BMW zoekt monteurs via Reddit en fora

- Online
- 15 okt 2025 @ 17:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 17:51
- Kel Koenen
Om het groeiende tekort aan monteurs aan te pakken, kiest BMW Group Nederland voor een onconventionele route. In samenwerking met Monks zet het automerk de campagne ‘Pak een Sleutelrol’ in, waarmee het monteurs en autoliefhebbers actief benadert op Reddit en gespecialiseerde fora.
Op die plekken deelt BMW complexe technische vraagstukken, waarmee het vakmensen uitnodigt hun kennis te tonen en in gesprek te gaan met het merk. De actie maakt deel uit van een bredere strategie om technisch talent te vinden én te behouden. ‘Het tekort is groot’, zegt Anne Brons, CEO van BMW Group Nederland. ‘Monteurs zijn tegenwoordig ook IT-specialisten. Door ons op Reddit te begeven, ontmoeten we technisch talent op de plek waar ze zich thuis voelen en waar hun kennis zichtbaar wordt.’
Volgens Robert van der Lans, Executive Creative Director bij Monks, is de aanpak broodnodig: ‘De strijd om aandacht gaat onverminderd door. Monteurs via Reddit en fora benaderen is precies zijn waar je doelgroep is – en met succes.’ Naast de online activatie omvat ‘Pak een Sleutelrol’ ook films en social content via de kanalen van BMW en BMW Motorrad Nederland, plus een eigen website: pakjesleutelrol.nl.
De campagne sluit aan bij de BMW Training Academy, waar monteurs worden opgeleid in de nieuwste technieken – van elektrische aandrijving tot softwarediagnose. Volgens het ROA zullen tot 2028 ruim 18.000 monteursbanen vrijkomen.
Credits
Klant: BMW Group Nederland
Bureau: Monks
Account: Marcella Beekman, Zilver Proper
Strategie: Doutzen Wijbenga, Bianca van den Boogaard
Executive Creative Director: Robert van der Lans
Creative Directors: Radha Pleijsant, Vincent Quak
Productie: Zilah Vukkink
Regisseur en fotograaf: Dennis Lubbers
Editor: Dylan Connor Haigh
PR: Manon van den Brand
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [marketeer 232] Tim Ariesen - CroudX: 'Versterk je rendement...
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in social media bijna gelijk aan...
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
Laatste Nieuws
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken'... 08-10-2025
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes