De mythe van het marketingtrucje
Voor de rubriek CMO in het diepe ging hoofdredacteur Kel Koenen op bezoek bij Chantal van Wijnbergen van ING.
In de 25e aflevering van MarketingAffairs, geschreven door Julian Stevense van Brandgurus benadrukt hij het belang van een daadkrachtige en overtuigende merkambassadeur in de boardroom.
In de Analyse spreekt senior redacteur Peter van Woensel Kooy met Rob Overduin (Nima), Sarah Valkering (Reputatiegroep), Frank Peters (Virtus), Dennis van Aalst (FCB Amsterdam) en Mary Hoogerbrugge (Positioneerders & Swocc) en ontkracht voor eens en altijd de mythe dat marketing slechts een ‘trucje’ is.
Voor onze nieuwe serie Merk in de maak over opvallende start-ups gaat hoofdredacteur Imke Walenberg op bezoek bij Sébastien Willems (Antfarm), die met een leger aan AI-robots de afvalindustrie op z’n kop wil zetten.
In aflevering 41 van The art of positioning schrijft Marc Oosterhout over de socialmediastorm waarin hij terecht kwam als voorzitter van Sire naar aanleiding van de meest recente campagne.
Kel Koenen ging een weekje naar Cannes en doet uitgebreid verslag van het festival der creativiteit.
Gevangenen in een web van repetitieve taken, dat is de status van marketeers als niemand kijkt. Peter Minkjan (360 Scouting) schrijft erover in de rubriek MarketingTrends.
In De kwestie, geschreven door Peter van Woensel Kooy, een battle of the brands: Heineken vs Hertog Jan.
TCL? Ja TCL! De Chinese elektronicagigant die zich nog moet bewijzen in de Benelux. Kel Koenen in gesprek met Stefan Streit, Chief Marketing Officer Europa en Jorn Blom, Senior Marketing Manager Benelux.
In De Campagnes Artus Quellinus in het Paleis op de Dam.
Voor Marketingfacts Focus selecteert hoofdredacteur Imke Walenberg weer vijf verse artikelen van Marketingfacts.
In WTFAQ van redacteur Nanny Kuilboer een spotlight op de Top 40: 60 jaar jong.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Wisseling van de wacht in hoofdjury Effie
- ‘Mijn portfolio wordt breder én interessanter’
- Merken in 2030: samenwerken met klant én kunstmatige collega
- Marc Verschoor nieuwe CEO Serviceplan Group Netherlands
- Grachtenfestival beleeft hoogtepunt op De Nieuwe Kerk
- [column] Wanneer wordt waarde waardeloos?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers