Overname Pinch vergroot Nederlandse aanwezigheid Apadmi

- Bureaus
- 8 jul 2025 @ 08:53
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 jul 2025 @ 08:53
- Tamara de Vos
Apadmi, een Europees digital product consultancybureau met Britse oorsprong, heeft het Nederlandse mobile agency Pinch overgenomen. Door de overname breidt Apadmi zijn marktpositie in Nederland verder uit.
Het bureau, dat gespecialiseerd is in mobiele apps, systeemintegraties en digitale transformatie, telt nu ruim 450 mobiele specialisten verspreid over vijf Europese kantoren. Het Nederlandse team bestaat nu uit 70 experts op het gebied van ontwerp, ontwikkeling en digitale productstrategie.
Voortzetting
Pinch blijft opereren vanuit Amsterdam en zal op termijn integreren met het bestaande Nederlandse team van Apadmi. Volgens Apadmi's Director M&A, Jasper van de Luijtgaarden, past de overname binnen de strategie van snelle groei via acquisities en versterking in nieuwe sectoren zoals media.
‘Het is een briljante match die voortbouwt op onze unieke combinatie van mobiele engineering en digitale product expertise, en ons bovendien een sterke positie geeft in nieuwe sectoren’, aldus Garry Partington, CEO van Apadmi. Tim Klein Haneveld, Managing Director van Pinch, vult aan: ‘Pinch en Apadmi passen super bij elkaar, met name vanwege onze complementaire expertises en gezamenlijke ambities.’
Apadmi betrad de Nederlandse markt in 2022 met de overname van The Mobile Company. Het bureau ontwerpt, ontwikkelt en optimaliseert apps voor (inter)nationale merken zoals ABN Amro, BBC, Domino’s, NHS, Intratuin en Vodafone. Pinch werd in 2010 opgericht en heeft een reputatie opgebouwd als specialist in mobiele apps, met klanten als DPG Media, Qmusic, NRC en Albert Heijn.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers