ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy

- Bureaus
- 25 nov 2025 @ 11:23
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 nov 2025 @ 11:23
- Kel Koenen
ANWB lanceert een nieuwe campagne voor haar woonverzekeringen, ontwikkeld door Hotel L’Amour. Het is het derde hoofdstuk binnen de overkoepelende merkpositionering 'ANWB helpt Nederland op weg, en niet alleen bij pech'. Met de campagne wil de organisatie duidelijk maken dat haar hulp verder reikt dan de weg en ook thuis zekerheid biedt.
In de nieuwe commercial draait het opnieuw om Buddy, inmiddels uitgegroeid tot een herkenbare en geliefde merkpersoonlijkheid. De spot toont hoe Leo’s zoontje ogenschijnlijk rustig aan tafel zit te tekenen, tot hij besluit zijn artistieke ambities te verleggen naar de muur. Buddy probeert het nog te voorkomen, maar al snel ontstaat een domino-effect: een omgestoten vissenkom, een losgetrokken gordijnrails, een vallende plant en uiteindelijk een omkukelende boekenkast. Zodra Leo terugkeert in de kamer, zit zijn zoontje opnieuw braaf te tekenen, terwijl de schade overal zichtbaar is. De boodschap: gelukkig heeft Leo een inboedel- en opstalverzekering van ANWB.
Bekijk hieronder de commercial:
‘Verzekeringen vormen een belangrijk onderdeel van wat we onze leden en klanten bieden. Net als onze hulp onderweg, staan ze voor zekerheid en vertrouwen. Buddy laat op een toegankelijke manier zien dat de ANWB diezelfde betrouwbaarheid ook voor thuis biedt’, zegt Annelie Lochtenbergh van ANWB.
Volgens Peter van Rij, creatief verantwoordelijk bij Hotel L’Amour, onderstreept de campagne een belangrijke lijn in de merkcommunicatie. ‘Buddy is uitgegroeid tot een geliefde property. Door hem steeds weer terug te brengen, koppelen we humor en herkenning aan de betrouwbare zekerheid waar ANWB voor staat, ook bij woonverzekeringen.’
De campagne wordt deze week breed uitgerold via televisie, online kanalen, radio en social, en richt zich specifiek op het vergroten van de zichtbaarheid en relevantie van ANWB’s inboedel- en opstalverzekeringen bij een breed publiek.
Credits
Adverteerder: Bianca Weijers, Annelie Lochtenbergh, Suleika Steensma, Lijster van Rossem, Yeroen Oosterman
Concept: Hotel L’Amour
Productiemaatschappij: GreenBean
Mediabureau: Wavemaker
Regisseur: Nils Vleugels
DoP: Floris van der Lee
Edit: Jorien Voogt
Post productie: Post Office
Muziek: EJ Grob
Geluid: Post Office
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
- Neople wint publieksprijs bij Deloitte Rising Star 2025
Laatste Nieuws
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
- ANWB brengt woonverzekeringen tot... 25-11-2025
- Van ‘gewoon beginnen’ tot... 25-11-2025
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

