ADC en Clever Franke bundelen krachten op het gebied van data en AI
Dataontwerp- en technologieconsultancie Clever Franke is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. Thomas Clever, medeoprichter van Clever Franke: ‘De AI- en datadienstverlening van beide bedrijven is complementair aan elkaar en samen vormen ze een van 's werelds meest toonaangevende data- en AI-bedrijven.’
The Agent-C introduceert The Agent-Collabs
The Agent-C, het managementbureau in de entertainmentindustrie dat namen als Johnny de Mol, Bridget Maasland en Tooske Ragas vertegenwoordigt, kondigt de lancering aan van haar nieuwste tak: The Agent-Collabs.
DPG Media brengt Europees programmatic aanbod samen
DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten hebben hiermee de mogelijkheid om voor alle drie de landen in één keer programmatic advertenties in te kopen.
Claire Daemen over Adnight 2024: 'wij zijn een spiegel van de industrie'
Aan de j.l. Adnight in Amsterdam namen 60 bureaus deel, de meesten ook met een interessante talk. MarketingTribune fietste verschillende routes langs en spreekt Claire Daemen, een van de oprichters van Adnight. 'Dit jaar waren er zo’n 5000 mensen aanwezig.'
Gemeente Den Haag lanceert anti-verspillingscampagne
Met teasers door de hele stad en op social lanceerde Gemeente Den haag de eerste fase van een anti verspillingscampagne in samenwerking met bureau Open Now. Vanaf vandaag wordt duidelijk wie de afzender van de campagne is en wat de bedoeling is: oude of kapotte kleding een tweede leven geven.
Nieuwe campagne Zalando speelt in op universele vraag 'Wat doe ik aan?!'
In de nieuwe social first campagne van Zalando, in samenwerking met Dentsu Creative, staat de meme-cultuur centraal: ‘Eigen stijl en vrije keuze krijgen het podium’. De campagne haakt in op de internationale merkcampagne ‘What Do I Wear’.
Kijktijd tv loopt iets terug, NPO populair
De totale tijd die in afgelopen september voor het televisiescherm werd doorgebracht was 194 minuten over de gehele dag. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag bedroeg 119 minuten. In september 2023 was dit nog 122 minuten.
Onderzoek SeniorWeb: Appende senioren en veiligheidsrisico's
Ook uit het leven van senioren is WhatsApp niet meer weg te denken, blijkt uit een recent onderzoek van SeniorWeb. Maar liefst 93% van de ondervraagde 750 leden van SeniorWeb gebruikt de app en loopt daarmee ook risico op oplichting.
Ohra en VakantieDiscounter winnen Audify Award
Op vrijdag 4 oktober tijdens de ‘Dag van de Audio’ reikte Audify drie audioreclame-awards uit. Winnaars zijn de audiocommercials ‘Oh ooh’ van OHRA en ‘Die snapt vakantie’ van de VakantieDiscounter.
Ruim helft Nederlanders van plan Black Friday aankopen te doen
Volgens recent onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht is 53 procent van de Nederlanders van plan om aankopen te doen tijdens de Black Friday-periode. Bijna de helft van deze groep stelt bewust aankopen uit tot de kortingsperiode weer aanbreekt.
Dit zijn de genomineerden Mercurs 2024
De genomineerden voor de Mercurs 2024 zijn bekend. Er zijn 15 nominaties verspreid over 5 categorieën.
Ontdek de kracht van welzijn op de werkvloer tijdens de WOW Conference
Charlie MacGregor is oprichter van The Social Hub, medeoprichter van WOW en mede-initiatiefnemer van de ‘WOW Conference’ op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam. Ee korte kennismaking.
Essent terug in schaatssport met partnerstrategie gericht op duurzaamheid
Essent maakte dinsdag haar comeback in de schaatssport met de lancering van Team Essent, gepresenteerd in het iconische Thialf-stadion. Gekleed in magenta schaatspakken, stelde het energiebedrijf het team officieel voor aan de pers. De stap markeert het begin van een nieuwe partnerstrategie, waarin merkbeleving en zichtbaarheid hand in hand gaan met het versterken van de schaatsport in Nederland.
KNGF lanceert campagne Hondicap
Weigering van noodzakelijke hulpmiddelen lijkt een absurditeit, maar toch komt het voor: 1 op de 5 mensen met een hulphond wordt de toegang tot openbare gelegenheden ontzegd, ondanks dat dit wettelijk verboden is.
KPN besteedt aandacht aan cyberpesten
De Week Tegen Pesten is een nationale anti-pestcampagne gericht op het onderwijs. De TikTokTalkshow van KPN heeft het thema Cyberpesten centraal gezet tijdens een speciale uitzending.
Birgit Tummers van het Chassé Theater: 'Emailcampagnes zijn ons meest effectieve marketingmiddel'
Birgit Tummers is Brand- en Theatermarketeer bij het Chassé Theater in Breda. Voor aflevering 110 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Om als marketeer iets teweeg te brengen, moet je lef hebben.’
DPG Media vernieuwt home deco-magazines
DPG Media heeft haar portfolio van home deco-magazines vernieuwd. Het nieuwe aanbod bestaat uit drie titels met elk een specifieke focus. Naast hoofdtitel Vtwonen verschijnen per oktober Vtwonen Landelijk en de volledig vernieuwde high-end titel Stijlvol Wonen.
Laatste kans om ook te schitteren op het podium van de Grand Prix Content Marketing Awards
Tot en met vandaag kun je je mooiste, beste of meest inhoudsvolle case nog inzenden voor de Grand Prix Content Marketing Awards! Zoek je nog een reden om mee te doen? Wat denk je van erkenning, feedback van de zeer deskundige jury en de kans om uitgeroepen te worden tot Bureau van het Jaar of Merk van het Jaar en op het winnen van de originaliteitsprijs. Bovendien wordt de uitreiking geen stijf of suf diner, maar een levendig festival met dito sfeer, streetfood en muziek!
Mercurs bestaat 25 jaar; kaartverkoop gestart
Theater Amsterdam is 19 november 2024 het podium voor de feestelijke 25ste uitreiking van de Mercurs. De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert de uitreiking van de Mercurs, de vakprijzen voor de magazinemediabranche.
Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het voetlicht
In de nieuwe campagne voor het aankomende theaterseizoen promoot het Chassé - in samenwerking met creatief bureau Wars - niet de artiesten, maar zet juist de bezoekers in het zonnetje.
[column] Help, Big Tech sloopt traditionele media-industrie
De techreuzen zetten de traditionele mediakanalen fors in de schaduw. Wie voorkomt dat ze gaan uitsterven?
Nederlands Film Festival lanceert campagne Welkom bij de club
Welkom bij de Club is de campagne van het Nederlands Film Festival (NFF) die voor de 44e festivaleditie wordt geïntroduceerd. De campagne moet filmliefhebbers van 20 tot en met 27 september naar Utrecht lokken.
Brede creatieve coalitie in actie tegen btw-verhoging
Een breed bondgenootschap van organisaties uit de cultuur, sport, evenementen, media, boeken en logies voert actie tegen de btw-verhoging tijdens Prinsjesdag 17 september. Aan twee locaties op en nabij de Koninklijke stoet, wordt tijdens het langstrekken van de koets een ‘kassabon voor de samenleving’ uitgehangen.
[interview] Merk meer dan wervingsinstrument: 'Vergeet je bestaande klanten niet'
Een merk is een complex web van percepties dat in de hoofden van consumenten wordt geweven, en ‘merkpositioneren als vak is het definiëren, (bij)sturen en activeren van dit netwerk van associaties’, aldus Marcel Aalders RM, merkpositioneringsexpert en marketingstrateeg.
PXR geeft tijdschriften Hearst uit
Mediabedrijf PXR geeft vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uit in Nederland. Het gaat om de titels Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World.
Boekenbranche exposeert tegen btw-verhoging
De “boekenpetitie” van CPNB, KBb en GAU die in recordtijd ruim 300.000 handtekeningen verzamelde tegen de btw-verhoging op boeken en tijdschriften, wordt in de Tweede Kamer geëxposeerd.
Martha Riemsma nieuwe algemeen directeur ANP
Martha Riemsma is de nieuwe algemeen directeur van het Algemeen Nederlands Persbureau. Zij volgt half oktober Martijn Bennis op die in april zijn vertrek aankondigde.
Slimste mens meest bekeken, laat sport achter zich
Ondanks de sportzomer van 2024 was een andere finale het meest bekeken programma van augustus 2024: de finale van de Slimste mens op 30 augustus. Dat blijkt ui de kijkcijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
BNR start nieuw radiostation: BNR Business Beats
BNR is een nieuwe muziekzender gestart: BNR Business Beats. Dit station is bedoeld voor mensen die graag muziek luisteren tijdens het werk.
Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay
eBay, een van 's werelds grootste e-commerce platforms, heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij Dentsu.
YouTube kondigt nieuwe tools aan om creators en artiesten te beschermen
YouTube doet er naar eigen zeggen alles aan om ervoor te zorgen dat creators en partners goed gedijen in het veranderende (social) medialandschap. 'Dit betekent: de tools beschikbaar stellen die creators nodig hebben om het creatieve potentieel van AI te benutten.'
AH en WWF starten 'Dieren laten van zich horen'
Albert Heijn kondigt een bijzondere samenwerking aan met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) en Freek Vonk. Samen lanceren zij een innovatieve, audiovisuele spaaractie die de aandacht wil vestigen op bedreigde diersoorten en natuurbehoud.
G-Star laat topturner nieuwe collectie showen
G-Star werkt graag met ‘s werelds beste talenten uit onconventionele disciplines, waarbij het denimmerk naar eigen zeggen ‘ altijd de grenzen van creativiteit opzoekt.’
Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en effecten social media
In de nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ van omroep PowNed onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media.
Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica
DJ Gerard Ekdom is op 2 september begonnen met zijn nieuwe ochtendshow op Radio Veronica. Op 26 september organiseert hij een welkomstfeest 'om de luisteraars te leren kennen'. Daarnaast kreeg het hele radiostation een nieuwe audiobranding.
TV-reclamemarkt daalt tot 426 miljoen in eerste helft 2024
De TV-reclamemarkt daalt de eerste helft van 2024 met 3,3% en komt uit op € 426 miljoen. Op basis van deze cijfers en de vooruitzichten voor de rest van het jaar, verwacht Screenforce dat de markt in 2024 tussen de 1 en 2% zal krimpen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Speciale gast bij Joe Radio11-10-2024
- Koning opent DPG Media-kantoor... 10-10-2024
- DPG Media brengt Europees... 09-10-2024
- Kijktijd tv loopt iets terug NPO... 08-10-2024
- Ohra en VakantieDiscounter winnen... 07-10-2024
- Airborne gaat vanaf vandaag... 04-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing