Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis batterijgarantie

Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis batterijgarantie
  • Bureaus
  • 24 okt 2025 @ 09:13
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vodafone lanceert met Indie een nieuwe campagne rondom batterijgarantie, als vervolg op de eerder geïntroduceerde 'Oh Yeah'-merkcampagne. Klanten krijgen nu tot drie jaar gratis Batterij Garantie. Wanneer de batterijcapaciteit binnen die periode onder de 80% zakt, vervangt Vodafone de batterij kosteloos. Zo gaat de telefoon langer mee en kunnen gebruikers hun toestel zorgeloos blijven gebruiken.

Met deze stap speelt Vodafone in op een herkenbare frustratie: de snel slinkende batterijduur van smartphones. Volgens de telecomprovider is de garantie ontwikkeld op basis van onderzoek naar klantbehoeften. Daarmee onderstreept het merk zijn belofte om klanten écht centraal te stellen. ‘We luisteren naar wat onze klanten nodig hebben en vertalen dat naar concrete oplossingen die hun dagelijks leven makkelijker maken’, schrijft de telecomgigant in het persbericht.

De nieuwe campagne maakt deel uit van Vodafone’s bredere visie om de klantrelatie te versterken en duurzaamheid te bevorderen door toestellen langer mee te laten gaan. In de 360°-campagne staan herkenbare 'oh no'-momenten centraal waarin een lege batterij roet in het eten gooit - van mislukte selfies tot gemiste oproepen. Dankzij de batterijgarantie veranderen deze situaties in de karakteristieke Oh Yeah-momenten van de merkcampagne.

Volgens Vodafone benadrukt deze uitbreiding dat de provider verder wil kijken dan alleen netwerkdiensten. ‘De batterijgarantie is een voorbeeld van hoe we technologie inzetten om echte waarde toe te voegen aan het dagelijks leven van onze klanten’, stelt een woordvoerder.

De campagne is vanaf deze week te zien via tv, online en social media.

Credits
Klant: VodafoneZiggo - Julian Hough, Joyce van den Bergh, Hestia Meijer, Soraya Cardoze
Bureau: Indie Amsterdam
Productiemaatschappij: Indie Amsterdam
Regisseur: Anne de Clercq
Fotograaf & regisseur socials: Cas Kerssens
DP: Stephan Polman 
Edit: Editors Amsterdam
Edit socials: Yori van Gerven
Grading: Joppo @ De Grot
VFX/Online: The Compound 
Sound Studio: Public Audio
Image retouch: DOG postproduction
Music: Massive Music

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken