Doritos Loaded lanceert brand experience in Disneyland Paris

Doritos Loaded lanceert brand experience in Disneyland Paris
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2025 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

In het themagebied Frontierland van Disneyland Paris is een nieuwe branded eetgelegenheid geopend. In samenwerking met het merk Doritos wordt daar een nieuw snackconcept gepresenteerd: 'Doritos Loaded'.

De kiosk, die luistert naar de naam Overland Trail Cafe, bevindt zich in de buurt van het Wilde Westen-gedeelte van het park. Hier worden drie varianten van Doritos Loaded aangeboden: warme, rijk belegde maïschips, bedoeld voor snelle, informele eetmomenten.

Nieuwe snackervaring
De introductie van Doritos Loaded in Disneyland Paris maakt deel uit van een bredere internationale uitrol van het concept, dat eerder werd gelanceerd in onder meer Londen en Johannesburg. Het idee is simpel: Doritos-tortillachips dienen als basis voor een rijk belegde snack die gemakkelijk te delen is.

In Parijs worden drie varianten aangeboden, meldt Doritos-moeder Pepsico:
de Vegan Deputy, de Short Fuse en de Smoking Beef Bounty. De gerechten worden geserveerd in een driehoekige tray, als knipoog naar de kenmerkende vorm van de chips.

De nieuwe Smoking Beef Bounty variant

Thema en storytelling
De kiosk is vormgegeven in de stijl van Frontierland en sluit aan bij de bestaande thematisering van het park. De omgeving is mede ontwikkeld door Walt Disney Imagineering Paris in samenwerking met Pepsico design & innovation.

Voor de introductie is een fictief personage bedacht: Cassie Jackston, een avonturier uit het Wilde Westen. Volgens de verhaallijn zou zij de snack bij toeval hebben bedacht. In en rond de kiosk verwijzen diverse rekwisieten en decoratieve elementen naar haar avonturen, waaronder vintagefoto’s, kaarten en een menukaart in de vorm van een schatkaart.

Met deze toevoeging wil Disneyland Paris naar eigen zeggen inspelen op de groeiende vraag naar toegankelijke, deelbare streetfood-opties binnen een thematische setting.

Lucas Sala Bufill, marketing director Snacks bij Pepsico France, vult aan: ‘Deze samenwerking past bij onze ambitie om onze merken verder te ontwikkelen dan traditionele snacks, via vernieuwende culinaire concepten. Na de introductie van onze Lay’s Kitchen pop-up in Disney Village in 2024, zijn we trots om onze samenwerking met Disneyland Paris verder uit te breiden met Doritos Loaded. Deze nieuwe activatie weerspiegelt onze toewijding aan het bieden van unieke en fantasierijke ervaringen die de beleving van onze bezoekers verrijken.’

Karine Rougale, director of Corporate Alliances & partnerships bij Disneyland Paris tenslotte: ‘De komst van het merk Doritos in het Overland Trail Cafe markeert een nieuwe mijlpaal in onze samenwerking met deze officiële partner in de categorie hartige snacks. Dit project is het resultaat van een dynamische en creatieve samenwerking tussen onze teams en verrijkt het food & beverage-aanbod in Disneyland Paris – tot groot plezier van onze bezoekers.’

Het eten van een snack wordt zo een totaal-ervaring, hopen de marketeers.

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken