!['Wehkamp.nl doet nieuwe poging in België'](/templates/img/lazyload.gif)
'Wehkamp.nl doet nieuwe poging in België'
Wehkamp.nl doet een zeven jaar oude belofte eindelijk gestand. Bij het vertrek uit België in 2017 beloofde het bedrijf snel terug te keren. Dat zal nu eindelijk gebeuren.
![Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account](/templates/img/lazyload.gif)
Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account
De Europese consumententoezichthouders, waaronder de ACM, hebben techreus Meta aangesproken op een mogelijke overtreding van het consumentenrecht. Volgens de toezichthouders zet Meta consumenten onder druk om te kiezen tussen een betaald of een zogenaamd ‘gratis’ account.
![Smyle haakt in op computerstoring](/templates/img/lazyload.gif)
Smyle haakt in op computerstoring
Op duizenden plekken in de wereld en ook in Nederland was er recent last van storing op schermen bij onder andere openbaar vervoerbedrijven en luchthavens, waarvan er veel plat gingen. Smyle haakte direct in.
![Snapchat belicht bijzondere sporten deze zomer](/templates/img/lazyload.gif)
Snapchat belicht bijzondere sporten deze zomer
Snapchat introduceert het Snap Sports Network – Snapchat’s nieuwe virtuele arena waar Snapchatters een gezonde competitie kunnen aangaan met familie en vrinden. In die arena belicht het platform bijzondere sporten op luchtige wijze.
![Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'](/templates/img/lazyload.gif)
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
![MediaMonks wordt Monks](/templates/img/lazyload.gif)
MediaMonks wordt Monks
Agency-network MediaMonks is omgedoopt in 'Monks', zoals het personeel elkaar al pleegt aan te spreken. Tegelijkertijd wordt een nieuwe structuur onthuld. De werkzaamheden worden voortaan opgesplitst in twee takken: Marketingdiensten en Technologiediensten.
![AS Watson maakt bezwaar tegen boete klantdata](/templates/img/lazyload.gif)
AS Watson maakt bezwaar tegen boete klantdata
Nadat dochter Kruidvat een boete opgelegd kreeg voor privégegevens verzamelen zonder toestemming onder klanten, heeft moederbedrijf AS Watson bezwaar aangetekend bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
![De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)
Ingmar Larsen, founder/creative director bij This Agency en sinds kort bierbrouwer, gebruikt de zomer om te reflecteren en de borst nat te maken voor het najaar. Naast dat hij zijn zomerse favorieten met ons deelt, kondigt hij een nieuw model aan waar zijn bureau mee gaat werken: ‘Vergeet het traditionele urenmodel’.
![De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
Metro is jarig en blaast 25 kaarsjes uit. Samen met hoofdredacteur Amarins de Boer vieren we mee en checken meteen even hoe het er in de zomer op de redactie aan toegaat: ‘De komende jaren gaan we volle bak inzetten op unieke, eerlijke verhalen, waar geen AI tegenop kan.’
![[Interview] Bojan Brkić (AutoScout24): 'Marketinguitdaging is vooral de veranderende consumentenvraag'](/templates/img/lazyload.gif)
[Interview] Bojan Brkić (AutoScout24): 'Marketinguitdaging is vooral de veranderende consumentenvraag'
AutoScout24 bestaat dit jaar, in 2024, 24 jaar. Mooi moment om eens met Bojan Brkić, Head of Marketing, terug en vooruit te blikken op zoveel jaar online autoverkoop.
![De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
![In het wiel van... Erik Aaftink](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
![Bridget Maasland lanceert platform over menopauze](/templates/img/lazyload.gif)
Bridget Maasland lanceert platform over menopauze
Bridget Maasland lanceert het platform Grapes, gewijd aan vrouwen in de (pre)menopauze en iedereen die hiermee te maken krijgt.
![Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'](/templates/img/lazyload.gif)
Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'
KwikFit en socialmediabureau Monkeys & Bananas werken sinds september 2023 samen aan de socialmediastrategie van het autoservicebedrijf met de focus op GenZ. Hoeveel een merk heeft te winnen op social en dat branding en performance prima hand in hand kunnen gaan, bewijzen de resultaten, aldus Arjan van der Meer van KwikFit en Alain de Schutter van Monkeys & Bananas.
![Topcreatieven niet welkom in Epica-jury](/templates/img/lazyload.gif)
Topcreatieven niet welkom in Epica-jury
David Droga, Greg Hahn en Susan Credle zijn slechts drie van de iconische, internationale creatievelingen die geen enkele kans maken om in de jury van de Epica Awards te zitten. Dat blijkt uit de originele call for entries van dit jaar.
![Center Parcs breidt contentstrategie uit met e-magazine en kookvideo’s](/templates/img/lazyload.gif)
Center Parcs breidt contentstrategie uit met e-magazine en kookvideo’s
Center Parcs lanceert in de zomer van 2024 voor het eerst een e-magazine, het ‘Essence Zomermagazine’. Naast het e-magazine lanceert Center Parcs ook een aantal kookvideo’s waarin chef-kok Estée Strooker zomerse gerechten bereidt.
![Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'](/templates/img/lazyload.gif)
Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
![Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'](/templates/img/lazyload.gif)
Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'
Met de lancering van ‘De Kracht van Karakter’ wil Côte d'Or de historie van het merk en het gebruik van de beste cacaobonen benadrukken. De olifant, het iconische logo van Côte d'Or, speelt een hoofdrol. De campagne omvat tv-commercials en digitale en socialmediacontent.
![In het wiel van... Siem Los (Duracell)](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Siem Los (Duracell)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 15e aflevering van deze rubriek Siem Los, Global Marketing Manager bij Duracell.
![De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)
Michael Blankert is Marketing Director Southern Europe & Australia bij Just Eat Takeaway.com in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl. Voor zijn merk is de zomer in ieder geval wel geslaagd, want met regen wordt er meer besteld.
![[boxtoernooi] Ron Blaauw lanceert EK borrelbox](/templates/img/lazyload.gif)
[boxtoernooi] Ron Blaauw lanceert EK borrelbox
Onder het motto 'Kom maar op, Engeland!' heeft de Ron Gastrogroep van chef Ron Blaauw twee speciale EK borrelboxen samengesteld, inhakend op het goed presterende Oranje.
![Consumentenbond benoemt goedkopere retaillanden](/templates/img/lazyload.gif)
Consumentenbond benoemt goedkopere retaillanden
België is met basisboodschappen een stuk goedkoper dan veel Nederlandse supermarkten, Duitsland is dat met a-merken. Nederlandse vakantiegangers zijn de komende maanden veel minder huishoudbudget kwijt in veel omringende landen.
![Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'](/templates/img/lazyload.gif)
Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.
![Universiteit Utrecht stopt met X](/templates/img/lazyload.gif)
Universiteit Utrecht stopt met X
De Universiteit Utrecht gebruikt X niet langer als onderdeel van hun communicatiestrategie. Volgens de universiteit is het bereik te laag.
!['Picnic en Spar gaan voor meer plantaardig'](/templates/img/lazyload.gif)
'Picnic en Spar gaan voor meer plantaardig'
Picnic en Spar omarmen de doelstelling van Wakker Dier voor een ambitieuze eiwittransitie, meldt deze actiegroep enthousiast. 'De supermarkten gaan zich actief inzetten om meer plantaardige producten te verkopen dan dierlijke.'
![Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu](/templates/img/lazyload.gif)
Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu
Amazon is van plan om een shopsectie op zijn webshop te openen met daarin onder andere goedkope kleding en huishoudelijke die rechtstreeks vanuit China worden geleverd.
![In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.
![5G-frequenties voor VodafoneZiggo, Odido en KPN](/templates/img/lazyload.gif)
5G-frequenties voor VodafoneZiggo, Odido en KPN
De veiling voor Nederlandse 5G-frequenties, die is uitgeschreven door het ministeie van Economische Zaken en Klimaat, heeft ruim 174 miljoen euro opgeleverd. Telecombedrijven VodafoneZiggo, Odido en KPN (ook de enige deelnemers) wonnen een frequentie.
![De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’
![WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale](/templates/img/lazyload.gif)
WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema is ‘De toekomst van welzijn’ en een van de highlights die dag is de ‘gelukscursus’ van Dr. Laurie Santos van Yale. WOW staat voor World of Well-being, maar zou ook zomaar kunnen staan voor Welzijn op Werk.
![De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)
Zon, zee en… schepijs! De zomerse favorieten van Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. In deze nieuwe zomerse rubriek delen we de favoriete zomerse activiteiten, hot spots en guilty pleasures van marketeers
![Worldline en iO lanceren AI Smart Search voor ontwikkelaarsportaal](/templates/img/lazyload.gif)
Worldline en iO lanceren AI Smart Search voor ontwikkelaarsportaal
Worldline, een van 's werelds grootste online betaaldienstverleners, lanceert in samenwerking met het blended agency iO AI Smart Search: een op AI gebaseerde zoekoplossing die de gebruikerservaring van het Worldline-portaal voor ontwikkelaars drastisch optimaliseert.
![Travel Trends 2024: Toerisme blijft groeien](/templates/img/lazyload.gif)
Travel Trends 2024: Toerisme blijft groeien
Volgens het nieuwste wereldwijde onderzoek van het Mastercard Economics Institute breekt de reissector in 2024 records. Het ‘Travel Trends 2024’-rapport biedt inzichten in de reisindustrie in 74 markten, waaronder Nederland.
![Apple-specialist Amac lanceert nieuwe zakelijke webshop](/templates/img/lazyload.gif)
Apple-specialist Amac lanceert nieuwe zakelijke webshop
Apple-specialist Amac vergroot zijn focus op de zakelijke markt. Het bedrijf heeft een nieuwe zakelijke webshop gelanceerd, waar ondernemers, bedrijven en onderwijsinstellingen eenvoudig hun Apple-producten en accessoires kunnen bestellen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AS Watson maakt bezwaar tegen boete... 18-07-2024
- Interview Bojan Brkic AutoScout24:... 16-07-2024
- Universiteit Utrecht stopt met X04-07-2024
- 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,... 02-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing