Porsche en Smeg bundelen hun krachten

- Content
- 15 okt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Porsche en Smeg koppelen hun merkverhalen binnen een opvallende samenwerking waarin autodesign en Italiaanse elegantie samenkomen. De nieuwe Porsche x Smeg-collectie bestaat uit gelimiteerde edities van iconische keukenapparaten, met een knipoog naar de legendarische Porsche 917 in zijn rode 'Salzburg'-uitvoering.
‘In het hart van deze samenwerking ligt een gedeelde filosofie: objecten creëren die niet alleen functioneel zijn, maar ook emotioneel resoneren,’ zegt Stefan Büscher, CEO van Porsche Lifestyle Group.
De collectie viert volgens hem Porsche’s eerste overwinning op Le Mans in 1970 en bevat onder meer een opvallende rode ijskast, een stijlvolle broodrooster en een krachtige blender, allemaal afgewerkt met subtiele Porsche-details zoals matte zwarte accenten en karakteristieke striping.
Via de apparatuur komen twee merkverhalen samen. De retro-vormgegeven broodrooster, uitgevoerd in Carrara White Metallic en Shade Green Metallic, biedt zes roosterniveaus en zelfs een bagelfunctie. De blender combineert volgens de ontwerpers prestaties met design, 'precies zoals Porsche dat doet op de weg'.
‘Samenwerken met Porsche heeft ons in staat gesteld de grenzen te verleggen van wat een keukenapparaat kan betekenen,’ reageert Vittorio Bertazzoni, voorzitter van de Smeg groep. ‘Deze collectie is een eerbetoon aan vakmanschap, erfgoed en de schoonheid van dagelijkse rituelen.’
De Porsche x Smeg-lijn is vanaf 15 oktober 2025 exclusief verkrijgbaar via geselecteerde Smeg- en Porsche-verkooppunten.
Beeld: Porsche
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
- Waarom een razendsnelle hosting zo belangrijk is voor je...
Laatste Nieuws
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
- Hart Voor De Zaak promoot... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes