Strategische merkcommunicatie en jongerenonderzoek

De zomervakantie is begonnen en het julinummer van Marketingtribune is verschenen! CMO van de maand is Raymond Mesterom, Marketing Director van MediaMarkt. Hij vertelt aan hoofdredacteur Kel Koenen hoe zijn portfolio ‘steeds breder en interessanter aan wordt.’

Haar strategische inzicht, wetenschappelijke kennis en passie voor marketing maakt Esther Overmars dé ideale opvolger als lid van de hoofdjury voor de Effie Awards bevestigt Hans Middelhoek in een openhartig dubbel gesprek.

Maar liefst tien pagina’s zijn exclusief ingeruimd voor het Grote Jongerenonderzoek 2025 van Mediahuis en Mediatest waarin gedrag, visie en het gebruik van media onder jongeren is getest. Peter van Woensel Kooy dook in de resultaten en analyseert de belangrijkste bevindingen in acht onderdelen. Belangrijke conclusie? ‘Leer denken als Gen Z.’

Ook:

Deel 24 van MarketingAffairs van Julian Stevense van Brandgurus.

Hoofdredacteur Imke Walenberg sprak met Gwen van de Pas van Bloom & Wolf over de bloeiende business van zijden bloemen.

In zijn column vraagt Anders Jansen zich af ‘wanneer waarde waardeloos wordt?’

Peter van Woensel Kooy blikt met Jhorna Erkens, Angel Espacia, Charlene Kortstam, Dora Eenink, Maaike Ypeij en Daniël Markus terug op de learnings en inspiratie van Nima Marketing Day. Ook Thomas Huigen van Markteffect kijkt terug op het grootste marketingevent van Nederland en vertelt waarom zij er graag in participeren.

In deel 40 van The art of positioning stellen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout dat ‘de politiek geen belofte meer heeft’ en verbazen zich over de collectieve verontwaardiging.

In Marketingtrends schrijft Sytse Kooistra dat altijd wordt gezegd dat strategie voor de slimmeriken is, maar dat slimheid vaker in de weg zit dan dat het helpt…

In De Campagnes kijken we naar het portfolio van creative content agency Yune als onderdeel van IPG Mediabrands.

Verder cureert Marketingfacts Focus een aantal artikelen die eerder op Marketingfacts zijn verschenen, hebben we de uitslag van de SAN Accenten, kijken we naar de voortgang van ons digitale experiment Aimke en sluiten we af met WTFAQ van redacteur Tamara de Vos – Vlot over Disney.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken