![Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'](/templates/img/lazyload.gif)
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
![Delta vindt in N=5 nieuwe bureaupartner](/templates/img/lazyload.gif)
Delta vindt in N=5 nieuwe bureaupartner
Glasvezelprovider Delta heeft gekozen voor N=5 als nieuwe lead agency voor branding en campagnes. Sinds 2021 voert Delta campagne om de merkbekendheid te vergroten en zijn positie als glasvezelexpert op te bouwen in Nederland.
![MediaMonks wordt Monks](/templates/img/lazyload.gif)
MediaMonks wordt Monks
Agency-network MediaMonks is omgedoopt in 'Monks', zoals het personeel elkaar al pleegt aan te spreken. Tegelijkertijd wordt een nieuwe structuur onthuld. De werkzaamheden worden voortaan opgesplitst in twee takken: Marketingdiensten en Technologiediensten.
![ADCN brengt jaarboek terug](/templates/img/lazyload.gif)
ADCN brengt jaarboek terug
Zes jaar na het verschijnen van het laatste jaarboek brengt ADCN het jaarboek terug. Hiermee wil creatievenclub ADCN de creatieven achter het werk weer beter in de spotlight zetten. Het 51ste jaarboek zal in het najaar van 2024 verschijnen.
![Kia geeft energie tijdens Lowlands](/templates/img/lazyload.gif)
Kia geeft energie tijdens Lowlands
Kia introduceert Nrgy Camp op Lowlands 2024. Onder het motto ‘Movement that inspires’ creëert Kia een plek op de festivalcamping waar festivalgangers hun elektrische apparaten kunnen opladen met de Vehicle-to-Load technologie.
![Whiskymerk Laphroaig neemt kijkers mee naar Islay in brandmovie](/templates/img/lazyload.gif)
Whiskymerk Laphroaig neemt kijkers mee naar Islay in brandmovie
Het Schotse whiskymerk Laphroaig heeft een brandmovie gelanceerd. De film, die de karakteristieke smaken van Laphroaig weerspiegelt, neemt kijkers mee op reis door het landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt.
![AS Watson maakt bezwaar tegen boete klantdata](/templates/img/lazyload.gif)
AS Watson maakt bezwaar tegen boete klantdata
Nadat dochter Kruidvat een boete opgelegd kreeg voor privégegevens verzamelen zonder toestemming onder klanten, heeft moederbedrijf AS Watson bezwaar aangetekend bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
![Madurodam vernieuwt merkplatform en positioneert zich als attractiepark](/templates/img/lazyload.gif)
Madurodam vernieuwt merkplatform en positioneert zich als attractiepark
Madurodam onthult een vernieuwd merkplatform dat de focus verlegt van miniaturen naar een breder scala aan belevenissen en grote attracties. Onder het nieuwe merkplatform ‘Dat had je niet verwacht, hè?’, presenteert Madurodam zich als attractiepark met nieuwe, grote attracties over Nederland.
![Lidl lanceert twee nieuwe campagnes](/templates/img/lazyload.gif)
Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
Lidl zet opnieuw twee merken centraal in haar campagnes, Formil en Kipster. De campagnes, gemaakt in samenwerking met bureau Alfred, zijn van start gegaan.
![Duurzame viskweker TinyOcean lanceert merkfilm](/templates/img/lazyload.gif)
Duurzame viskweker TinyOcean lanceert merkfilm
Startup TinyOcean, dat zich bezighoudt met regeneratieve en circulaire viskweek, timmert druk aan de weg om hun merk te positioneren. De startup heeft een merkfilm laten maken die de visie van TinyOcean weerspiegelt: een gezonde en duurzame toekomst voor de oceanen.
![Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam](/templates/img/lazyload.gif)
Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam
Omnichannel retailformule Ochama bezorgt sinds kort geselecteerde artikelen binnen het uur in Amsterdam. De leveroptie wordt in een deel van onze hoofdstad aangeboden.
![De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)
Ingmar Larsen, founder/creative director bij This Agency en sinds kort bierbrouwer, gebruikt de zomer om te reflecteren en de borst nat te maken voor het najaar. Naast dat hij zijn zomerse favorieten met ons deelt, kondigt hij een nieuw model aan waar zijn bureau mee gaat werken: ‘Vergeet het traditionele urenmodel’.
![Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'](/templates/img/lazyload.gif)
Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'
De Olympische Spelen in Parijs staan op het punt van beginnen. De Nederlandse basketballers werken sinds maart 2024 met ShotControl, een mede door Samsung ontwikkelde tool die hun spel analyseert en helpt met beter presteren.
![Zakia Guernina en Roel Burgman nieuwe directie VPRO](/templates/img/lazyload.gif)
Zakia Guernina en Roel Burgman nieuwe directie VPRO
De raad van toezicht van de VPRO heeft Zakia Guernina per 1 september 2024 aangesteld als algemeen directeur van de VPRO. Guernina volgt Lennart van der Meulen op die wegens ziekte zijn taken moest neerleggen. Roel Burgman, die de functie van algemeen directeur waarnam, is benoemd tot zakelijk directeur.
![Arte: Iedereen is ergens het beste in](/templates/img/lazyload.gif)
Arte: Iedereen is ergens het beste in
Arte spreekt kampioenen aan. Alle kampioenen. De voetbalkampioenen, olympisch kampioenen, kampioenen in dans of juist kampioenen in lezen, kikkervisjes opvoeden of kampioen in 1 liter water per dag drinken. Iedereen is wel een kampioen in iets.
![[onderzoek] Inzetten AI bespaart marketeers tijd](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Inzetten AI bespaart marketeers tijd
AI is de nieuwe standaard aan het worden op de werkvloer, ook in de marketingwereld. Drie kwart (72%) van de communicatie- en marketingprofessionals in Nederland gebruikt momenteel AI voor hun marketingactiviteiten en bespaart daarmee tot 6 uur tijd per week.
![DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk](/templates/img/lazyload.gif)
DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk
In de merkstrategie van het Van Gogh Museum staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Het leven en werk van de iconische schilder wordt hier dagelijks van nieuwe relevantie voorzien, met expo’s - ook van gelieerde kunstenaars - en bijvoorbeeld via de Pokémon-actie die wereldwijd de aandacht trok. Longread met verantwoordelijk team Corinne Jongh en Yvonne Nassar.
![De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
Metro is jarig en blaast 25 kaarsjes uit. Samen met hoofdredacteur Amarins de Boer vieren we mee en checken meteen even hoe het er in de zomer op de redactie aan toegaat: ‘De komende jaren gaan we volle bak inzetten op unieke, eerlijke verhalen, waar geen AI tegenop kan.’
![Ster lanceert podcast Starten met reclame](/templates/img/lazyload.gif)
Ster lanceert podcast Starten met reclame
Ster lanceert een driedelige podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts.
![In het wiel van... Matz Hoogeveen (Lease a Bike)](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Matz Hoogeveen (Lease a Bike)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 19e aflevering van deze rubriek Matz Hoogeveen van Lease a Bike.
![Dikke campagne voor vette supercars in het Louwman Museum](/templates/img/lazyload.gif)
Dikke campagne voor vette supercars in het Louwman Museum
In het Louwman museum is tot 1 september 2024 de tentoonstelling 'Supercars of the 90’s' te zien. De bijbehorende campagne staat in het teken van ‘Dik, dikker, dikst’ en ‘Wreed, wreder, wreedst’.
![ING en de Junior Company verlengen partnership](/templates/img/lazyload.gif)
ING en de Junior Company verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. In de Junior Company wordt ballettalent klaargestoomd voor een professionele carrière.
![Dentsu Lab stelt nieuw managementteam EMEA aan](/templates/img/lazyload.gif)
Dentsu Lab stelt nieuw managementteam EMEA aan
In juni 2024 kondigde Dentsu aan dat Dentsu Lab Tokyo uit gaat breiden om een wereldwijd netwerk van creatieve R&D Labs te vormen. Nu onthult Dentsu het managementteam van Dentsu Lab voor de EMEA-regio: Ashley Knight wordt Hoofd Strategie, Pascal Rotteveel Executive Creative Director en Florian Root Business Director.
![[Interview] Bojan Brkić (AutoScout24): 'Marketinguitdaging is vooral de veranderende consumentenvraag'](/templates/img/lazyload.gif)
[Interview] Bojan Brkić (AutoScout24): 'Marketinguitdaging is vooral de veranderende consumentenvraag'
AutoScout24 bestaat dit jaar, in 2024, 24 jaar. Mooi moment om eens met Bojan Brkić, Head of Marketing, terug en vooruit te blikken op zoveel jaar online autoverkoop.
![Koninklijke Jumbo kiest Mediaplus, eerste campagne gestart](/templates/img/lazyload.gif)
Koninklijke Jumbo kiest Mediaplus, eerste campagne gestart
Mediaplus Netherlands, onderdeel van de Serviceplan Group, gaat aan de slag voor Koninklijke Jumbo, het Nederlandse merk voor bord- en gezelschapsspellen. De eerste campagne die door Mediaplus wordt uitgerold voor Jumbo is inmiddels gestart met de Hitster Summer campagne.
![86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven](/templates/img/lazyload.gif)
86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven
Ruim 86% van de klanten wil bij hun huidige energieleverancier blijven. Huishoudens zijn gemiddeld ruim negen jaar klant. Eneco heeft de langste klanthistorie, terwijl ANWB Energie de hoogste score behaalt op klantbehoud.
![De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
![Campagne vraagt huiseigenaren kamer beschikbaar te stellen](/templates/img/lazyload.gif)
Campagne vraagt huiseigenaren kamer beschikbaar te stellen
Jongeren uit kwetsbare situaties lopen na hun 18e verjaardag het risico om dakloos te worden. Daarom doen Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht een oproep aan huiseigenaren om een kamer beschikbaar te stellen.
![Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant](/templates/img/lazyload.gif)
Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant
Het nieuwe VanMoof kondigt een wereldwijd initiatief aan om mensen te helpen die vóór het faillissement een fiets bestelden, maar deze nooit geleverd kregen. Het bedrijf biedt deze klanten nu een kortingscode aan van €1000 op een VanMoof S5, A5 of op een toekomstig VanMoof product.
![Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies](/templates/img/lazyload.gif)
Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies
Retailer en energieleverancier Shell en Lattiz, een merk van FrieslandCampina, zorgen samen al jaren voor miljoenen lekkere koffies langs de snelweg. Op zoek naar vernieuwing werd nu nieuw product in het aanbod bedacht, dat inmiddels verkrijgbaar is: eigen ijskoffie.
![In het wiel van... Erik Aaftink](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
![Artis en Natwerk lanceren het Weetjes Kleedje](/templates/img/lazyload.gif)
Artis en Natwerk lanceren het Weetjes Kleedje
In samenwerking met Natwerk lanceert Artis een nieuwe campagne die alle Amsterdammers uitnodigt om te ontdekken dat Artis leeft tijdens de Zoomeravonden, elke zaterdagavond in juli en augustus 2024 tot zonsondergang.
![Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen](/templates/img/lazyload.gif)
Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen
De Unilever-kantoren in Londen en Rotterdam worden het hardst getroffen bij een voorgenomen a.s. personeelssanering, meldt de Financial Times op basis van een interne video. Het gaat in totaal om 3200 banen.
![In het wiel van... Richelle van Helten (Van Gilse)](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Richelle van Helten (Van Gilse)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 17e aflevering van deze rubriek Richelle van Helten, marketingmanager bij het merk Van Gilse.
![Low Food Festival geprolongeerd](/templates/img/lazyload.gif)
Low Food Festival geprolongeerd
Low Food en Move Amsterdam realiseren in samenwerking met Atag trots de tweede editie aan van Low Food Festival van 6 tot en met 8 september 2024. Gedurende drie dagen zullen food lovers, van beginnende thuiskoks tot doorgewinterde foodies, opnieuw de kans krijgen om bijzondere gerechten en producten te proeven.
!['Consument ziet peulvrucht over het hoofd als vleesvervanger'](/templates/img/lazyload.gif)
'Consument ziet peulvrucht over het hoofd als vleesvervanger'
67% van de Nederlanders ziet de peulvrucht - zoals de bruine boon, linzen of kidneyboon – nog niet als geschikte vleesvervanger. Dit blijkt uit het Nationale Bonenonderzoek, dat Hak liet doen onder Nederlandse consumenten.
![Bridget Maasland lanceert platform over menopauze](/templates/img/lazyload.gif)
Bridget Maasland lanceert platform over menopauze
Bridget Maasland lanceert het platform Grapes, gewijd aan vrouwen in de (pre)menopauze en iedereen die hiermee te maken krijgt.
![Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'](/templates/img/lazyload.gif)
Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'
KwikFit en socialmediabureau Monkeys & Bananas werken sinds september 2023 samen aan de socialmediastrategie van het autoservicebedrijf met de focus op GenZ. Hoeveel een merk heeft te winnen op social en dat branding en performance prima hand in hand kunnen gaan, bewijzen de resultaten, aldus Arjan van der Meer van KwikFit en Alain de Schutter van Monkeys & Bananas.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing