Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'

- Media
- 8 jul 2025 @ 15:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 jul 2025 @ 15:51
- Kel Koenen
Cupra, Audio Obscura en DPG Media bundelen hun krachten in de lancering van een gelaagde branded content-campagne rondom elektronische muziek. Centraal staat 'Behind The Pulse', een driedelige mini-docuserie die een exclusieve blik biedt achter de schermen van Audio Obscura’s iconische dance-events, waaronder de spraakmakende Highway Rave op de Ring A10.
‘De samenwerking is gestoeld op gedeelde waarden’, stelt Josefien Zwetsloot, commercieel manager bij DPG Media. ‘Audio Obscura klopte bij ons aan met het idee voor een partnership rondom de Highway Rave. Met Cupra als partner konden we dit uitbouwen tot een veel grotere en bredere campagne.’ Beide merken profileren zich nadrukkelijk als buitenbeentjes: compromisloos, grensverleggend en gericht op beleving.
De docuserie geproduceerd door StudioM en Brandstudio van DPG Media, vangt niet alleen de extase van het evenement, maar ook de spanning en stress in de aanloop. ‘Spanning zit niet alleen op de dansvloer’, aldus Tijmen van Rooijen, Creative bij Brandstudio. ‘Juist het organiseren op ongebruikelijke locaties – zoals onder de Nachtwacht – brengt onverwachte uitdagingen met zich mee.’
De campagne bestaat uit meerdere lagen: de mini-docu wordt gepubliceerd op NU.nl en Volkskrant.nl, aangevuld met branded artikelen die de verhalen verdiepen. Daarnaast bracht NU.nl via een gesponsord liveblog verslag uit van het event zelf. Tot aan het Amsterdam Dance Event blijft de campagne zichtbaar met always-on display binnen het DPG-netwerk – een structurele push om Cupra’s connectie met elektronische muziek te versterken.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers