Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet kinderrechten centraal
.jpg)
- Media
- 27 jun 2025 @ 14:23
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 27 jun 2025 @ 14:23
- Imke Walenberg
Kinderen hebben recht op een stem. Dat is de kernboodschap van de wereldwijde ‘Speak Up’-campagne die deze week werd gelanceerd door Unicef, Paramount Pictures en de ActNow-campagne van de Verenigde Naties. De timing is slim gekozen: vlak voor de internationale première van de nieuwe Smurfenfilm gaan de blauwe iconen, samen met supersterren als Rihanna en Hannah Waddingham, buiten het witte doek in actie.
Met opvallende video’s op grote schermen van Times Square tot Nickelodeon en Pluto TV, roept de campagne kinderen én volwassenen wereldwijd op om hun stem te laten horen. Onderwerpen? Alles waar kinderen dagelijks mee te maken hebben: van klimaatverandering tot pesten op school.
Krachtige stem
De campagne speelt in op een actueel thema: te vaak worden besluiten over de toekomst van kinderen genomen zonder hun inbreng. Daar willen de initiatiefnemers verandering in brengen. 'Kinderen hebben een krachtige stem, áls we ze de kans geven die te gebruiken,' stelt Amy Greve, hoofd communicatie van Unicef. “Of je nu een Smurf bent of een scholier in Emmen: jouw stem telt.”
Op de bijbehorende website en app vinden gezinnen tools, challenges en tips om op een laagdrempelige manier in actie te komen. Alles is beschikbaar in het Nederlands en tientallen andere talen. De ‘Speak Up’-campagne kiest hierbij bewust voor vrolijke en toegankelijke storytelling, met een serieuze ondertoon.
Hieronder is de campagnevideo te bekijken:
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

