AI verandert supply chains op Retail’s Big Show

AI verandert supply chains op Retail’s Big Show
  • Food-en-retail
  • 4 aug 2025 @ 00:28
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kunstmatige intelligentie neemt een centrale rol in tijdens NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, dat van 16 t/m 18 september plaatsvindt in Paris Expo Porte de Versailles. Het toonaangevende retail-event brengt 500 exposanten samen, waaronder 50 bedrijven die gespecialiseerd zijn in AI-gedreven supply chain-oplossingen.

Van intelligente forecasting en dynamische voorraadoptimalisatie tot geautomatiseerde retourlogistiek en real-time coördinatie: AI wordt gezien als de sleutel tot een veerkrachtigere en duurzamere keten. Grote namen als Symphony RetailAI, o9 Solutions, Relex en Blue Yonder demonstreren hun laatste innovaties, samen met disruptors als Nextail Labs, Vanongo en Galam Robotics.

‘De supply chain is niet langer alleen een logistieke motor, maar een strategisch wapen’, meent Mark Irvin, EVP & Chief Supply Chain Officer bij Best Buy, die op 16 september een keynote verzorgt. ‘AI stelt ons in staat om sneller te reageren, slimmer te plannen en duurzamer te opereren.’

Ook op het conferentieprogramma staat AI centraal, met sessies over klantbeleving, change management en last-mile delivery. Zo presenteert Conad Nord Ovest op 17 september hoe het met hulp van Relex en Sopra Steria zijn supply chain herstructureert.

Retail’s Big Show Europe onderstreept dat AI niet alleen processen optimaliseert, maar ook nieuwe standaarden zet voor klantverwachting, duurzaamheid en wendbaarheid.

Meer informatie: www.nrfbigshoweurope.com

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken