Portfolio Yune

Portfolio Yune
  • Bureaus
  • 13 aug 2025 @ 11:09
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Yune is een creative content agency en maakt deel uit van IPG Mediabrands. Hun missie: merken menselijk maken. ‘Wat Yune creëert, van video en social tot influencer-campagnes en brand design, is altijd authentiek en oprecht’, zoals Thijs Jaski, managing director van Yune, het treffend zegt. ‘Alleen met menselijke verbinding raak je communities en doelgroepen recht in het hart. Menselijke merken zijn dan ook aantoonbaar opmerkelijker. Wij maken merken menselijk aan de hand van drie elementen: emotie, empathie en echtheid. Het gaat erom hoe content voelt, hoe herkenbaar het is en hoe oprecht het overkomt.’

Yune werkt voor een breed scala aan toonaangevende A-merken die ze stap voor stap menselijker maken. Hieronder een selectie uit hun portfolio, omschreven als: ‘vier menselijke contententcampagnes van Yune’.

01 DELA MAAKT ROUW BESPREEKBAAR ONDER JONGEREN

opdrachtgever: Coöperatie DELA
campagne: Mourning Routines
bureau: Yune
inzet: TikTok, Instagram, podcasts, owned kanalen DELA


Commentaar:
‘Jaarlijks verliezen ruim 12.000 jongeren onder de 25 een ouder, een ingrijpende gebeurtenis waar nog te weinig over gesproken wordt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat jongeren extra kwetsbaar zijn voor de gevolgen van verlies en meer worstelen met de impact van rouw. Tijd om het taboe op rouw te doorbreken. Daarom lanceerde DELA samen met Yune de campagne #MourningRoutines . Zo maakt DELA rouw bespreekbaar. Bekende creators, zoals Niek Roozen, Lieke Augustijn en Niels Oosthoek, deelden hun persoonlijke rouwrituelen op Instagram, TikTok en in populaire podcasts als Drie Kwartjes en Borrelpraat. De campagne biedt jongeren herkenning en houvast en stimuleert hen om hun eigen ervaringen te delen. Met inmiddels ruim 1,5 miljoen views en duizenden reacties is er een online community ontstaan waarin jongeren zich gesteund voelen en het gesprek over rouw durven aangaan. #MourningRoutines laat zien dat rouw er mag zijn, en dat het delen daarvan helpt.’

02 FERNANDES MAAKT ELK MOMENT SWITI

opdrachtgever: Fernandes 
campagne: Maak elk moment Switi 
bureau: Yune
inzet: organische content TikTok en Instagram, social ads en (D)OOH


Commentaar:
‘Voor Fernandes creëerde Yune de ATL-campagne ”Maak elk moment Switi”. De campagne viert de rijke, kleurrijke Surinaamse cultuur door echte verhalen van mensen uit de Fernandes-community centraal te stellen. Geen opgepoetste reclames, maar oprechte momenten van plezier, trots en verbondenheid. Van lachen met vrienden na het eten, tot zingen in het busje onderweg naar een optreden. Jonge talenten als zangeres Kaya en rapper Jah laten zien hoe zij hun dagelijkse switi-moment beleven, waarbij niet hun beroep, maar de sociale momenten eromheen centraal staan. Via social content, (D)OOH en samenwerkingen met opkomend creatief talent laat Fernandes zien dat switi niet alleen een smaak is, maar een manier van leven die voor iedereen toegankelijk is.’

03. NS BRENGT NEDERLAND VOORUIT

opdrachtgever: NS
campagne: Always-on social campagne  
bureau: Yune
inzet: Instagram, TikTok, Facebook


Commentaar:
‘NS laat zien dat je met een menselijke aanpak écht het hart van de reiziger raakt. NS brengt Nederland vooruit met een always-on socialstrategie die inspeelt op herkenning, emotie en humor. Gevoed door doelgroepinzichten uit GWI-onderzoek in samenwerking met Kinesso. Voor elk type OV-reiziger werd een gerichte kanaalaanpak uitgewerkt, met de focus op zelfspot, reisinspiratie en hartverwarmende momenten. Dat deze aanpak werkt, bewijst de video van Andy’s Spoorwensdag: een oprechte en ontroerende productie die op Instagram viral ging met meer dan 37.000 likes. Ook creatieve inhakers dragen bij aan het succes, zoals de Mascotte Spelen, waarin de NS-mascotte het op sportieve en humoristische wijze opnam tegen onder andere HAK en RAAK. Zo maakt Yune voor NS content die verbindt, inspireert en bijblijft.’

04. UNLOCK MORE YOU MET OPTIMUM NUTRITION

opdrachtgever: Optimum Nutrition
campagne: Unlock more you
bureau: Yune
inzet: Social assets, always-on content TikTok & Instagram, creator collabs


Commentaar:
‘Voor sportvoedingsmerk Optimum Nutrition ontwikkelde Yune een always-on socialstrategie (Optimum Nutrition TikTok en Optimum Nutrition Instagram) die niet het product, maar de mens centraal stelt. De campagne herdefinieert sportvoeding als meer dan uiterlijk; transformatie wordt gezien als de basis voor groei en duurzame resultaten. De missie: echte, eerlijke verhalen delen waarin vooruitgang centraal staat. Zo onderscheidt het merk zich van concurrenten die vooral focussen op uiterlijkheden. Omdat voeding zowel fysiek als mentaal herstel ondersteunt, positioneert Yune Optimum Nutrition als brandstof voor beide. Met inspirerende sportverhalen, mindset-tips en bijdragen van atleten zoals Jackie Groenen, Rowen Aida en Carlos Platier Luna combineren we inspiratie, informatie en entertainment. Community management speelt daarbij een sleutelrol, waarin motivatie de band met de doelgroep versterken. Zoals accountmanager Arlette Haak stelt: “Door het product een ondersteunende rol te geven en sporttransformatie neer te zetten als een persoonlijke reis, laat Optimum Nutrition zien dat echte vooruitgang verder gaat dan alleen het fysieke.” De slogan Unlock more you vat dit krachtig samen.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken