Zwitsal introduceert zachtere look en formule

Zwitsal introduceert zachtere look en formule
  • Bureaus
  • 8 aug 2025 @ 13:10
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Zwitsal presenteert deze zomer een volledig vernieuwde babyverzorgingslijn. Het merk, al generaties lang een vertrouwde naam in Nederlandse gezinnen, kiest met een zachtere uitstraling en aangepaste formules bewust voor vernieuwing.

De iconische felgele flessen maken plaats voor een subtielere kleur, terwijl ook de welbekende geur is verfijnd. ‘We hebben écht geluisterd naar jonge ouders’, zegt Gea Massy, Senior Brand Development Manager bij Zwitsal. ‘Het vernieuwde Zwitsal is ons antwoord: vertrouwd, maar helemaal van nu.’

De nieuwe positionering – Zacht is onze kracht – speelt in op een groeiende behoefte aan rust, geborgenheid en aandacht in de zorg voor jonge kinderen. Ouders willen weten wat ze op de huid van hun kindje aanbrengen. Daarom zijn de vernieuwde producten verrijkt met natuurlijke ingrediënten als calendula en kamille, vrij van sulfaten, kleurstoffen en zeep en verpakt in flessen van 100% gerecycled plastic.

Volgens Diana van Staalduijnen, Business Unit Leader Baby, is de vernieuwing meer dan cosmetisch: ‘Die dialoog maakt Zwitsal klaar voor de toekomst.’ De vernieuwde Zwitsal-lijn is inmiddels verkrijgbaar in de winkels.

Een uitgebreide campagne – bekeken door de ogen van het kind – gaat de nieuwe merkbeleving versterken.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken