
TIPPR lanceert no waste-marktplaats voor horeca
TIPPR, inspiratieplatform door de horeca en voor de horeca, lanceert een marktplaats voor horecaondernemers, 'no waste' genaamd. Hierop worden overschotten en imperfecte producten aangeboden.

Chantalle Weemaes: 'Professionals geven vaak net iets te veel gas'
Chantalle Weemaes spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’

De Grand Prix Content Marketing is terug!
De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe partner, nieuwe jury en nieuwe categorieën. Samen met Het Genootschap van Contentstrategen reikt MarketingTribune begin oktober de Grand Prix Content Marketing Awards uit, de enige echte prijzen voor de beste cases op het gebied van contentmarketing.

Leonie Dankers (Healthy Seas Socks): 'Dat is wat een rebranding en doordacht eenduidig verhaal voor je merk kan doen'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de 7e aflevering van deze serie geschreven door Gijs de Swarte Leonie Dankers, marketingmanager van Healthy Seas Socks.

Retailnamen Ekoplaza en Marqt gaan samen
In oktober 2019 nam Udea, bekend van Ekoplaza - de grootste biologische super van Nederland - de Randstedelijke keten Marqt over. Nu is het tijd voor een nieuwe gemeenschappelijke naam: Ekoplaza Foodmarqt.
![[branded content] Pleidooi voor een Umfeld dat niet meteen logisch lijkt](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Pleidooi voor een Umfeld dat niet meteen logisch lijkt
Autoliefhebbers vertellen over trends op het gebied van hybride rijden of foodies inspireren met de nieuwste keukengadgets en recepten. Het is vaak logisch om voor een platform te kiezen dat volledig in het teken staat van dat topic, zoals bijvoorbeeld onze platforms Autovisie.nl en Culy.nl. De al geïnteresseerde doelgroep, het platform, het Umfeld en de boodschap passen immers heel goed bij elkaar. Maar mensen overtuigen met branded content om bijvoorbeeld hun belastingaangifte te doen of om zich te laten vaccineren is een heel ander verhaal.

Marketingfacts lanceert nieuwe website
Collega-website Marketingfacts.nl viert een feestje: hun vernieuwde, of beter gezegd: totaal nieuwe, verbeterde, snellere, makkelijkere, mooiere, kortom, in goed Nederlands: better and improved website is online. Tsjokvol met 40.000 postings en 3.000 bloggers.
![[onderzoek] 'Koopjesjagers verruilen supermarkten nog niet'](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] 'Koopjesjagers verruilen supermarkten nog niet'
Hoewel onderzoek van GfK aangeeft dat consumenten overstappen van A-merk naar huismerk, zijn consumenten nog niet aan het koopjesjagen tussen verschillende supermarkten. Dat meldt ABN Amro.
![[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'
Lotte Heijnis, senior brand manager AGU en inmiddels 6 jaar aan boord, was al eerder CMO bij AGU, fabrikant van regen- en fietskleding en fietstassen in Alkmaar. Haar huidige rol als merkenbouwer en sponsormanager past haar echter beter.

Blue Field Agency: 'De CMO wordt een Chief Connecting Officer'
CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview.

Albert Heijn breidt assortiment internationale keuken uit met 125 producten
Albert Heijn start vandaag met een drie weken durende inspiratiecampagne ‘Op reis in eigen keuken’, op basis van internationale nieuwe recepten.

Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.

Fuze Tea viert kracht van fusie met Made of Fusion campagne
De eerste wereldwijde creatieve campagne voor het merk Fuze Tea, genaamd ‘Made of Fusion’, brengt een ode aan de verschillen en contrasten van mensen en de wereld waarin zij leven.

Dossier Contentmarketing
Is er nog marketing buiten contentmarketing? Een kort TikTok-filmpje, maar een podcast van 40 minuten kan ook. Of een longread van 10 minuten, een how-to op YouTube, foto’s op Instagram. Allemaal vormen van contentmarketing met als doel de aandacht te trekken én vast te houden. Hoe bepaal je wat je waar plaatst? Kun je elke content op elk kanaal kwijt? Contentspoiler: aan het einde van dit verhaal helaas geen eenduidig antwoord.
![[branded content] Prijsstrategie: Hoe bepaal je in deze tijd de juiste prijs?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Prijsstrategie: Hoe bepaal je in deze tijd de juiste prijs?
Het is geen geheim dat het leven de afgelopen maanden fors duurder is geworden. Sinds de invoering van de Euro is de inflatie niet zo sterk gestegen als nu. De eurozone was in april 2022 goed voor een inflatie van 7,5 procent. Nederland deed er met 11,2 procent zelfs nog een schepje bovenop. Mensen voelen dat in hun portemonnee in de supermarkt en in de overige winkels, maar ook op een structurelere basis aan de energierekening.

‘Hé psssst, jochie!’ Utrecht confronteert mannen met straatintimidatie
Op vrijdag 13 mei 2022 kunnen mannen niet meer ongehinderd langs de stadhuisbrug in Utrecht lopen. Van 15.00-17.00 uur worden zij namelijk vanuit een scherm live nageroepen door een vrouw. De actie is bedoeld om vooral mannen bewust te maken van straatintimidatie.

Nieuwe campagne 'nudged' consument naar biologisch
De nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ moet consumenten door ‘nudges’ in online en fysieke supermarkten stimuleren om vaker biologisch te kopen.

Traffic Today: 'Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden'
Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022 namens onlinemarketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking.

Snelle verrast busreizigers in Leiden met live halteconcert
Popartiest Snelle, bekend van zijn hits ‘Reünie’ en ‘Blijven Slapen’, verraste busreizigers in Leiden met een mini-concert. Snelle liet voor het eerst de song ‘Geen plek als onderweg’ horen. De artiest brengt hiermee, samen met reisapp Glimble, een ode aan reizen en onderweg zijn.
![[onderzoek] MKB noemt digitalisering als positieve impact van pandemie](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] MKB noemt digitalisering als positieve impact van pandemie
De coronacrisis heeft volgens vier op de tien mkb-bedrijven in de zakelijke dienstverlening een positieve impact gehad op de digitalisering binnen hun bedrijf.

Mijn Marketing: Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Marthijn van Oostveen is freelance online marketeer en sinds kort eigenaar van de webwinkel Houtwarenhuis.nl, waarvoor hij zelf ook producten maakt. Voor onze rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.

Festival Defqon 1 brengt eigen supplementenlijn uit
Het grootste hard style festival ter wereld 'Defqon 1 Weekend Festival' brengt vandaag haar eigen Warrior Workout supplementenlijn uit. De lijn volgt na de succesvolle introductie van de Warrior Workout, een fysiek oefeningsprogramma.

Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.

Flitsbezorgers stellen gedragscode op
Flink, Getir, Gorillas en Zapp hebben samen een gedragscode opgesteld en ondertekend. Daarin beloven ze onder andere dat ze de locaties voor hun dark stores zorgvuldiger zullen selecteren.

Vista onderzoekt toekomst kleine winkels in de metaverse
In een nieuw onderzoek van Vista, de ontwerp- en marketingpartner van kleine bedrijven over de hele wereld, is onderzocht wat het Nederlandse publiek van het metaverse vindt en of dit mogelijkheden heeft als toekomstig platform voor online shoppen. En daarmee de overlevingskansen van kleine en middelgrote fysieke winkels vergroot.

Makelaarsland geschorst door NVM vanwege reclame
Internetmakelaar Makelaarsland is door de tuchtraad van de NVM tijdelijk geschorst als lid vanwege een reclame die ‘branchegenoten negatief afschildert’. In 2017 was er ook al een conflict tussen de NVM en Makelaarsland.

Nima komt in actie voor Oekraïne: 'marketeers voor marketeers'
Nima heeft samen met ETCN een crowdfundingactie opgezet om de gevluchte Oekraïeners een gratis Nima Opleiding aan te bieden. 'Een mooie actie van marketeers voor marketeers.'

Merkloyaliteit bij aankoop smartphones staat onder druk
De merkloyaliteit bij de aankoop van smartphones staat onder druk. Consumenten zijn meer geïnteresseerd in een lagere prijs dan productinnovaties. Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek dat GWI heeft uitgevoerd in opdracht van mediaplatform Teads.

Roorda recyclet 'Afscheid' van Xander de Buisonjé voor Koelkastinruilen.nl
Voor Koelkastinruilen.nl recyclede Roorda Reclamebureau Xander de Buisonjé’s grootste hit ‘Afscheid’. In deze nieuwe campagne neemt Xander nu niet afscheid van zijn geliefde maar van zijn energieslurpende oude ijskast.
![[BCE] 3 keynotes over matchmaking, contentstrategie en game-skills](/templates/img/lazyload.gif)
[BCE] 3 keynotes over matchmaking, contentstrategie en game-skills
Tijdens het zestiende Branded Content Event in successie, georganiseerd door 3MO, MarketingTribune en BBP Media, was het 's ochtends in de uitverkochte Fabrique naast een vrolijk weerzien ook kennis en cases opzuigen met keynotes Alfred Levi, Vincent Mirck en Kelly Siemons.

Remwegdemonstratie in Amsterdam trapt campagne Snelheid af
Met een remwegdemonstratie in Amsterdam hebben Verkeer & Meer, onderdeel van de Vervoerregio Amsterdam, en Veilig Verkeer Nederland (VVN) laten zien dat de remweg van een auto bij 30 km/uur ruim de helft korter is dan bij een snelheid van 50 km/uur.
![[onderzoek] Weinig vertrouwen in integriteit voedselsysteem](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Weinig vertrouwen in integriteit voedselsysteem
Minder dan 50% van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem. Dat blijkt uit een nieuwe pan-Europese studie (n=20.000 consumenten).

SAN ondersteunt weer Embassy of Dutch Creativity
Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft wederom besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te steunen. Deze 'ambassade' is de handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale festival voor creativiteit aan de Cote d'Azur.

Hema steekt klantenpas in nieuw jasje
‘Meer Hema-pas’ wordt ‘Hema-pas’ met nog steeds een aantrekkelijk aanbod van kortingen, gratis producten, limited editions en een gratis tompouce op je verjaardag.

Dossier: Vertrouwen kan worden hersteld
Vertrouwen in onze maatschappij en economie wankelt en brokkelt steeds meer af. Vertrouwen in voorheen eerbare instituten, in heilige huisjes en in elkaar, overal kraakt en zucht het. Overal lijken mensen zich terug te trekken in kleinere cirkeltjes. Is dat erg? Hoe komt dit? Valt het vertrouwen te herstellen en welke rol kunnen merken - en jijzelf - hierin spelen?
![[branded content] Metaverse: een toekomst visie die steeds concreter wordt](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Metaverse: een toekomst visie die steeds concreter wordt
De term ‘Metaverse’ zie je steeds vaker in het nieuws voorbij komen. Er zijn veel ontwikkelen en de aandacht groeit. Wat is het precies? Wat zijn de ontwikkelingen? En welke toepassingen zijn er voor marketing? Ontdek het in dit artikel.

Franse retailer E.Leclerc fixeert prijs 120 dagelijkse boodschappen
Tot juli 2022 zullen de prijzen van 120 dagelijkse boodschappen, waaronder rijst, koffie, bloem, suiker, zuivel, eieren, sommige soorten groente en fruit, fruitsap, luiers, afwasmiddel en andere huishoudelijke artikelen in de supermarkten van E.Leclerc niet stijgen.

Koningin der Zwarte Crossers Tante Rikie laat het lintjes regenen
De koningin der Zwarte Crossers, Tante Rikie, had nog één grote wens voor haar jubeljaar: een lintjesregen. Zoals het een echte leider van het volk betaamt roept Tante Rikie hulp in en kunnen Zwarte Crossers elkaar nomineren.

Dot Alpha verandert in Umfang Creative Agency
Met de naamsverandering van Dot Alpha naar Umfang Creative Agency zeggen Bastian Lievers en Tim Blaney Davidson een nieuw tijdperk in te luiden. 'We willen opkomende en ambitieuze bedrijven helpen brand impact te maken door middel van branding, websites en campagnes.'

Coca-Cola opent eerste Europese modehub in Londen
Drankenmerk Coca-Cola heeft zijn allereerste flagshipstore in Europa geopend met een eigen fashion-modelijn en vol partnerships met andere merken.

Aruba wil toeristen trekken met ‘geluksgevoel’
Vanaf mei 2022 is de campagne ‘The Aruba Effect’ gestart, gelanceerd door de Aruba Tourism Authority (A.T.A.). In eerdere campagnes stond de lokale cultuur centraal en kwamen Arubanen zelf aan het woord om te laten zien wat hun eiland zo bijzonder zou maken.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres