Moët & Chandon krijgt nieuwe F1-branding

- Sponsoring
- 26 nov 2025 @ 10:52
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 nov 2025 @ 10:52
- Kel Koenen
Moët & Chandon keert terug als officieel champagnemerk van de Formule 1 en kiest daarbij voor een strategische samenwerking met het Franse sportdesignbureau Leroy Tremblot. Het bureau won de internationale pitch voor de herintroductie van de champagne-ervaring in alle Grand Prix-races.
In 75 jaar Formule 1 is Moët & Chandon onlosmakelijk verbonden met iconische sportmomenten. Met de terugkeer als Official Champagne wil het merk opnieuw betekenis geven aan het ritueel dat het zelf in 1950 introduceerde. Volgens het designbureau draait de nieuwe strategie om emotie en verbondenheid. ‘Victory is Better When Shared’, luidt de centrale gedachte, waarbij de menselijke dimensie van winnen centraal staat.
Volgens Leroy Tremblot onderstreept deze benadering een bredere verschuiving in sportmarketing. ‘Een overwinning krijgt pas echte waarde wanneer je die kunt delen met je team, supporters en geliefden.’ Het bureau ontwikkelde een compleet herontworpen ritueel dat begint zodra de coureurs de finishlijn passeren. Zo komt er in parc fermé een speciale cheering zone voor de winnaar en zijn team en signeert de racewinnaar een fles voor iemand uit zijn inner circle. Ook de cool-down room krijgt een nieuwe rol als warm, sfeervol ontmoetingsmoment vóór de podiumceremonie.

‘We wilden een premium én gastvrije beleving creëren die de essentie van gedeelde triomf weerspiegelt’, zegt Leroy Tremblot. Door het podium te herontwerpen en de nieuwe merkkleur – rood – door te voeren in on-track signage, mediazones en de volledige podiumopstelling, krijgt Moët & Chandon een zichtbare en strategisch verankerde plek in het meest iconische moment van de sport.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
- TeamKPN Sportfonds maakt zich op... 19-11-2025
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

