Nieuwe merkidentiteit Transavia richt zich op gemak en herkenbaarheid

Nieuwe merkidentiteit Transavia richt zich op gemak en herkenbaarheid
  • Design
  • 23 okt 2025 @ 10:49
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Luchtvaartmaatschappij Transavia presenteert een vernieuwde merkidentiteit. De nieuwe visuele stijl moet het eigentijdse, toegankelijke en toekomstgerichte karakter van het merk onderstrepen. De uitrol vindt plaats in zowel Nederland als Frankrijk.

Transavia geeft aan met de nieuwe stijl verder te bouwen op de bestaande merkuitstraling. Beide luchtvaartmaatschappijen in Nederland en Frankrijk gaan dezelfde visuele identiteit hanteren. Daarbij is ruimte voor lokale accenten die aansluiten bij de communicatievoorkeuren van reizigers per markt.

Reizen eenvoudiger maken

Volgens CEO Marcel de Nooijer is het doel om meer te bieden dan alleen een betaalbaar ticket. ‘We willen blijven aansluiten bij de wensen van onze klanten. Niet alleen bieden we een betaalbaar ticket, maar we zijn ook de luchtvaartmaatschappij die voor een gemakkelijke reiservaring gaat. Met ruimte voor persoonlijke keuzes en onze herkenbare praktische en vriendelijke service blijft reizen met Transavia voor iedereen, van vakantiegangers tot zakenreizigers en mensen die familie of vrienden bezoeken gemakkelijk en plezierig. Met deze eigentijdse update van ons merk zijn we klaar voor de toekomst.’

Digitale en duurzame focus

De vernieuwde identiteit is ontwikkeld in samenwerking met Studio Dumbar/Dept en borduurt voort op de stijl uit 2015. De kenmerkende kleur groen en het ‘t’-beeldmerk blijven behouden, maar zijn visueel versterkt. Nieuwe kleuren, iconen en typografie zorgen voor bredere toepasbaarheid, vooral binnen digitale kanalen.

Eerste zichtbare stappen

De nieuwe huisstijl wordt de komende jaren geleidelijk uitgerold. Thuisluchthavens zijn als eerste aan de beurt, gevolgd door de website en digitale middelen. Binnenkort landt de eerste Airbus A321neo met het vernieuwde ontwerp op Schiphol. Dit toestel is onderdeel van de lopende vlootvernieuwing, waarmee inmiddels meer dan de helft van de vliegtuigen op Amsterdam is vervangen door schonere en stillere modellen.

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken