Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård

Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
  • Online
  • 6 okt 2025 @ 17:52
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Polestar zet storytelling centraal bij de lancering van zijn nieuwste model: de Polestar 5, een volledig elektrische vierdeurs Grand Tourer. In een filmische walkaround-film onthult Hollywoodacteur Alexander Skarsgård – bekend van ‘Succession’, ‘Big Little Lies’ en ‘Murderbot’ – het nieuwe model op geheel eigen wijze.

In de minimalistische film, volledig geproduceerd door Polestars eigen creatieve team, vervangt sfeer de klassieke productshots. Skarsgård, die zelf sinds 2024 in een Polestar 3 rijdt, vraagt zich met een knipoog af of de auto ook geschikt is voor een actieachtervolging: ‘Kan hij onzichtbaar worden? Vlammen werpen? En is er ruimte voor een jetpack?’

Bekijk de introductiefilm hieronder:



De Polestar 5 is gebouwd op het eigen bonded-aluminiumplatform en levert indrukwekkende prestaties: 650 kW vermogen, 1.015 Nm koppel en 800-volt snelladen. Volgens Polestar is de film niet alleen een introductie van een nieuw model, maar ook een statement over hoe het merk zijn design en identiteit wil laten spreken – met minimalisme, humor en cinematografische flair.

De film is nu te zien via alle officiële Polestar-kanalen.

Credits
Talent: Alexander Skarsgård & Henry Lion
Executive producers: Charlie Cronborg, Polestar & Magnus Thulin, Rabagast.
Director: Daniel Lidén
Director of Photography: Johan Palm
Creative Director: Susanne Blomster
Creative Director Copy: Conor Nally
Still photography: Stefan Isaksson
1st Assistant Stills: Per Kårehed
Project Manager: Karolina Frisinger

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken