FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne

FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
  • Media
  • 15 sep 2025 @ 15:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Financieele Dagblad (FD) lanceert een merkcampagne waarin de iconische roze kleur de hoofdrol speelt.

Met de boodschap dat alles wat belangrijk is voor de leiders van vandaag en morgen in het FD te vinden is, positioneert de krant zich als baken van betrouwbaarheid in een tijd van overvloedig en vaak vluchtig nieuws. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief en strategisch bureau Dawn.

De roze krant staat symbool voor scherpe duiding, betrouwbare feiten en focus op wat er écht toe doet. ‘Onze lezers kiezen bewust voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Met deze campagne onderstrepen we die keuze. Het FD is er om leiders te helpen zich te richten op wat er werkelijk toe doet’, aldus Perry Feenstra, hoofdredacteur FD.

 



Naast de vertrouwde printuitgave krijgt de kleur roze een prominente rol in radio, out-of-home, online video en banners. In de centrale commercial worden grote thema’s en ontwikkelingen verbonden door een roze lijn, die zowel de papieren krant als de digitale platforms met elkaar verbindt.

Volgens Tessa Dekeukeleire, strateeg bij Dawn, is het uitgangspunt helder: ‘Het FD kiest, net als haar lezers, voor een duidelijke positie. Wij hebben die kracht visueel vertaald naar een herkenbaar en veelzijdig concept, waarin het roze de toon zet.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken