Kruidvat versterkt beautypositionering

- Food-en-retail
- 8 sep 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 8 sep 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Kruidvat lanceert vanaf vandaag haar nieuwe beautycampagne ‘Voor alle Beauties van Nederland’. Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie als dé beautybestemming verstevigen, waar consumenten zowel vertrouwde producten, innovaties als nieuwe beautytrends vinden voor een toegankelijke prijs.
'Met deze campagne laten we zien dat Kruidvat beauty écht voor iedereen bereikbaar maakt', zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson Benelux. 'We richten ons zowel op trendvolgers die graag experimenteren als op beautyroutiniers die hun vaste routine hebben. In onze contentstrategie maken we dat onderscheid heel bewust. Zo wordt "Voor alle Beauties van Nederland" meer dan een slogan: het is een belofte.'
Brede toegankelijkheid en diversiteit
Kruidvat maakt beautytrends toegankelijk met populaire merken als E.l.f. en Nyx en betaalbare dupes zoals MCoBeauty. Tegelijkertijd biedt het assortiment vertrouwde merken zoals L’Oréal, Essence en Catrice voor wie een vaste routine heeft en tegelijkertijd openstaat voor vernieuwing. Zo vindt iedereen bij Kruidvat iets dat past bij zijn of haar beautyleven.
Bekijk de commercial hier:
De kracht van herkenbaarheid
Voor de derde keer op rij is Suite Rouge verantwoordelijk voor het creatieve concept en de productie van een Kruidvat campagne. De insteek is fris en herkenbaar: of je nu op je allermooist de deur uitgaat of gewoon mooi thuisblijft. 'We laten zien dat beauty voor iedereen is. Alles wat we maken moet herkenbaar zijn, laagdrempelig, en met een glimlach', zegt Sander Volleman, creatief directeur bij Suite Rouge.
Massabereik samen met inspiratie en interactie
De nieuwe beautycampagne is vanaf vandaag live. Kruidvat stelt bewust voor een geïntegreerde aanpak te kiezen: 'Van tv en folder voor massabereik tot social en influencer marketing voor inspiratie en interactie. Het uitgangspunt is dat de consument Kruidvat op meerdere momenten in zijn journey tegenkomt – van het scrollen op TikTok tot het moment dat ze in de winkel staat.'
Credits
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: Suite Rouge
productiehuis: Annomann
regisseur: Jeroen Annokee
offline edit: Marc Bechtold
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
muziek: Massive Music
media: EssenceMediacom
PR: Ace PR
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- Jägermeister laat activatie werken via geheime deur
- Unilever lanceert Koreaans geinspireerd noodlemerk Namdong
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Runnersworld start circulair concept: 22.000 schoenen verwerkt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
- Horroriconen komen samen op Fanta... 05-09-2025
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers... 05-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes