Nieuwe merkidentiteit Transavia richt zich op gemak en herkenbaarheid

- Design
- 23 okt 2025 @ 10:49
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 okt 2025 @ 10:49
- Tamara de Vos
Luchtvaartmaatschappij Transavia presenteert een vernieuwde merkidentiteit. De nieuwe visuele stijl moet het eigentijdse, toegankelijke en toekomstgerichte karakter van het merk onderstrepen. De uitrol vindt plaats in zowel Nederland als Frankrijk.
Transavia geeft aan met de nieuwe stijl verder te bouwen op de bestaande merkuitstraling. Beide luchtvaartmaatschappijen in Nederland en Frankrijk gaan dezelfde visuele identiteit hanteren. Daarbij is ruimte voor lokale accenten die aansluiten bij de communicatievoorkeuren van reizigers per markt.
Reizen eenvoudiger maken
Volgens CEO Marcel de Nooijer is het doel om meer te bieden dan alleen een betaalbaar ticket. ‘We willen blijven aansluiten bij de wensen van onze klanten. Niet alleen bieden we een betaalbaar ticket, maar we zijn ook de luchtvaartmaatschappij die voor een gemakkelijke reiservaring gaat. Met ruimte voor persoonlijke keuzes en onze herkenbare praktische en vriendelijke service blijft reizen met Transavia voor iedereen, van vakantiegangers tot zakenreizigers en mensen die familie of vrienden bezoeken gemakkelijk en plezierig. Met deze eigentijdse update van ons merk zijn we klaar voor de toekomst.’
Digitale en duurzame focus
De vernieuwde identiteit is ontwikkeld in samenwerking met Studio Dumbar/Dept en borduurt voort op de stijl uit 2015. De kenmerkende kleur groen en het ‘t’-beeldmerk blijven behouden, maar zijn visueel versterkt. Nieuwe kleuren, iconen en typografie zorgen voor bredere toepasbaarheid, vooral binnen digitale kanalen.
Eerste zichtbare stappen
De nieuwe huisstijl wordt de komende jaren geleidelijk uitgerold. Thuisluchthavens zijn als eerste aan de beurt, gevolgd door de website en digitale middelen. Binnenkort landt de eerste Airbus A321neo met het vernieuwde ontwerp op Schiphol. Dit toestel is onderdeel van de lopende vlootvernieuwing, waarmee inmiddels meer dan de helft van de vliegtuigen op Amsterdam is vervangen door schonere en stillere modellen.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes