Kruidvat versterkt beautypositionering

Kruidvat versterkt beautypositionering
  • Food-en-retail
  • 8 sep 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kruidvat lanceert vanaf vandaag haar nieuwe beautycampagne ‘Voor alle Beauties van Nederland’. Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie als dé beautybestemming verstevigen, waar consumenten zowel vertrouwde producten, innovaties als nieuwe beautytrends vinden voor een toegankelijke prijs.

'Met deze campagne laten we zien dat Kruidvat beauty écht voor iedereen bereikbaar maakt', zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson Benelux. 'We richten ons zowel op trendvolgers die graag experimenteren als op beautyroutiniers die hun vaste routine hebben. In onze contentstrategie maken we dat onderscheid heel bewust. Zo wordt "Voor alle Beauties van Nederland" meer dan een slogan: het is een belofte.'

Brede toegankelijkheid en diversiteit
Kruidvat maakt beautytrends toegankelijk met populaire merken als E.l.f. en Nyx en betaalbare dupes zoals MCoBeauty. Tegelijkertijd biedt het assortiment vertrouwde merken zoals L’Oréal, Essence en Catrice voor wie een vaste routine heeft en tegelijkertijd openstaat voor vernieuwing. Zo vindt iedereen bij Kruidvat iets dat past bij zijn of haar beautyleven.

Bekijk de commercial hier:



De kracht van herkenbaarheid
Voor de derde keer op rij is Suite Rouge verantwoordelijk voor het creatieve concept en de productie van een Kruidvat campagne. De insteek is fris en herkenbaar: of je nu op je allermooist de deur uitgaat of gewoon mooi thuisblijft. 'We laten zien dat beauty voor iedereen is. Alles wat we maken moet herkenbaar zijn, laagdrempelig, en met een glimlach', zegt Sander Volleman, creatief directeur bij Suite Rouge.

Massabereik samen met inspiratie en interactie
De nieuwe beautycampagne is vanaf vandaag live. Kruidvat stelt bewust voor een geïntegreerde aanpak te kiezen: 'Van tv en folder voor massabereik tot social en influencer marketing voor inspiratie en interactie. Het uitgangspunt is dat de consument Kruidvat op meerdere momenten in zijn journey tegenkomt – van het scrollen op TikTok tot het moment dat ze in de winkel staat.' 

Credits
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: Suite Rouge
productiehuis: Annomann
regisseur: Jeroen Annokee 
offline edit: Marc Bechtold 
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
muziek: Massive Music
media: EssenceMediacom
PR: Ace PR

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken