BMW zoekt monteurs via Reddit en fora

- Online
- 15 okt 2025 @ 17:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 17:51
- Kel Koenen
Om het groeiende tekort aan monteurs aan te pakken, kiest BMW Group Nederland voor een onconventionele route. In samenwerking met Monks zet het automerk de campagne ‘Pak een Sleutelrol’ in, waarmee het monteurs en autoliefhebbers actief benadert op Reddit en gespecialiseerde fora.
Op die plekken deelt BMW complexe technische vraagstukken, waarmee het vakmensen uitnodigt hun kennis te tonen en in gesprek te gaan met het merk. De actie maakt deel uit van een bredere strategie om technisch talent te vinden én te behouden. ‘Het tekort is groot’, zegt Anne Brons, CEO van BMW Group Nederland. ‘Monteurs zijn tegenwoordig ook IT-specialisten. Door ons op Reddit te begeven, ontmoeten we technisch talent op de plek waar ze zich thuis voelen en waar hun kennis zichtbaar wordt.’
Volgens Robert van der Lans, Executive Creative Director bij Monks, is de aanpak broodnodig: ‘De strijd om aandacht gaat onverminderd door. Monteurs via Reddit en fora benaderen is precies zijn waar je doelgroep is – en met succes.’ Naast de online activatie omvat ‘Pak een Sleutelrol’ ook films en social content via de kanalen van BMW en BMW Motorrad Nederland, plus een eigen website: pakjesleutelrol.nl.
De campagne sluit aan bij de BMW Training Academy, waar monteurs worden opgeleid in de nieuwste technieken – van elektrische aandrijving tot softwarediagnose. Volgens het ROA zullen tot 2028 ruim 18.000 monteursbanen vrijkomen.
Credits
Klant: BMW Group Nederland
Bureau: Monks
Account: Marcella Beekman, Zilver Proper
Strategie: Doutzen Wijbenga, Bianca van den Boogaard
Executive Creative Director: Robert van der Lans
Creative Directors: Radha Pleijsant, Vincent Quak
Productie: Zilah Vukkink
Regisseur en fotograaf: Dennis Lubbers
Editor: Dylan Connor Haigh
PR: Manon van den Brand
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

