NRC lanceert campagne over houvast in wereld vol ruis

- Content
- 4 sep 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 4 sep 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
NRC wilde weten wat het effect is van een overvloed aan nieuws. Om dit invoelbaar te maken hield NRC interviews over de manier waarop we nieuws tot ons krijgen.
In een gecontroleerde omgeving werden de geïnterviewden onderworpen aan een stroom van snelle en oppervlakkige nieuwsfragmenten. Hun reacties hierop vormden de basis voor de nieuwe campagnefilm die vanaf vandaag te zien is op televisie en online. De film laat ook zien hoe je dankzij de onafhankelijke journalistiek van NRC grip kunt houden op wat er écht toe doet.
De stroom aan nieuws is vandaag de dag heviger dan ooit. We worden via allerlei kanalen overspoeld met halve waarheden, sensationele content en ongeverifieerde berichten. Door de snelheid en hoeveelheid hiervan verliezen steeds meer mensen hun overzicht, grip én vertrouwen. Met als gevolg dat we dreigen af te haken.
‘Steeds meer mensen mijden het nieuws. Niet omdat ze niets willen weten, maar omdat de stroom aan nieuws zo overweldigend is’ zegt Patricia Veldhuis, hoofdredacteur van NRC. ‘Dit is een groot probleem en ik zie het als onze journalistieke missie om mensen betrokken te houden, zodat ze niet verdwalen in de informatiestroom, maar grip krijgen op de dingen die ertoe doen.’
Bekijk de bijbehorende nieuwe film hier:
In plaats van snelle, oppervlakkige en soms misleidende nieuwsvoorziening, brengt NRC naar eigen zeggen 'feiten, diepgang en nuance'. NRC belicht onderwerpen vanuit meerdere perspectieven om zo het hele verhaal te vertellen. Feiten worden gescheiden van meningen en de journalistiek wordt op een duidelijke en overzichtelijke manier gepresenteerd. Hiermee biedt NRC lezers houvast in een wereld voor ruis en desinformatie.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau We Agency en is vanaf 2 september te zien op onder andere televisie en online en te horen op de radio. Bekijk de mini-docu [hier].
Credits
Opdrachtgever: NRC
Verantwoordelijk bij NRC: Marith Zwarts, Mart Vonk, Niels Vrijdag, Nikki Duijkers en Lotte Ormel
Creative agency: We Agency
Creative director: Roel Welling
Creatives: Roel Welling, Ruben Cusell, Beer ten Kate
Client lead: Lynn Degen
Production agency: Wefilm
Regisseur: Beer ten Kate
DP: Gregg Telussa
Executive producer: Beau van Assem
Producer: Roos Aalvanger & Ellis Thomas
Productie assistent: Daisy Wisman
Music composing: Beer ten Kate
- Heb jij een goede nieuwe contentcase die in aanmerking komt voor de a.s. Grand Prix Contentmarketing 2025? This is the time! Schrijf je in voor 23 september. Meer info [klik hier].
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in...
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf,...
- Brabant Partners lanceert campagne ‘Goed Leven is aan jou’
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
- NRC lanceert campagne over houvast... 04-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen... 03-09-2025
- Buut bank gelanceerd: grip op geld... 03-09-2025
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met... 01-09-2025
- [GPCM2025] 'Maak van content een... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers