Auto.nl introduceert Aad in nieuwe merkcampagne
Autoverkoopsite Auto.nl lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het humoristische typetje aad wordt geïntroduceerd. Op ludieke en humoristische wijze laat Aad alle facetten zien van auto.nl. De campagne is gericht op een breder publiek en is ook online te zien via Instagram, Facebook en YouTube.
Marlboro grootste supermarktmerk
We gaven meer uit aan A-merken, maar kregen minder door krimpflatie, zo blijkt uit de nieuwe supermarktcijfers van Circana. Nu nog staan twee tabaksmerken bovenaan de Top 100, dat wordt per 1 juli 2024 anders.
Atradius shirtsponsor Nederlandse nationale basketbalteams
Atradius Collections, dat lokale en internationale B2B incassodiensten aanbiedt, is de nieuwe shirtsponsor is van de Nederlandse nationale basketbalteams.
LOI bekendste online opleider
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). NCOI volgt met een naamsbekendheid van 64%. NTI (62%), Scheidegger (52%) en Schoevers (49%) maken de top vijf compleet.
Mobiel dataverkeer stijgt, bellen daalt
Het aantal huishoudens dat beschikt over glasvezel is in 2023 gestegen met zo’n 25 procent. Ook het mobiele dataverbruik zat in 2023 met ruim 25 procent flink in de lift. Bellen neemt tegelijkertijd af in populariteit, zowel vast als via mobiel.
Kindertekeningen basis campagne Veilig Verkeer Nederland
Veilig Verkeer Nederland heeft een campagne gelanceerd, gericht op ouders van schoolgaande kinderen en leerkrachten. De campagne benadrukt dat VVN een totaal verkeersaanbod heeft om kinderen te helpen in het verkeer. Want kinderen leren elke keer een beetje meer, ook in het verkeer.
Snipes opent flagshipstore in Kalverstraat
Retailer van sneakers en streetwear 'Snipes' opent zijn tot nu toe grootste winkel in Nederland in premiumgebied de Kalverstraat te Amsterdam. De keten telt inmiddels 750 winkels wereldwijd.
Samsung lanceert TikTok-activatiecampagne buiten TikTok
Samsung lanceert een Tiktok Out of Phone-activatiecampagne, waarmee het bedrijf een brug slaat tussen de onlinewereld van TikTok-influencers en de out-of-home-wereld.
AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
Aldi heeft een nieuwe stem voor zijn radio- en tv-reclames. Deze voice-over is gecreëerd door AI op basis van het stemgeluid van 10 medewerkers van de discounter.
[onderzoek] 'Voedselbedrijven moeten zich inzetten voor eiwittransitie'
De meeste Nederlanders zijn voorstander van de transitie naar een meer plantaardig voedingspatroon. Dat blijkt uit een rapport van ProVeg in samenwerking met Kieskompas.
OnSocial wordt onderdeel van Alfred International
Social media & creator agency OnSocial wordt onderdeel van Alfred International. Het bureau blijft onder zijn eigen naam opereren.
[branded content] Hoe kun je een bedrijfsovername financieren
Wil je weten hoe je als bedrijf de overname van een ander bedrijf kunt financieren? Er zijn diverse manieren waarop je dit kunt doen. Je bank biedt meerdere opties aan om geld te lenen. Om te weten wat je precies nodig hebt en wat de voordeligste manier is in jouw situatie, zullen we in dit artikel behandelen. Mocht je op korte termijn een overname willen doen, dan weet je waar je moet zijn. Omdat je je aanvraag online kunt regelen, kun je al binnen aanzienlijke tijd het geld op je rekening hebben staan.
Campagne tegen Parkinson wil Nederland in beweging brengen
Parkinson is de snelstgroeiende hersenziekte ter wereld, die steeds vaker ook jonge mensen treft. Met de campagne ‘Sta vooral niet stil bij Parkinson’ wil ParkinsonNL Nederland in beweging brengen tegen deze tot nu toe ongeneeslijke ziekte.
Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
Supermarktketen Plus introduceert een nieuw platform voor plus.nl en de bijbehorende app. Het nieuwe platform bestaat uit een mix van nieuwe technologieën en nieuwe functionaliteiten.
Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms
Na de introductie van het vernieuwde merklogo zet Opel de volgende stap om de zichtbaarheid van het merk te versterken: de uitrol van een nieuwe corporate identity voor de Opel-retailers.
Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Koningsdag vier je samen met jouw vrienden, dat is de boodschap die Staatsloterij uitdraagt in haar campagne voor de Koningsdagtrekking 2024.
[interview] Marktonderzoek door en over tieners: 'Tof moet je echt niet meer zeggen'
Mooi natuurlijk om ook eens te kijken hoezeer de jongste generaties aan de weg timmeren en aldus kwamen we Alexander Verhagen tegen, een 13-jarige Amsterdamse scholier die eigenhandig het nieuwe youngknowsyoung.com van de grond heeft getrokken. Marktonderzoek door en met betrekking tot tieners.
Snickers en Noa Lang maken en vragen aandacht voor fouten
Noa Lang heeft, in opdracht van Snickers, een muurschildering gemaakt bij het Philips Stadion in Eindhoven. Jammer van de opvallende spelfout in de schildering. Of niet?
Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
Fabulosa, in Engeland een bijzonder groot huishoud- en lifestylemerk dat bekend staat om het toevoegen van 'luxe geuren' aan alledaagse schoonmaakproducten, breidt uit naar Nederland.
Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
McDonald’s zet in een nieuwe campagne billboards in zonder beeld, maar mét de geur van Franse frietjes.
Omzetaandeel food met duurzamer keurmerk stijgt naar 25%
De jaarlijkse Monitor Keurmerken Retail van Circana laat ook voor 2023 zien dat de groei in de bestedingen aan duurzamere voeding doorzet. In 2023 bestond 25% van alle omzet in voeding & dranken uit producten met een duurzamer keurmerk. In 2022 was dit nog 22,3%.
Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine ondernemers bereiken
Odido Business, de B2B-tak van telecomprovider Odido, lanceert deze week haar campagne gericht op ondernemers: ‘Hoe groot je bedrijf ook is, of wordt.’ De campagne moet de merkbekendheid van Odido Business in de B2B-markt versterken.
De marketingtransfers van week 14, 2024
Het extreem natte weer van deze week was geen beletsel voor een aantal marketeers, PR-personen en andere creatievelingen om bij een nieuwe, nóg betere werkgever te tekenen. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
Onderzoek: podcastadvertising loont
MeMo² heeft in samenwerking met Tonny Media onderzoek gedaan naar de impact van adverteren in podcasts. De resultaten zijn nu beschikbaar in een praktische gids voor adverteerders.
DOSSIER SOCIAL MEDIA Daniek Spanjers van KitKat
Daniek Spanjers is Marketing Manager Confectionery bij Nestlé en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten van KitKat. In gesprek met haar over het merk KitKat op social: ‘Dit jaar ligt de focus op Instagram, maar het is een no brainer dat we TikTok verder moeten ontdekken.’
[column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar adverteerder is de winnaar
Met de aankondiging van de samenwerking tussen Viaplay en Talpa wordt een volgende stap in consolidatie van het medialandschap zichtbaar. Na het mislukken van de fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network is deze laatste naarstig op zoek naar andere samenwerkingen om het hoofd boven water te kunnen houden.
ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid. Na een aanbesteding met meerdere partijen heeft ProRail MediaMonks aangesteld als partner voor haar arbeidsmarktcommunicatie voor een periode van drie tot zes jaar.
Videoserie De Impact vraagt aandacht voor de overgang
Vrouwen die in de overgang zijn, kunnen daar veel last van hebben. Espria Ledenvereniging en Zorghulp vragen met de videoserie De Impact daarom aandacht voor dit onderwerp. De aftrap van de serie is in de Week van de Overgang, die start op maandag 8 april 2024.
Energieleveranciers scoren gemiddeld NPS van +39
De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse energieleveranciers is +39. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) en Coolblue Energie de laagste (+3). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders.
Gelatomerk Amorino start in Nederland
Vandaag opent het Italiaanse ijsmerk Amorino zijn deuren in Amsterdam. Het merk is al in zes landen actief. De USP van Amorino is ambachtelijk ijs dat met een spatel tot een roos wordt gevormd, geheid een hit op Insta.
Roxanne Pinckers van Mastercard: 'Gut feeling marketing is niet meer van deze tijd'
Roxanne Pinckers is Director of Marketing & Communications NL bij Mastercard. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is het hart van het bedrijf.’
MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor Feyenoord
MediaMarkt Nederland heeft een drie-jarig contract gesloten als hoofdsponsor van Feyenoord. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027.
Nieuwe campagne Toegift brengt gesprek over nalaten tot leven
Steeds vaker kiezen mensen ervoor om ná hun dood aan een goed doel te (blijven) schenken. Deze mogelijkheid is echter bij veel Nederlanders nog niet bekend. Toegift, een samenwerkingsverband van meer dan 60 goede doelen, wil daar met een campagne verandering in brengen.
Rapper Donnie gaat voor Statiemonnie
Statiegeld Nederland, de stichting die verantwoordelijk is voor het statiegeldsysteem, start een grootschalige campagne met rapper Donnie om consumenten meer plastic flessen en blikjes in te laten leveren.
PingPrice is nieuwe retailprijsvergelijk-app
PingPrice, een app waarmee je de prijzen van meerdere retailers tegelijk kunt vergelijken, start in Nederland. Founder Christophe Echement: 'Prijsvergelijkingssites zijn populair in Nederland, maar een "scan en go"-app voor alledaagse boodschappen is er nog niet.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing