Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder Janina van der Drift

- Algemeen
- 28 okt 2025 @ 09:35
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 okt 2025 @ 09:35
- Kel Koenen
Hoe maak je de zuivelindustrie diervriendelijker én eerlijker voor boeren? In de zesde aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Janina van der Drift, oprichter van Kalverliefde.
De voormalig Unilever-marketeer besloot het anders te doen: melk van koeien waarvan de kalfjes langer bij hun moeder blijven, geproduceerd door biologische boeren die een eerlijke vergoeding krijgen. 'We willen laten zien dat het ook anders kan – met respect voor dier, boer en consument', vertelt Van der Drift. Haar merk biedt een hoopvol alternatief in een sector waar tradities diepgeworteld zijn en melk nog te vaak te laag geprijsd is.

(vlnr) Ester van Dusseldorp, Janina van der Drift en Rupert Parker Brady
Kalverliefde werd door Trouw Duurzame 100 uitgeroepen tot de meest duurzame start-up van Nederland. Drie jaar na de oprichting groeit het merk gestaag en krijgt het steeds meer plek in het zuivelschap.
The Next Tony komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Janina van der Drift is hieronder te beluisteren.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 233] Geert Janssen - merkverantwoordelijke Maes...
- Gen Z vecht vaak tegen microstress
- Groningen toont lef met nieuwe stadsprofilering
- TicketSwap en ADE duiken in belevingswereld Gen Z
- Sweetie opgenomen in expo Van Abbe Eindhoven 'Bridging Minds'
- Ebbing Tides: Pionieren met kelp en natuurherstel op zee
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

