Moët & Chandon krijgt nieuwe F1-branding

Moët & Chandon krijgt nieuwe F1-branding
  • Sponsoring
  • 26 nov 2025 @ 10:52
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Moët & Chandon keert terug als officieel champagnemerk van de Formule 1 en kiest daarbij voor een strategische samenwerking met het Franse sportdesignbureau Leroy Tremblot. Het bureau won de internationale pitch voor de herintroductie van de champagne-ervaring in alle Grand Prix-races.

In 75 jaar Formule 1 is Moët & Chandon onlosmakelijk verbonden met iconische sportmomenten. Met de terugkeer als Official Champagne wil het merk opnieuw betekenis geven aan het ritueel dat het zelf in 1950 introduceerde. Volgens het designbureau draait de nieuwe strategie om emotie en verbondenheid. ‘Victory is Better When Shared’, luidt de centrale gedachte, waarbij de menselijke dimensie van winnen centraal staat.

Volgens Leroy Tremblot onderstreept deze benadering een bredere verschuiving in sportmarketing. ‘Een overwinning krijgt pas echte waarde wanneer je die kunt delen met je team, supporters en geliefden.’ Het bureau ontwikkelde een compleet herontworpen ritueel dat begint zodra de coureurs de finishlijn passeren. Zo komt er in parc fermé een speciale cheering zone voor de winnaar en zijn team en signeert de racewinnaar een fles voor iemand uit zijn inner circle. Ook de cool-down room krijgt een nieuwe rol als warm, sfeervol ontmoetingsmoment vóór de podiumceremonie.

‘We wilden een premium én gastvrije beleving creëren die de essentie van gedeelde triomf weerspiegelt’, zegt Leroy Tremblot. Door het podium te herontwerpen en de nieuwe merk­kleur – rood – door te voeren in on-track signage, mediazones en de volledige podiumopstelling, krijgt Moët & Chandon een zichtbare en strategisch verankerde plek in het meest iconische moment van de sport.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken