Porsche en Smeg bundelen hun krachten

Porsche en Smeg bundelen hun krachten
  • Content
  • 15 okt 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Porsche en Smeg koppelen hun merkverhalen binnen een opvallende samenwerking waarin autodesign en Italiaanse elegantie samenkomen. De nieuwe Porsche x Smeg-collectie bestaat uit gelimiteerde edities van iconische keukenapparaten, met een knipoog naar de legendarische Porsche 917 in zijn rode 'Salzburg'-uitvoering.

‘In het hart van deze samenwerking ligt een gedeelde filosofie: objecten creëren die niet alleen functioneel zijn, maar ook emotioneel resoneren,’ zegt Stefan Büscher, CEO van Porsche Lifestyle Group.

De collectie viert volgens hem Porsche’s eerste overwinning op Le Mans in 1970 en bevat onder meer een opvallende rode ijskast, een stijlvolle broodrooster en een krachtige blender, allemaal afgewerkt met subtiele Porsche-details zoals matte zwarte accenten en karakteristieke striping.


Via de apparatuur komen twee merkverhalen samen. De retro-vormgegeven broodrooster, uitgevoerd in Carrara White Metallic en Shade Green Metallic, biedt zes roosterniveaus en zelfs een bagelfunctie. De blender combineert volgens de ontwerpers prestaties met design, 'precies zoals Porsche dat doet op de weg'.

‘Samenwerken met Porsche heeft ons in staat gesteld de grenzen te verleggen van wat een keukenapparaat kan betekenen,’ reageert Vittorio Bertazzoni, voorzitter van de Smeg groep. ‘Deze collectie is een eerbetoon aan vakmanschap, erfgoed en de schoonheid van dagelijkse rituelen.’


De Porsche x Smeg-lijn is vanaf 15 oktober 2025 exclusief verkrijgbaar via geselecteerde Smeg- en Porsche-verkooppunten.

 

Beeld: Porsche

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken