Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet kinderrechten centraal

Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet kinderrechten centraal
  • Media
  • 27 jun 2025 @ 14:23
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kinderen hebben recht op een stem. Dat is de kernboodschap van de wereldwijde ‘Speak Up’-campagne die deze week werd gelanceerd door Unicef, Paramount Pictures en de ActNow-campagne van de Verenigde Naties. De timing is slim gekozen: vlak voor de internationale première van de nieuwe Smurfenfilm gaan de blauwe iconen, samen met supersterren als Rihanna en Hannah Waddingham, buiten het witte doek in actie.

Met opvallende video’s op grote schermen van Times Square tot Nickelodeon en Pluto TV, roept de campagne kinderen én volwassenen wereldwijd op om hun stem te laten horen. Onderwerpen? Alles waar kinderen dagelijks mee te maken hebben: van klimaatverandering tot pesten op school.

Krachtige stem

De campagne speelt in op een actueel thema: te vaak worden besluiten over de toekomst van kinderen genomen zonder hun inbreng. Daar willen de initiatiefnemers verandering in brengen. 'Kinderen hebben een krachtige stem, áls we ze de kans geven die te gebruiken,' stelt Amy Greve, hoofd communicatie van Unicef. “Of je nu een Smurf bent of een scholier in Emmen: jouw stem telt.”

Op de bijbehorende website en app vinden gezinnen tools, challenges en tips om op een laagdrempelige manier in actie te komen. Alles is beschikbaar in het Nederlands en tientallen andere talen. De ‘Speak Up’-campagne kiest hierbij bewust voor vrolijke en toegankelijke storytelling, met een serieuze ondertoon.

Hieronder is de campagnevideo te bekijken:



Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken