Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis batterijgarantie

- Bureaus
- 24 okt 2025 @ 09:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 okt 2025 @ 09:13
- Kel Koenen
Vodafone lanceert met Indie een nieuwe campagne rondom batterijgarantie, als vervolg op de eerder geïntroduceerde 'Oh Yeah'-merkcampagne. Klanten krijgen nu tot drie jaar gratis Batterij Garantie. Wanneer de batterijcapaciteit binnen die periode onder de 80% zakt, vervangt Vodafone de batterij kosteloos. Zo gaat de telefoon langer mee en kunnen gebruikers hun toestel zorgeloos blijven gebruiken.
Met deze stap speelt Vodafone in op een herkenbare frustratie: de snel slinkende batterijduur van smartphones. Volgens de telecomprovider is de garantie ontwikkeld op basis van onderzoek naar klantbehoeften. Daarmee onderstreept het merk zijn belofte om klanten écht centraal te stellen. ‘We luisteren naar wat onze klanten nodig hebben en vertalen dat naar concrete oplossingen die hun dagelijks leven makkelijker maken’, schrijft de telecomgigant in het persbericht.
De nieuwe campagne maakt deel uit van Vodafone’s bredere visie om de klantrelatie te versterken en duurzaamheid te bevorderen door toestellen langer mee te laten gaan. In de 360°-campagne staan herkenbare 'oh no'-momenten centraal waarin een lege batterij roet in het eten gooit - van mislukte selfies tot gemiste oproepen. Dankzij de batterijgarantie veranderen deze situaties in de karakteristieke Oh Yeah-momenten van de merkcampagne.
Volgens Vodafone benadrukt deze uitbreiding dat de provider verder wil kijken dan alleen netwerkdiensten. ‘De batterijgarantie is een voorbeeld van hoe we technologie inzetten om echte waarde toe te voegen aan het dagelijks leven van onze klanten’, stelt een woordvoerder.
De campagne is vanaf deze week te zien via tv, online en social media.
Credits
Klant: VodafoneZiggo - Julian Hough, Joyce van den Bergh, Hestia Meijer, Soraya Cardoze
Bureau: Indie Amsterdam
Productiemaatschappij: Indie Amsterdam
Regisseur: Anne de Clercq
Fotograaf & regisseur socials: Cas Kerssens
DP: Stephan Polman
Edit: Editors Amsterdam
Edit socials: Yori van Gerven
Grading: Joppo @ De Grot
VFX/Online: The Compound
Sound Studio: Public Audio
Image retouch: DOG postproduction
Music: Massive Music
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

