Duurzaam Reizen geselecteerd als demonstratieproject. Daarmee fungeert het festival als proeftuin voor innovatieve mobiliteitsoplossingen die later ook breder in de samenleving toegepast kunnen worden.
Het festival verwacht dit jaar 100.000 bezoekers op het terrein in Haarlemmermeer. Naast mobiliteit investeert Mysteryland al jaren in duurzaamheid, met onder meer groene stroom, circulaire oplossingen en waterbesparende maatregelen. Na de editie van 22 tot en met 24 augustus 2025 neemt het festival in 2026 een pauze, om in 2027 terug te keren met een toekomstbestendig concept.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Wisseling van de wacht in hoofdjury Effie
- ‘Mijn portfolio wordt breder én interessanter’
- Merken in 2030: samenwerken met klant én kunstmatige collega
- Marc Verschoor nieuwe CEO Serviceplan Group Netherlands
- Plaknachten houden Nederland wakker
- [column] De drie breinen die elke marketeer moet leren bespelen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers