FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne

- Media
- 15 sep 2025 @ 15:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 sep 2025 @ 15:33
- Kel Koenen
Het Financieele Dagblad (FD) lanceert een merkcampagne waarin de iconische roze kleur de hoofdrol speelt.
Met de boodschap dat alles wat belangrijk is voor de leiders van vandaag en morgen in het FD te vinden is, positioneert de krant zich als baken van betrouwbaarheid in een tijd van overvloedig en vaak vluchtig nieuws. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief en strategisch bureau Dawn.
De roze krant staat symbool voor scherpe duiding, betrouwbare feiten en focus op wat er écht toe doet. ‘Onze lezers kiezen bewust voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Met deze campagne onderstrepen we die keuze. Het FD is er om leiders te helpen zich te richten op wat er werkelijk toe doet’, aldus Perry Feenstra, hoofdredacteur FD.
Naast de vertrouwde printuitgave krijgt de kleur roze een prominente rol in radio, out-of-home, online video en banners. In de centrale commercial worden grote thema’s en ontwikkelingen verbonden door een roze lijn, die zowel de papieren krant als de digitale platforms met elkaar verbindt.
Volgens Tessa Dekeukeleire, strateeg bij Dawn, is het uitgangspunt helder: ‘Het FD kiest, net als haar lezers, voor een duidelijke positie. Wij hebben die kracht visueel vertaald naar een herkenbaar en veelzijdig concept, waarin het roze de toon zet.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes