'In september lanceren we onze nieuwe Beyond Burger Jalapeño voor foodservice'

- Food-en-retail
- 6 aug 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 aug 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Harm Dijkstra is Sales manager Foodservice voor de regio's Benelux & Aapac bij Beyond Meat. Voor de rubriek ‘De Zomer van …’ deelt hij zijn vakantieplannen, zomerobservaties èn onthult hij al wat toekomstplannen met zijn premium merk vleesvervanger: de pittige editie is in aantocht voor de horeca en cateraars. 'All barbecue, no worries.'
Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Londen, Milaan en Sicilië! We begonnen met Londen - ik ben met mijn drie jongens van vijftien, twaalf en negen met de trein die kant op gegaan. De afgelopen jaren doen we regelmatig stedentrips, en dat bevalt echt supergoed. Zo fijn om een weekje helemaal op te gaan in de vibe van een grote stad. Natuurlijk hebben we de highlights meegepakt, maar we hebben ook goed naar het foodaanbod gekeken. We aten bij Mercato Metropolitano, een groot foodcourt waar iedereen zelf iets kon kiezen bij de verschillende eettentjes. Het werd Vietnamees, Oezbeeks en.. smashburgers. Helemaal top!'
Hoe combineer jij werk en ontspanning in de zomerperiode?
'Vaak lukt het me gelukkig wel om even echt af te schakelen op vakantie. Ik neem bewust geen laptop mee, maar collega’s en klanten mogen in noodgevallen altijd appen. Gelukkig gebeurt dat zelden - veel mensen zijn zelf ook weg in deze periode. Sinds kort ben ik ook verantwoordelijk voor Apac (verkoopgebied Azië-Pacific, red.). Grappig om te merken dat het daar nu midden in de winter is. In Australië draait de business gewoon volop, niemand is daar op vakantie.'
Wat merk jij in foodservice tijdens de zomermaanden?
'In de horeca-sector draait het nu vooral om één ding: beschikbaarheid. Als het lekker weer is en de terrassen en stranden vol zitten, dan móéten ze kunnen draaien op volle kracht. Personeel is vaak al een uitdaging - producten mogen dat in elk geval niet zijn. In deze periode hoef je dus echt niet met iets nieuws aan te komen. Dan ben je gewoon te laat. Hetzelfde geldt voor eventcateraars op festivals. Dit zijn hun drukste maanden; alles moet nu gewoon kloppen.'
Welke zomertrend verwacht jij dit jaar in de horeca?
'De lunch is aan het veranderen. Mensen lunchen vaker én langer buitenshuis – en geven er ook meer aan uit. In de zomer zie je dat duidelijk terug op het terras. Voor ondernemers is het dus belangrijk om genoeg plantaardige opties op de kaart te hebben. Zo is er voor iedereen iets te kiezen.'
Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
'In september 2025 lanceren we op de beurs Gastvrij Rotterdam onze nieuwe Beyond Burger Jalapeño voor foodservice. Een spicy, smaakvolle toevoeging aan het menu - naast de nummer één plant-based burger in de horeca: de Beyond Burger Original. Ben je op Gastvrij? Kom langs, proef zelf en oordeel: hot or not?'
Wat is jouw favoriete Beyond Meat-product voor op de barbecue en hoe eet je het zelf het liefst?
'Sinds kort staat de Beyond Burger Jalapeño met stip op één. Precies spicy genoeg, een goede bite en lekker juicy. Je mist het vlees totaal niet - en dat is precies waar Beyond Meat om bekend staat. Ik eet ‘m het liefst classic: met cheddar, tomaat, sla en saus.'
Als je Beyond Meat in één zomerse slogan zou moeten vangen, hoe zou die klinken
'All taste, no worries – dat is de pay-off van onze huidige campagne, en die dekt de lading helemaal. Voluit genieten, terwijl je toch goed bezig bent voor de planeet én zonder dierenleed. En nu in de zomer zou ik zeggen: All barbecue, no worries!'
beeld: Beyond Meat
De nieuwe Beyond Burger Jalapeño. Serveertip: vries een jalapeño-pepertje in en snij die een stukje in dunne plakjes. Gooi deze plakjes (met mate) in het begeleidend drankje bij je burger, zoals witte wijn: spice it up!
'BEYOND MEAT LIJKT OP ZICHZELF'
Beyond Meat, kortgezegd Beyond, meldt af te stappen van het imiteren van vlees en zich voortaan breder op plantaardige eiwitten te gaan richten. In een recent interview met zakenmedium Fast Company bevestigt CEO Ethan Brown dat het doel van het foodmerk niet langer wordt om dierlijke eiwitten te vervangen, maar om mensen juist te stimuleren meer plantaardige eiwitten te consumeren. Met het nieuwe product 'Beyond Ground', waarin slechts vier ingrediënten zitten, speelt Brown met het bedrijf in op kritiek op sterk bewerkte vleesvervangers. Brown verwerpt deze framing en wil transparantie bieden over het productieproces. Volgens hem zijn de door Beyond gebruikte tuinbonen 'slechts het begin' (Fast Company, 4 augustus 2025). Het plantbased foodmerk, opgericht in 2009, heeft in de loop der jaren verschillende bekende investeerders aangetrokken zoals Bill Gates en Leonardo DiCaprio. Ook mede-oprichters van Twitter, Biz Stone en Evan Williams, hebben in het bedrijf geïnvesteerd. De aandelen van Beyond Meat worden verhandeld op de Nasdaq onder de ticker BYND. Onder foodies geldt het merk als een van de smakelijkste vleesvangers tot nu toe, ook in Nederland.
Meer info op Beyondmeat
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- barbecue
- Sales Manager
- Foodservice
- proteine
- Gastvrij Rotterdam
- burger
- vleesvervanger
- innovatie
- merk
- Harm Dijkstra
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Action meldt sterke groei in Q1/2 2025 - omzet stijgt met 18...
- [marketeer 228] In gesprek met co-founder Marnix Stokvis van...
- Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe...
- Nivea haakt in op Pride met Be You en spectacular
- Nominaties ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026 bekend
- Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Winkelgedrag rond Back to School... 06-08-2025
- Richella de Groot van Pesca: 'Anno... 06-08-2025
- 'In september lanceren we onze... 06-08-2025
- Maud Craandijk brengt Latin Vibe... 04-08-2025
- AI verandert supply chains op... 04-08-2025
- Nivea haakt in op Pride met Be You... 01-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers