Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol

- Food-en-retail
- 8 dec 2025 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 8 dec 2025 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
McDonald’s Nederland start deze feestmaand met een McDonald’s Oliebollenkraam. De kraam opende bij het McDonald’s Restaurant in Leiderdorp, waar het eerste bakmoment plaatsvond. Gedurende december reist de kraam door Nederland om bezoekers oliebollen aan te bieden, bereid volgens een speciaal recept van meester-patissier Robèrt van Beckhoven.
De oliebollen worden meegegeven in de bekende McDonald’s take-awayzakjes. Het recept is exclusief ontwikkeld voor McDonald’s Nederland door Robèrt van Beckhoven. Hij zegt: 'Voor deze samenwerking wilde ik een oliebol maken die licht, niet te zoet is en een fijne structuur heeft. Het is mooi dat mensen hem straks kunnen proeven wanneer de kraam bij hun lokale McDonald’s staat.'
Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: 'Met de oliebollenkraam bieden we onze gasten deze decembermaand een warme, gezellige beleving die past bij McDonald’s. Het is mooi dat we dit samen met Robèrt hebben kunnen neerzetten en we kijken ernaar uit om het met Nederland te delen.'
Route van de oliebollenkraam
Na de opening is de oliebollenkraam op meerdere locaties te vinden. Op 12 december reist de kraam naar Amersfoort (De Wieken), gevolgd door Harderwijk op 13 december en Hoogeveen op 14 december 2025. Het derde weekend staat in het teken van Schagen op 19 december, met een tweedaags bezoek aan Duiven op 20 en 21 december. De tour wordt afgesloten met Veendam op 26 december en Landgraaf op 27 en 28 december.
foto: McDonald’s
Over McDonald’s
'McDonald’s Nederland wil de samenleving verbinden en vooruit helpen. De gemiddelde gast bezoekt één keer per kwartaal een restaurant om te genieten van gevarieerde keuzes en iconische producten. Met ruim 260 restaurants, 64 franchisenemers en 22.000 medewerkers bereiden de crewleden dagelijks onze producten. McDonald’s is één van de meest iconische merken wereldwijd en integreert duurzame en sociaal verantwoorde initiatieven in de bedrijfsvoering om een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving.'
(bron: McD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




