![[live] Nederland kanshebber Grand Prix bij Epica 2023 - online ceremonie 7 december vanaf 7PM](/templates/img/lazyload.gif)
[live] Nederland kanshebber Grand Prix bij Epica 2023 - online ceremonie 7 december vanaf 7PM
Beoordeeld door 150 internationale vakjournalisten, sorteert creativiteitsprijs 'Epica' sinds 1987 een bijzondere eigen lijst winnaars op basis van creativiteit. De longlist bevat de beste internationale beeldtaal en wint later meestal ook op andere festivals. Laaf je aan prachtig werk en kijk mee vanavond.

Brandmerck en Okkinga Communicatie bundelen krachten
Brandmerck en Okkinga Communicatie bundelen hun krachten en gaan gezamenlijk verder als Brandmerck Okkinga, een online marketing- en communicatiebureau dat vanuit Bolsward opereert.

TikTok en Ticketmaster werken samen in meer dan 20 landen
TikTok en Ticketmaster breiden hun ticketingpartnerschap uit naar meer dan 20 nieuwe markten, waaronder Nederland, na de succesvolle bètalancering van het partnerschap in de VS in 2022.

P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games
Goliath Games lanceert de najaarscampagne van vier Goliath-spellen voor de nieuwe generatie jongeren: ‘I want to talk to the manager’, ‘Let’s taco bout It’, ‘Shit Happens’ en ‘Name5’.

Amsterdam Museum rondt rebranding af
Het Amsterdam Museum heeft met de lancering van haar nieuwe website een ingrijpende rebranding afgerond.

Vodafone Business opent Shared Shop en AR-technologie
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat online winkels afgelopen september minder omzetten dan vorig jaar (CBS, 2023[1]). Vodafone Business opent Shared Shop en brengt virtueel en fysiek shoppen met AR-technologie.

Koninklijke Euser geeft echte collega's hoofdrol in wervingscampagne
Logistiek dienstverlener Koninklijke Euser lanceert een nieuwe wervingscampagne waarin elke maand een nieuwe video verschijnt met collega’s in de hoofdrol.

McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen kerststress
Net als in 2022 transformeert McDonald's de McDonald's App tot Getaway Island, maar dit keer in een nieuw jasje.

Eneco en Omoda winnen DDMA Customer Data Awards 2023
De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn energieleverancier Eneco in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.

Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
Uit de ‘Retail Ranking 2023’ op basis van onderzoek van Q&A Retail blijkt dat veel retailers geen sterke en loyale fanbase hebben en onvoldoende onderscheidend zijn, maar er zijn er ook die stukken beter presteren.

Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’

Growing Minds introduceert Omnichannel Marketing as-a-Service
Growing Minds introduceert een Marketing as-a-Service propositie. De dienst, gelanceerd onder de naam ‘Omnichannel Marketing as-a-Service’, maakt gebruik van Salesforce Marketing Cloud en een aanbod aan producten en diensten van Growing Minds.

Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online campagne: ReUsed
Voor de ‘nieuwe’ campagne van Bever, met de toepasselijke naam ‘ReUsed’, maakte Mediahuis gebruik van eerder gemaakte campagnes en content.

Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.

Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Super Chill, dat de mentale weerbaarheid van kinderen wil vergroten, heeft na een pitchtraject gekozen voor September als nieuwe digitale partner. Het bureau wordt verantwoordelijk voor web- en mobile development van het Super Chill platform.

Coolblue integreert AI op Coolblue.nl
Coolblue heeft AI op de website geïntroduceerd. Ze noemen deze slimme assistent Chat G-Piet, voor gedichten. 'Een groot succes, al ruim 13.000 klanten hebben sinds de lancering op maandag 20 november gebruikgemaakt van de tool.'
![[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media
24 procent van de Nederlandse consumenten heeft de afgelopen twee jaar meer impulsaankopen gedaan door social media. Vooral jongeren zijn gevoelig: 20 procent geeft aan ‘verslaafd’ te zijn aan shoppen via social media.

Zweedse Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het Scandinavische Conversion Rate Optimization-bureau Conversionista zet voet aan wal in Nederland en bundelt de krachten met tech-en designbureaus Q42 en Fabrique die al onderdeel zijn van het Zweedse ARC Arise Consulting.

Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.

Makro Nederland gooit de beuk erin
Makro Nederland heeft een nieuwe, grootschalige campagne gelanceerd: ‘De Beuk Erin’. De campagne, met nieuwe merkambassadeur Ramon Beuk, zet Makro neer als de meest voordelige groothandel van Nederland.

Snapchat herlanceert met Ministerie van BZ de AR-verkiezing Lens
Snapchat lanceert met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opnieuw de AR-verkiezing Lens. Tot 22 november 2023 staat Snapchat in het teken van de aankomende verkiezingen, om jongeren aan te moedigen om te stemmen.

Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.

Onderzoek: 'Retailmedia wordt beschouwd als dé oplossing voor het afnemende bereik van traditionele media'
Frank van Eijk, Key Accountmanager bij MeMo2, en Eveline ten Hoor, Strategy Consultant bij MeMo2, over hun onderzoek naar retailmedia.
![[Tyto Tech 500] Journalisten blijken grootste influencers in techwereld 2023](/templates/img/lazyload.gif)
[Tyto Tech 500] Journalisten blijken grootste influencers in techwereld 2023
Uit de zevende jaarlijkse 'Tyto Tech 500' ranglijst blijken journalisten de meest invloedrijke persoonlijkheden in de tech-industrie in 2023 te zijn. Hun aantal in de Tech 500-ranglijst is sinds 2021 met 38 procent gestegen naar 198 van de 500 meest invloedrijke personen. Hier de lijst, met ook de Nederlanders.

Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens: 'We dagen de gevestigde orde uit ook te kappen met die aluminium "cupzooi"'
Bram van IJsel Smits is Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. Zijn grote nieuws voor de rubriek ‘Mijn Marketing’? ‘De Koffiejongens gaan internationaal.’

DOSSIER VERBINDING 'Communicatie is in essentie een wapen'
Met de verkiezingen in aantocht spreken we de expert bij uitstek op het vlak van ‘politieke marketing’: Marc Oosterhout. Hij projecteert zijn know how en visie op Nederland en de turbulente internationale ontwikkelingen. Kernvraag: Hoe hervinden we de verbinding of is dat een utopie? ‘Mensen kunnen de verschillen tussen partijen nog nauwelijks waarnemen.
![[branded content] De toekomst van online marketing: trends en voorspellingen](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De toekomst van online marketing: trends en voorspellingen
Online marketing: je kent ‘t wel. Het is een wereld die zich snel ontwikkelt en als ondernemer kan het soms best uitdagend zijn om al die trends en ontwikkelingen bij te houden. De verwachtingen, wensen en behoeften van de klant veranderen continu om nog niet te spreken over de technologische ontwikkelingen. Een goede marketingstrategie is de sleutel tot een succesvol bedrijf.

De Energiebank wil met campagne huishoudens perspectief bieden
De Energiebank, die huishoudens helpt die moeite hebben met het betalen van de energierekening, en bureau Tom Orrow starten een campagne om huishoudens perspectief te bieden.
![[branded content] Verdiep je in de Fascinerende Wereld van Large Language Models(LLM’s)](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Verdiep je in de Fascinerende Wereld van Large Language Models(LLM’s)
Ontdek de wereld van Large Language Models (LLM’s) met indrukwekkende inzichten en ontdekkingen. Leer over trainings modellen en onthul de geheimen van AI-technologie met boeiende verhalen over ethiek, training en de evolutie van deze mysterieuze modellen.

Nederlanders meest digitaal vaardig in Europa
Nederlanders zijn, digitaal gezien dan, de meest vaardige bewoners van Europa. Bijna 80% beheerst de digitale basisvaardigheden. In 2021 was dat nog 74%.
![[marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - teamlead Het Grote Speelgoedboek Bol](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - teamlead Het Grote Speelgoedboek Bol
In alweer deel 190 van onze successerie [marketeer] bevragen we Mathieu Veldhuijzen, teamlead Bol Speelgoedboek. In aanloop naar de feestdagen, bruisen zijn platform, het dikke boek in print en natuurlijk de app van de aanbiedingen en digitale innovatie.

DOSSIER CX 10 vragen over CX aan TUI
Frans Leenaars is als CMO Western Region [Nederland, België en Frankrijk, red.] en director Customer Experience van de TUI Group de geknipte figuur om ons alles te vertellen over het merk TUI, in combinatie met de klantreis die daarheen leidt. Tien vragen over de CX en bijbehorende marketing.

Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope.

BNNVara wil met 'Soundcheck je Toekomst' jongeren naar de stembus trekken
Op 8 november lanceerde BNNVara samen met social tech agency Gospooky, MassiveMusic en Robot Kittens de online campagne Soundcheck je Toekomst om jongeren te laten stemmen.

DDMA Social Advertising Benchmark: Meta grootste platform, sterke groei TikTok
Meta blijft het grootste platform onder adverteerders op social media met ongeveer 75%. Dat blijkt uit de eerste DDMA Social Advertising Benchmark, die op 7 november in Amsterdam werd gepresenteerd.

KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.

Komiek Ruben van der Meer werft voor PostNL
In de nieuwe werkgeverscampagne van PostNL, gemaakt door employer brandingbureau SteamTalmark, neemt acteur en komiek Ruben van der Meer kijkers op YouTube mee in de wondere wereld van PostNL.

Pure Minds breidt uit met nieuwe mede-eigenaar
Wouter Mans is sinds kort mede-eigenaar van online marketingbureau Pure Minds.
![[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TikTok en Ticketmaster werken samen... 05-12-2023
- Vodafone Business opent Shared Shop... 04-12-2023
- Eneco en Omoda winnen DDMA Customer... 01-12-2023
- Spotler Group neemt Buckles over29-11-2023
- [onderzoek] 20 procent jongeren... 23-11-2023
- Snapchat lanceert met ministerie van... 20-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala